Gå til innhold

Gears of War 2 <em>ikke</em> til PC (PC/X360)


Anbefalte innlegg

"fungerer bedre og kjappere". Du kan manøvrere kjappere ja, korleis fungerer det "bedre"? Eg synest ikkje det så veldig styr å trykke på ein konsollkontroll.

 

At du har betre kontroll og kan reagere kjappare på PC er greit, ingen som nektar for det, men det betyr ikkje at spelet er betre. Det er avhengig av om ein person likar konsoll eller PC best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

det er måde ja og nei, før i tiden da jeg spilte på pc, var jeg ganske rask og god vil jeg si, så begynte jeg med konsoll, litt treg og uvant i starten, men så, vettu ble jeg like rask og god som på pc, kanskje enda litt bedere også.

nå når jeg går tilbake til mus og tast, er jeg langt ifra like presis og raks.

 

så det er en vanesak, ingen av dem er bedre eller dårliger, det kommer ann på hvor flink man er selv.

Lenke til kommentar
"fungerer bedre og kjappere". Du kan manøvrere kjappere ja, korleis fungerer det "bedre"? Eg synest ikkje det så veldig styr å trykke på ein konsollkontroll.

 

At du har betre kontroll og kan reagere kjappare på PC er greit, ingen som nektar for det, men det betyr ikkje at spelet er betre. Det er avhengig av om ein person likar konsoll eller PC best.

 

Spørsmålet er vel heller hvordan "raskere" ikke er "bedre". Objektive fakta: mus er raskere og mer presis å navigere med enn spaker på en håndkontroll.

 

Hva hver enkelt foretrekker er en helt annen sak. Dette er ikke en PC vs. konsoll diskusjon, så ikke dra det inn. Konsoll er bare hardware, man kan koble til HDTVen og samme spillkontroll til pc også, mulighetene er der.

Lenke til kommentar
"fungerer bedre og kjappere". Du kan manøvrere kjappere ja, korleis fungerer det "bedre"? Eg synest ikkje det så veldig styr å trykke på ein konsollkontroll.

 

At du har betre kontroll og kan reagere kjappare på PC er greit, ingen som nektar for det, men det betyr ikkje at spelet er betre. Det er avhengig av om ein person likar konsoll eller PC best.

 

Det fungerer bedre som i at du spiller bedre, du navigerer kjappere du skyter mer presist, mao du spiller bedre. På samme måte som man spiller bedre med to hender enn en, eller spiller simulator-kjørespill bedre med ratt enn med tastatur. Folk burde forøvrig se på spillopplevelsen, det er ingen grunn til å spille etter om man "liker PC eller konsoll best" man spiller på det formatet som en føler gir den beste spilloplevelsen, for min del er det PC, pga bedre flyt og grafikk, og større kontrollerutvalg, og i GoWs tilfelle, flere brett.

 

AtW

Lenke til kommentar

Om gamepad vs mus/tastatur kan man se på quake 3 arena til dreamcast. Der kan man bruke begge, og de med gamepad ble mildt sagt overmannet av musebrukerne :) håper epic ombestemmer seg, selv om gow har et gamepadvennlig kontroll var det unikt og gøy på pc. Grafikken var også interresant, spesielt med ekte geometrisert blod og ikke bare sprite "puff" flat texture blod som alle andre spill.

Lenke til kommentar
Om gamepad vs mus/tastatur kan man se på quake 3 arena til dreamcast. Der kan man bruke begge, og de med gamepad ble mildt sagt overmannet av musebrukerne :) håper epic ombestemmer seg, selv om gow har et gamepadvennlig kontroll var det unikt og gøy på pc. Grafikken var også interresant, spesielt med ekte geometrisert blod og ikke bare sprite "puff" flat texture blod som alle andre spill.

 

Det er jo plenty av eksempler på dette, man kan jo prøve å spille CS med pad. Eller feks ta for seg shadowrun, der de klarte å få det ganske likt, og registere alle ulempene de måtte gi musebrukere, og fordlene de måtte gi pad-brukere for å få de på samme nivå.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det hadde vore råbra om vatn, blod og væske generelt var dynamisk og tilpassa seg underlaget.

Kommer snart ;) Det gjelder at spillutviklere skjønner det er et marked for det og bruker polygoner og CPU og GPU kraft til slike ting, og ikke bare fine statiske strukturer som ser bra ut på skjermbilder av spillet men ikke gir særlig interaktiv gameplay.

 

 

Se på Doom 3 vs Half Life 2; i doom 3 expansion innførte de en physics gun. Men den var bare teit i forhold til HL2 physics gun.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=EocVTNZdUSQ

Lenke til kommentar
Det er jo plenty av eksempler på dette, man kan jo prøve å spille CS med pad. Eller feks ta for seg shadowrun, der de klarte å få det ganske likt, og registere alle ulempene de måtte gi musebrukere, og fordlene de måtte gi pad-brukere for å få de på samme nivå.

Ikke helt.

 

The radial menu Shadowrun utilizes for the buying of weaponry and mid-game equipment switching makes sense with the dual-analog setup of the 360 controller. On the PC, clicking through such menus isn't near as fluid in the heat of combat. That is where the advantage ends. The advantage of the keyboard and mouse has always been the ability to instantaneously react to any given situation with a snap of the wrist. [...] Navigating in-game menus isn't something you should have to do when you have 100 keys waiting to be assigned individual functions, and forcing PC players to jump through those hoops is really just the mark of yet another console port.

 

http://www.gamesforum.ca/showthread.php?t=64090

 

Deus Ex 2 var også litt treg slik. Solgte dårlig på PC :(

PS! Hvorfor legger forumet automatisk inn linjeskift???

Endret av Gambler FEX online
Lenke til kommentar

Timeshift er enda et eksempel, der holdt de på å "fordumme" gameplay ved å fjærne muligheten til å velge selv hvilken tidskraft du kunne bruke til å la spillet velge for deg. Heldighvis ombestemte de seg og nå kan jeg velge mellom å bruke time reverse og redde livet til en NPC eller å bruke slow og få det lettere å bekjempe alle fiendene.

 

- I agree that I'm not a big fan of the dumbed-down time mechanics, but that was probably done more from a performance standpoint than from a gameplay standpoint, as it would be much easier to code for these sequences if the time power to use was predetermined. 

 

Yes it hard to make a game that is complex, but that complexity adds depth- which is severely lacking in most FPS shooters. Also adds freedom and replayability. Without, I fear we just get another platformer in 3D.

 

http://forums.vgames.com/message.jspa?mess...D=493571#493571

 

 

Å kunne velge selv gir dybde, og spillet blir mer interresant.

Lenke til kommentar
Det er jo plenty av eksempler på dette, man kan jo prøve å spille CS med pad. Eller feks ta for seg shadowrun, der de klarte å få det ganske likt, og registere alle ulempene de måtte gi musebrukere, og fordlene de måtte gi pad-brukere for å få de på samme nivå.

Ikke helt.

 

The radial menu Shadowrun utilizes for the buying of weaponry and mid-game equipment switching makes sense with the dual-analog setup of the 360 controller. On the PC, clicking through such menus isn't near as fluid in the heat of combat. That is where the advantage ends. The advantage of the keyboard and mouse has always been the ability to instantaneously react to any given situation with a snap of the wrist. [...] Navigating in-game menus isn't something you should have to do when you have 100 keys waiting to be assigned individual functions, and forcing PC players to jump through those hoops is really just the mark of yet another console port.

 

http://www.gamesforum.ca/showthread.php?t=64090

 

Deus Ex 2 var også litt treg slik. Solgte dårlig på PC :(

PS! Hvorfor legger forumet automatisk inn linjeskift???

 

Jeg skjønner ikke helt hva dette har med innlegget mitt å gjøre, joda "konsollaktige" menyer er et problem, men det har da vitterlig liten tilknytning til mitt innlegg? ;)

 

AtW

Lenke til kommentar

Skjønner godt at de ikke gidder å lage det til PC. Hvorfor skal de bruke tid å penger på det når spillene selger elendig der?

 

Gears på PC solgte vel ikke 500K på verdensbasis engang. På 360 solgte det over 6 millioner,.

 

Morsomt å se de typiske bitre PC gamerne si at de ikke bryr uten å skjønne at PC plattformen trenger alt av storspill den kan få.

 

Men det er jo Counterstrike! Jippi!

Lenke til kommentar
Skjønner godt at de ikke gidder å lage det til PC. Hvorfor skal de bruke tid å penger på det når spillene selger elendig der?

 

Gears på PC solgte vel ikke 500K på verdensbasis engang. På 360 solgte det over 6 millioner,.

 

Morsomt å se de typiske bitre PC gamerne si at de ikke bryr uten å skjønne at PC plattformen trenger alt av storspill den kan få.

 

Men det er jo Counterstrike! Jippi!

 

Det er forsåvidt et poeng et jo flere spill til PC jo bedre. Men det er ganske mange store titler til PC. Forøvrig så er det kanskje ikek så overraskende at spill selger dårligere når de blir gitt ut til en plattform ganske mye senere?

 

AtW

Lenke til kommentar
Morsomt å se de typiske bitre PC gamerne si at de ikke bryr uten å skjønne at PC plattformen trenger alt av storspill den kan få.

Som også tidligere nevnt: Storspill på konsoll er overhodet ikke det samme som storspill på PC, spesielt innenfor FPS sjangeren. GearsofWar var som sagt et middelmådig spill på PC plattformen, selv om det var bedre enn konsollversjonen. På samme måte har vi konsollspillerens "hellige gral" Halo: Et middelmådig spill på PC, yten spesiell interesse.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...