Gå til innhold

Google Chrome - Lanseres i dag


Sparkey

Anbefalte innlegg

I dag er lanseringen av den nye nettleseren til Google, Chrome.

 

Nettleseren baserer seg på åpen kildekode og ønsket til Google (som lever av Internett) er at andre nettlesere skal ta i bruk mange av de nye ideene de kommer med.

 

Les tegneserien som forteller om nyhetene:

Google Chrome - Tegneserie

 

Trykk her for å laste ned, skrik ut når den er aktiv!! (ingen vet når i dag linken blir operativ)

Google Chrome - nedlasting

 

dlpage_lg.jpg

 

Blant fordelene er:

- Kjører hvert vindu i eget viruelt system

- Startside med oversikt over mest besøkte sider og siste søk, som på bildet (ligner på Opera speed dial)

- Hvert javascript kjøres i virtuelt system

- Faner over nettlesen (som i en vanlig mappe)

- Oversikt over minne og prossesser til hvert vindu, javascript osv. (som windows oppgavebehandling)

- filter mot phishing sider

- åpne fane som "hemmelig" visning, når du lukker vinduet slettes bilder, cookies, historikk osv.

- asynkron kjøring av de ulike delene i vinduet.

 

Dette blir spennende!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp sitter på Google Chrome nå, virker stabilt og greit, den importerte "alt" (sett bort i fra noen passord) fra FF...

 

Tenker jeg skal teste Chrome en stund siden FF har klikket en del i det siste, gjerne i sammenheng med Java på sider. Noen jeg syntes er litt rart da dette ikke har skjedd før 3.0 versjonen av FF.

 

Noen andre tanker folkens?

 

;edit: forresten, stod i en review av GC at den hadde en Opera speed-dial som hoved vidu... dette stemmer ikke helt da GC ser ut til å velge de sidene du besøker oftest, og ikke slike speed-dial er at du legger til sidene selv.

 

Muligens dette kan fikses på i Options på GC, men har ikke testet dette enda.

Endret av jeppep
Lenke til kommentar

Liker at de legger inn litt humor i nettleseren sin.

 

Going incognito doesn't affect the behavior of other people, servers, or software. Be wary of:

 

 

-Websites that collect or share information about you

-Internet service providers or employers that track the pages you visit

-Malicious software that tracks your keystrokes in exchange for free smileys

-Surveillance by secret agents

-People standing behind you

 

Forresten, min sier den kun kan importere bokmerker osv. fra IE. Noen som vet om det går ann å importere fra Opera også?

Endret av Isindil
Lenke til kommentar

Chrome er imponerende kjapp på mine maskiner, men det er naturligvis irriterende at endel nettsider (f.eks. Skandiabanken og Facebook) ikke fungerer helt som de skal...derfor må jeg ha Firefox som backup uansett.

Jeg savner også muligheten til å synkronisere "favoritter" mellom de ulike maskinene jeg bruker, slik jeg vanligvis har gjort vha plugin i Firefox.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...