Gå til innhold

5D-erstatter endelig på vei?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet noen hvordan lysømfintligheten blir? Jeg har hørt at oppfølgeren til 5D skal bli bedre til å ta bilder i dårligere belysning. For meg er det vesentlig mer viktig enn om det er over 20 mp i oppløsning.

 

Det blir nok en særdeles liten bombe når det viser seg at nye 5D har bedre styøegenskaper enn 5D. Hva lysfølsomheten blir er ikke godt å si med sikkerhet, men jeg tviler veldig på den blir over 12800.

I midlertid blir det veldig speennende å se hvor bra den blir - av to grunner; nye 50D nå har vist seg å ha meget gode ISO egenskaper selv med sine 15 MP og betydelig mindre brikke, samt at 5D i seg selv har/hadde legendariske støyegenskaper. Selv i dag, 3 år etter lansering, hevder 5D seg bra i så måte (selvsagt har den blitt fraløpt på områder som ikke gjelder bildekvalitet).

At det blir 'mer enn nok' pixler er også temmelig opplagt.

 

Vet noen hvordan lysømfintligheten blir? Jeg har hørt at oppfølgeren til 5D skal bli bedre til å ta bilder i dårligere belysning. For meg er det vesentlig mer viktig enn om det er over 20 mp i oppløsning.
Ingen andre enn Canon vet noe som helst. Og Canon vil ikke si noe riktig ennå...

 

De som snakker, vet ikke og de som vet snakker ikke :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...