Gå til innhold

Gears of War 2 <em>ikke</em> til PC (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132
Godt jobbet av epic sin side, de er jo med i det nydannede "Pc Gaming Alliance" som fokuserer på pc spilling. Dette hørtes rart ut.

 

<a href="http://www.gamer.no/artikler/spillallianse...pc_dannet/48783" target="_blank">http://www.gamer.no/artikler/spillallianse...pc_dannet/48783</a>

 

"Det kan trenges, ettersom konsollene spiser en stadig større del av spillmarkedet – i hvert fall i USA."

Ja ikke sant dette her er bare ikke logisk! Å viss det er kan noen forklare meg?

 

Det er vel ikke så vanskelig å forklare dette. De har for det første på ingen måte forpliktet seg til å porte over flere konsollspill til PC, bare å fremme PC som spillplattform. En port av et konsollspill til PC er ikke nødvendigvis å fremme PC som spillplattform. En relativt ny PC i dag har typisk mer maskinvare å rutte med enn en Xbox360 eller PS3, så den vil gjerne ha mye "ledig" kapasitet når den spiller det konverterte spillet, og da får ikke PCen vist hva den er god for.

 

En kan selvfølgelig legge til ekstra elementer til PC-portene, men det spørs hvor godt dette kan gjøres. Jeg stiller meg iallfall skeptisk til spesialeffekter og grafikkpoleringer som er lagt på i ettertid for bruke mer PC-ressurser. Etter min mening er porter av konsollspill til PC nesten det stikk motsatte av å vise hva en PC er god for. Det kan se ut som om Epic kanskje vil satse på å "fremme PCen" gjennom spill laget for PC fra bunnen av. Slike spill er vel iallfall mer egnet til å vise fram PC som spillplattform.

 

På en annen side bør en også notere seg at det på ingen måte er så veldig usannsynlig at hele medlemskapet i "PC gaming alliance" bare er en stor gimmick...

 

EDIT: leif

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ikke på dette som noe stort tap?

Gears of War var tydelig designet for konsoll, det å få den styremekanismen over på PC med mus og tastatur føltes aldri helt riktig, du berte klare preg av at det var i utgangspunktet designet for konsoll.

 

Spillet sto ikke til stort mer enn en 4'er til PC, hadde store forhåpninger til det etter all den positive Xbox360 kritikken, men selv spilte jeg aldri igjennom det engang

 

Det er desverre en trend at FPSer som er middelmådig hauses opp i skyene på konsoll (det skjer forsåvidt på PC også, men i noe mindre grad) Det er ganske irriterende, fordi man ikke kan stole på anmeldelser på konsll-FPSer, Halo er et annet grellt eksempel. Men feks CoD4 er ganske bra.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette er selfølgelig et tap for oss uten Xbox360 \ PS3.

GOW 1 var et fett spill på pc, kontrollene var fine og mye bedre med mus en på konsoll (Do'h, alle shooters er bedre å aime med på PC og med mus).

Anyways, dere som ser på dette som helt greit er bare sære og sure pga dere ikke har en konsoll.

Jeg skal ikke kjøpe meg no xbox, jeg laster heller ned mine spill gratis, og dette kommer nok helt sikkert til PC til slutt også. Hvis ikke er det selfølgelig et stort tap pga dette spillet blir nok dritfett :)

Lenke til kommentar
Dette er selfølgelig et tap for oss uten Xbox360 \ PS3.

GOW 1 var et fett spill på pc, kontrollene var fine og mye bedre med mus en på konsoll (Do'h, alle shooters er bedre å aime med på PC og med mus).

Anyways, dere som ser på dette som helt greit er bare sære og sure pga dere ikke har en konsoll.

Jeg skal ikke kjøpe meg no xbox, jeg laster heller ned mine spill gratis, og dette kommer nok helt sikkert til PC til slutt også. Hvis ikke er det selfølgelig et stort tap pga dette spillet blir nok dritfett :)

 

 

Kan jo hende de som ikke bryr seg faktisk ikke likte GoW1 så godt? Dog er det jo selvsagt et tpa for de som er tilhengere av serien.

 

AtW

Lenke til kommentar
Dette er selfølgelig et tap for oss uten Xbox360 \ PS3.

GOW 1 var et fett spill på pc, kontrollene var fine og mye bedre med mus en på konsoll (Do'h, alle shooters er bedre å aime med på PC og med mus).

Anyways, dere som ser på dette som helt greit er bare sære og sure pga dere ikke har en konsoll.

Jeg skal ikke kjøpe meg no xbox, jeg laster heller ned mine spill gratis, og dette kommer nok helt sikkert til PC til slutt også. Hvis ikke er det selfølgelig et stort tap pga dette spillet blir nok dritfett :)

 

 

Kan jo hende de som ikke bryr seg faktisk ikke likte GoW1 så godt? Dog er det jo selvsagt et tpa for de som er tilhengere av serien.

 

AtW

 

Vel, tilhengere av serien? Det har kommet 1 GOW spill, thats it. Det er kjent pga det har et bra spill oppsett, intenst gameplay og et fett duck and cover system som gjør det mulig å sloss mot mange svære "orcs\mutant-aliens" på en gang.

Dette spillet er et bra spill, som andre bra spill, og liker du ikke er det nok pga du ligger i en nostalgia fortid i spill hvor alt som tenner deg er super mario og zelda.

Bra spill er bra spill, ekke så jævla mye smak og behag når det kommer til shooters, de er enten gjennomført eller ikke.

Liker du ikke GOW 2 så liker du ikke shooters, samme med gow 1.

Endret av Kami-
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Bra spill er bra spill, ekke så jævla mye smak og behag når det kommer til shooters, de er enten gjennomført eller ikke.

 

Dette kommer bare dager etter Gamer.no la opp en lang refleksjon om hvorfor objektivitet og spillvurdering ikke nødvendigvis er det beste paret?

Lenke til kommentar
Dette er selfølgelig et tap for oss uten Xbox360 \ PS3.

GOW 1 var et fett spill på pc, kontrollene var fine og mye bedre med mus en på konsoll (Do'h, alle shooters er bedre å aime med på PC og med mus).

Anyways, dere som ser på dette som helt greit er bare sære og sure pga dere ikke har en konsoll.

Jeg skal ikke kjøpe meg no xbox, jeg laster heller ned mine spill gratis, og dette kommer nok helt sikkert til PC til slutt også. Hvis ikke er det selfølgelig et stort tap pga dette spillet blir nok dritfett :)

 

 

Kan jo hende de som ikke bryr seg faktisk ikke likte GoW1 så godt? Dog er det jo selvsagt et tpa for de som er tilhengere av serien.

 

AtW

 

Vel, tilhengere av serien? Det har kommet 1 GOW spill, thats it. Det er kjent pga det har et bra spill oppsett, intenst gameplay og et fett duck and cover system som gjør det mulig å sloss mot mange svære "orcs\mutant-aliens" på en gang.

Dette spillet er et bra spill, som andre bra spill, og liker du ikke er det nok pga du ligger i en nostalgia fortid i spill hvor alt som tenner deg er super mario og zelda.

Bra spill er bra spill, ekke så jævla mye smak og behag når det kommer til shooters, de er enten gjennomført eller ikke.

Liker du ikke GOW 2 så liker du ikke shooters, samme med gow 1.

 

Heh, jeg tror du hadde gjort klokt i å innse at slike ting faktisk går endel på smak, og at andre kan like noe annet enn deg, uten å være "mario-fans". Det er ikke alle fordommer som er like treffende.

 

AtW

Lenke til kommentar

Eg skal ha det på X360, så det betyr lite. Kjekkare å spele på konsoll enn PC for tida.

 

Det skrives forresten GeoW. GoW er forkortelse for God of War. Det blir lettare å halde styr på når dette blir fulgt.

 

Ein del ting går nok desverre på plattform og, sikkert ein del PS3-folk der ute som bestemte seg lenge før spelet vart laga at det var noko dritt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Like greit at det ikke kommer. Eneren var jo så vanvittig hypet at jeg gledet meg til å prøve det på PC. Mulig dette var fantastiske saker på Xbox360 men det imponerte ikke meg ihvertfall. Hele spillet oste av konsoll, og grafikken var under middels.

 

under middels? haha prøv å finn ett pc spill idag som har bedre eller lik grafikk som Gears 1

uten å nevne Crysis.

Lenke til kommentar

Ja, høres merkelig at du syntes grafikken var under middels.

Selv spilte jeg GeoW 1 på PC, grunnet at jeg ikke hadde 360 på den tiden. Når det er snakk om shooters foretrekker jeg alltid PC foran konsoll fordi jeg egentlig ikke kan fordra analog-stikke til slike spill. Likte spillet uansett meget godt på PC, sikkert mye grunnet hvor presist mus og tastatur er for slike spill. Hadde ikke noen problemer med det i det hele tatt ellers.

Lenke til kommentar
Ja, høres merkelig at du syntes grafikken var under middels.

Selv spilte jeg GeoW 1 på PC, grunnet at jeg ikke hadde 360 på den tiden. Når det er snakk om shooters foretrekker jeg alltid PC foran konsoll fordi jeg egentlig ikke kan fordra analog-stikke til slike spill. Likte spillet uansett meget godt på PC, sikkert mye grunnet hvor presist mus og tastatur er for slike spill. Hadde ikke noen problemer med det i det hele tatt ellers.

 

Det er vel ingen som har sagt noe annet (i denne tråden) enn at mus og tast er det beste til denne type spill. Ei heller kan det vel protesteres særlig på at spillet er bedre i PC-versjon, men det er jo omdiskutert hvorvidt spillet er bra.

 

AtW

Lenke til kommentar
Noe av det samme de sa om GTA4.

De sa noen sånt, men ikke så bestemt som dette vil jeg si. Håper det ikke blir noen pc-versjon, enern var det bare rot med på pcen :(

 

Rockstar hadde ein frase som gjekk igjen og det var at GTAIV var i produksjon for xbox360 og ps3 og at det ikkje forelå planer om ein PC-versjon. Rockstar har aldri benekta det i den grad GOW2 benektes no.

Lenke til kommentar
Like greit at det ikke kommer. Eneren var jo så vanvittig hypet at jeg gledet meg til å prøve det på PC. Mulig dette var fantastiske saker på Xbox360 men det imponerte ikke meg ihvertfall. Hele spillet oste av konsoll, og grafikken var under middels.

Ja nevn dem flotte spillene utenom Crysis som kom i 2007 og Gears Of War kom i 2006, ikke mangen spill som hamler opp mot Gears og Crysis engang

Lenke til kommentar
Kva er "best"? Eg synest det er best på konsoll. Det er ikkje krav til hurtig manøvrering for å klare spelet. Online stiller du likt med alle andre.

 

Det er to forskjellige ting å spele med kontroll og mus/tastatur, men det er opp til kvar enkelt kva ein synest er best.

 

Det fungerer bedre og kjappere, det er mindre styr å bruke og man får bedre resultater, men forsåvidt kan jo folk gjerne bruke joypad også på denne typen spill om de ønsker (også til PC). Poenget var at det virket til å være misforståelser angående hva som ble sagt.

 

AtW

 

Kva er "best"? Eg synest det er best på konsoll. Det er ikkje krav til hurtig manøvrering for å klare spelet. Online stiller du likt med alle andre.

 

Det er to forskjellige ting å spele med kontroll og mus/tastatur, men det er opp til kvar enkelt kva ein synest er best.

 

Det fungerer bedre og kjappere, det er mindre styr å bruke og man får bedre resultater, men forsåvidt kan jo folk gjerne bruke joypad også på denne typen spill om de ønsker (også til PC). Poenget var at det virket til å være misforståelser angående hva som ble sagt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Kva er "best"? Eg synest det er best på konsoll. Det er ikkje krav til hurtig manøvrering for å klare spelet. Online stiller du likt med alle andre.

 

Det er to forskjellige ting å spele med kontroll og mus/tastatur, men det er opp til kvar enkelt kva ein synest er best.

 

Det fungerer bedre og kjappere, det er mindre styr å bruke og man får bedre resultater, men forsåvidt kan jo folk gjerne bruke joypad også på denne typen spill om de ønsker (også til PC). Poenget var at det virket til å være misforståelser angående hva som ble sagt.

 

AtW

 

Kva er "best"? Eg synest det er best på konsoll. Det er ikkje krav til hurtig manøvrering for å klare spelet. Online stiller du likt med alle andre.

 

Det er to forskjellige ting å spele med kontroll og mus/tastatur, men det er opp til kvar enkelt kva ein synest er best.

 

Det fungerer bedre og kjappere, det er mindre styr å bruke og man får bedre resultater, men forsåvidt kan jo folk gjerne bruke joypad også på denne typen spill om de ønsker (også til PC). Poenget var at det virket til å være misforståelser angående hva som ble sagt.

 

AtW

 

Dette minner litt om dine lim/klipp fra innlegg du lager, "du kan bruke håndkontroll på pc"

Det sier du hver gang folk begynner å blande pc mot konsoll, og som sagt fler som rakker ned på konsoller enn vice versa :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...