Gå til innhold

Gears of War 2 <em>ikke</em> til PC (PC/X360)


Anbefalte innlegg

lolwut? Det du sier der stemmer på ingen måte med mine erfaringer; og bare så det er sagt: jeg spiller både og. Yatackbeggedelr!

Jeg synes det stemmer ganske bra, FPS som er middelmådige får ofte svært god kritkk på konsoll. Når det er sagt har jeg også sett middelmådige fightere få god kritikk på PC fordi det er labert utvalg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kritikerros fra diverse spillanmeldere for være en ting... og spillsaget eventuelt... men poenget mitt er at ikke ALLE er likesinnet bestemt om at Halo er rene stoltheten til konsoll-fps. Nå blir det litt vanskelig for meg å snakke for alle, men jeg mener bestemt at det er en del som ble skuffet over Halo 3 f.eks., i forhold til den massive hypen. Noen kaller det plastikk, andre kaller det et barnespill, etc. Det er en del som virkelig innser at Halo ikke er så fantastisk som mange skulle ha det til. Kanskje er det mange som spiller det jevnt og trutt (som med Halo 2 i sin tid), men det er ganske enkelt fordi det er utrolig simpelt! Hvem som helst klarer det, og det er akkurat morsomt nok til at en kan fortsette og fortsette å dytte siktet mot hodet til fiende Masterchiefer i hele evigheten (til Halo 4 kommer...).

 

Høres litt tynt ut? Beklager men jeg kan ikke basere meg på noen kilder (finner ikke noe oversikt over hva folk spiller for tiden o.l.). Slike middelmådige skytespill får kanskje litt vel mye publicity i forhold til spillets sjel, men så er det vel sånn at enkel underholdning ofte selger. MEN, ingen kan påstå at spillene er direkte G-E-N-I-A-L-E, som det ble delvis antydet til. Det våger jeg å mene. Er det på den annen side snakk om salgstall, spillertall, etc. så kan det nok stemme at slike spill går av med seieren, og blir dermed antydet som noe veldig stort. Jeg på min side tenkte i utgangspunktet litt mer kvalitetsmessig. For å summere: Rent suksessmessig er jeg enig til diskuterte påstand, men kvalitetsmessig er jeg uenig.

 

Aff, jeg føler jeg har utretter utrolig lite med alt for mange ord. Andre del jeg mente å protestere på var det med at GeoW var middelmådig på PC og værre på konsoll, eller hva enn det var. Jeg syns ikke det stemmer. I mine øyne var GeoW noe litt nytt fra sjangeren, noe som IKKE var en oppfølger, og noe som var skikkelig grotesk underholdende. Jeg kan forstå om noen gikk fort lei spillet, om begeistringen for splat-ish action ikke er helt på topp, men det betyr fortsatt ikke at det var middelmådig. Jeg tør kalle det et ganske så flott spill, som jeg håper blir enda bedre til oppfølgeren :)

Lenke til kommentar
Morsomt å se de typiske bitre PC gamerne si at de ikke bryr uten å skjønne at PC plattformen trenger alt av storspill den kan få.

Som også tidligere nevnt: Storspill på konsoll er overhodet ikke det samme som storspill på PC, spesielt innenfor FPS sjangeren. GearsofWar var som sagt et middelmådig spill på PC plattformen, selv om det var bedre enn konsollversjonen. På samme måte har vi konsollspillerens "hellige gral" Halo: Et middelmådig spill på PC, yten spesiell interesse.

 

Gears middelmådig... Jeg tviler på at PC folket ville sagt det hvis det var et eksklusivt PC spill fra begynnelsen av gitt. Og hvor er storspillene til PC ? Ikke bare Epic men også ID software konsentrerer seg jo mest om konsoll nå.

 

Og Halo var langt i fra middelmådig når det kom ut på Xbox i 2001. Selv etter PC standarder. At den dårlige PC porten som kom ut flere år etterpå ikke skapte like stor begeistring er jo ikke så rart.

Lenke til kommentar
Morsomt å se de typiske bitre PC gamerne si at de ikke bryr uten å skjønne at PC plattformen trenger alt av storspill den kan få.

Som også tidligere nevnt: Storspill på konsoll er overhodet ikke det samme som storspill på PC, spesielt innenfor FPS sjangeren. GearsofWar var som sagt et middelmådig spill på PC plattformen, selv om det var bedre enn konsollversjonen. På samme måte har vi konsollspillerens "hellige gral" Halo: Et middelmådig spill på PC, yten spesiell interesse.

 

Gears middelmådig... Jeg tviler på at PC folket ville sagt det hvis det var et eksklusivt PC spill fra begynnelsen av gitt. Og hvor er storspillene til PC ? Ikke bare Epic men også ID software konsentrerer seg jo mest om konsoll nå.

 

Og Halo var langt i fra middelmådig når det kom ut på Xbox i 2001. Selv etter PC standarder. At den dårlige PC porten som kom ut flere år etterpå ikke skapte like stor begeistring er jo ikke så rart.

 

Personlig synes jeg halo var ganske middelmådig når det kom også. Jeg innser jo at mange ikke er enige, men det er jo ikke så overraskende at et par forumbrukere ikke lar seg omponere så voldsomt.

 

Jeg regner med du snakker om ganke nye storspill? Nå er det jo ikke sikkert vi legger det samme i storspill, men la oss ta de siste 12 månedene.

 

Kan jo nevne ting som Orange box, Call of Duty 4, World in conflict, Age of Conan, Race 07, Mask of the betrayer, noen kaller jo GoW en topptittel ;) kom jo ut på PC for under 12 måender siden om jeg ikke husker feil. Ellers hr ma jo kommende titler som Colonization, Starcraft 2, Diablo 3, fallout 3 osv.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg spilte det både på Xbox360 og PC, men spilte det på PC med håndkontrollen :). Nå hadde ikke jeg den sprekeste PCen den gangen så opplevelsen var så som så, men det var hvertfall gøy å prøve de nye nivåene i enspillerdelen. MP var det aldri noen som spilte.

 

Tror nok salgstall og lav deltakelse på MP er delvis årsak til at de velger å ikke lansere det på PC denne gangen.

Lenke til kommentar

Gear of War selger dårligere på PC? NO WAY?!

Spillet ble jo sluppet MANGE måneder senere, med andre ord så har alle som virkelig ønsket å spille spillet alt spilt igjennom det hos en kompis eller skaffet en Xbox360 bare for å få gjort det, eller så hadde de en Xbox360 fra før av.

 

 

Og som det er nevnt, Gears of War på PC var et eneste stort skuff, akkurat som Helo har vært på PC. Hvorvidt dette er fordi PC-utgavene av disse spillene er dårlig konvertert og optimalisert for PC, eller bare at store titler til PC generelt holder et høyere nivå enn konsollspill aner jeg ikke ettersom jeg aldri har prøvd verken Gears of War eller Helo på Xbox360, men til PC har ingen av dem imponert noe større i det hele tatt?

 

Gears of War sitt problem føler jeg er at det er optimalisert for bruken av gamepad, føltes både rart og kontete og bruke mus og tastatur på hele måten spillet var bygget opp.

 

 

Er jo plenti med store titler til PC som konsoller ikke får:

 

Football Manager 2009, Football Manager Live, Warhammer Online, Knights of the Old Republic Online, StarCraftII, DiabloIII osv.. Spill som Football Manager har jo blitt forsøkt på konsoll men gikk rett og slett ikke og er jo et utrolig godt spill (for de som er interessert i slike type spill selvsagt), StarCraftII og DiabloIII vil jo bli ENORME spill som vil selge langt mer enn hva de fleste konsollspill bare kan drømme om! Om BioWare ikke skuffer, som de stort sett aldri gjør så vil Knights of the Old Republic Online også bli et spill som overgår det meste av konsollspill når det gjelder popularitet og salgstall?

Lenke til kommentar
Gears of War sitt problem føler jeg er at det er optimalisert for bruken av gamepad, føltes både rart og kontete og bruke mus og tastatur på hele måten spillet var bygget opp.

Det var rart. Jeg holdt meg unna Gears of War til xbox360 nettopp på grunn av gamepad'en, og synes kontrollen var perfekt på pc. Hadde ingen problemer med å bevege meg og sikte. Spillet er bygd opp som et skytespill, og på den måten er mus og tastatur utmerket til å navigere med. Akkurat slik det var i Rainbow Six Vegas, som hadde et lignende system med å gjemme seg bak cover og lene seg ut for å skyte. Jeg opplevde det som håpløst med xbox360 sin gamepad (spillet hadde støtte for det i windows siden det kom på xbox360 også).

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gear of War selger dårligere på PC? NO WAY?!

Spillet ble jo sluppet MANGE måneder senere, med andre ord så har alle som virkelig ønsket å spille spillet alt spilt igjennom det hos en kompis eller skaffet en Xbox360 bare for å få gjort det, eller så hadde de en Xbox360 fra før av.

 

 

Og som det er nevnt, Gears of War på PC var et eneste stort skuff, akkurat som Helo har vært på PC. Hvorvidt dette er fordi PC-utgavene av disse spillene er dårlig konvertert og optimalisert for PC, eller bare at store titler til PC generelt holder et høyere nivå enn konsollspill aner jeg ikke ettersom jeg aldri har prøvd verken Gears of War eller Helo på Xbox360, men til PC har ingen av dem imponert noe større i det hele tatt?

 

Gears of War sitt problem føler jeg er at det er optimalisert for bruken av gamepad, føltes både rart og kontete og bruke mus og tastatur på hele måten spillet var bygget opp.

 

 

Er jo plenti med store titler til PC som konsoller ikke får:

 

Football Manager 2009, Football Manager Live, Warhammer Online, Knights of the Old Republic Online, StarCraftII, DiabloIII osv.. Spill som Football Manager har jo blitt forsøkt på konsoll men gikk rett og slett ikke og er jo et utrolig godt spill (for de som er interessert i slike type spill selvsagt), StarCraftII og DiabloIII vil jo bli ENORME spill som vil selge langt mer enn hva de fleste konsollspill bare kan drømme om! Om BioWare ikke skuffer, som de stort sett aldri gjør så vil Knights of the Old Republic Online også bli et spill som overgår det meste av konsollspill når det gjelder popularitet og salgstall?

 

Spillet fungerer helt perfekt til PC etter min mening. Har spilt igjennom spillet og bonus missions, og har ikke opplevd noen bugs eller problemer. Du må jo patche spillet, det sier seg selv. Tastatur og mus fungerer også helt perfekt med spillet, klare ikke å se hvordan det kan være kronglete. Det som er kronglete og klønete, er å navigere ett tredepersons/førstepersons skytespill med spaker på en håndkontroll.

Lenke til kommentar
Synes egentlig GoW er et jævlig oppskrytt spill. Det er fett med COOP til en viss grad, men et mer repitivt spill skal man lete lenge etter, ble fort kjedelig.

Uff ja, sitter og spiller Brothers In Arms akkurat nå og får faktisk litt av samme følelsen som GOW ga: Hele tiden må man bare sitte bak barrikader og dukke opp og ned, samtidig som stokk dumme fiender sitter og gjør det samme. De prøver ikke engang å flankere deg... :thumbdown:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...