-
Innlegg
23 207 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
1
Complexity vant dagen sist 27. oktober 2019
Complexity hadde mest likt innhold!
Profile Information
-
Kjønn
Mann
Complexity sine prestasjoner
11,8k
Nettsamfunnsomdømme
17
Hjelpsomme svar
-
Kan bli billigere ja. Selv har jeg ikke brukt mye penger på min 6 år gamle. Skifter Vindusviskere, luftfilter og bremsesmøring innimellom. Var vel 79kr eller noe for en tube med caliperfett på biltema. Skal bytte bremseveske snart da. Det blir vel dyreste utgiften hittil. Toyota har veldig god sofa å god kaffe men jeg foretrekker å slippe å ta fri fra jobb for å sitte der.. Har sittet der en del med firmabiler da. Litt greiere når man får betalt for det..
-
To helt forsjellige biler så ganske spesielt å bestille de to må jeg si. Som nevnt er det ikke 10år garanti på Toyotan, men du kan kjøpe deg 10år. Du må også på årlig service eller hver 15k km du kjører for å opprettholde garantien. Tesla har 5år garanti + 8år på batteri og drivverket, og service er helt valgfritt. Ta det når det passer og ikke når du må og akkurat hvor du vil. Veldig mange tar bare servicen sin selv for det meste er veldig enkelt.
-
Setter man Tesla i chill mode (som jeg tipper de fleste på nærmere 80år benytter) blir gassen veldig rolig der også. Men i standard og performance er den ganske brutal. Obsticle aware acceleration skal dog hindre deg i å suse avårde om noe befinner seg i veien, men det kan man jo deaktivere i menyen.. Creep mode er ett tilvalg på eldre Tesla men er borte på de nyere. Creep mode kan også deaktiveres på XC40 om man aktiverer 1-pedals kjøring ifølge google, men vet ikke om det er helt deaktivert ned til 0 da. Visse produsenter kaller det jo 1-pedals selv om det i praksis ikke er det.
-
Ja fungerer veldig sømmløst. Eneste jeg irriterer meg litt over er at det kun er en kontotype. Så gir man noen tilgang så har de full tilgang til å overvåke bilens posisjon/hastighet/destinasjon osv, og kan sitte å titte ut av bilens kamera når som helst og administrere dashcam/sentry mode videoer. Skulle vært en "lite" konto man kunne valgt som gav tilgang til å bruke bilen og enkle funksjoner i appen og ikke alle. Men kommer kansje i en update en dag
-
Slik har det vært en stund nå. Trenger ikke nøkkelkortet for å parre en ny mobil med bilen lenger som man måtte før.
-
Er vel og litt som f.eks hos Tesla at det ikke var noe standard system i 2018 så de måtte lage sitt egen og nå blir det litt knotete å skulle bytte til noe annet.. Som med laderne sine hvor de måtte lage sin egen standard plugg fordi Chademo var for dårlig.. men de gikk heldigvis over til CCS etterhvert når det ble standard.
-
Nei det er godt poeng. Måtte lete frem nøkkelkortet når bilen skulle på eu kontroll. Men det blir sikkert en enkel måte å dele digitale nøkler på etterhvert. Trenger ikke levere eller hente noe nøkkel hos Tesla f.eks. bare å parkere sin bil å hoppe inn i lånebilen kun med sin egen telefon. Når andre låner bilen gir jeg dem bare en gammel telefon jeg har liggende med Tesla appen installert parret mot et gjesteprofil i bilen. En telefon som ikke brukes bare er påslått varer i dagesvis så det funker bra. Kortet er knotete å bruke spesielt for folk som ikke er vandt med slikt.
-
En telefon man uansett har med seg, så blir det bare en ekstra dings man også må ha med seg, og som også kan gå tom for batteri.. noen bilnøkler varer jo bare noen måneder mellom hver gang man må plukke dem sund å bytte batteri.. Klarte å presse ett mye tykkere batteri enn orginalt inn i nøkkelen til Leafen min så det varer litt lengere iallefall, men er irriterende når den plutselig er død.
-
Har med mine 6år med kun mobilnøkkel enda ikke opplevd at mobilen var død eller at jeg trengte den fysiske nøkkelen, men klart er vel noen som ikke klarer å lade telefonen sin.. Du har kansje med deg pengebok på butikken også? Er deilig at man er kommet dit at man slipper det og bare kan betale med mobilen eller klokka.
-
Største ulempen er vel at man må drasse rundt på en fysisk nøkkel? 😛
-
Med reklame og dårlig bitrate? Er der fortsatt han der Jonathan som avbryter musikken? 😅 Nei Spotify Premium må man ha.. Og de 120 kronene for å ha ubegrenset mobildata i bilen betaler jeg også for men ville nok klart meg uten.. Men er fryktelig digg at man kan administrere dashcam og sentry mode klipp i appen og slipper å gjøre det i bilen eller ta med seg harddisken inn. Bare det er verdt en del for meg. Kjøpte meg faktisk en iPhone bare for å kunne gjøre det siden funksjonen kom til iPhone halvt år den kom til Android 😅
-
Aha! ja da forstår jeg tankegangen bedre. Spotify kunne jeg omtrent ikke levd uten så det blir betalt her og..
-
Synes du det er greit å betale Garmin 1799kr for en kartoppdatering som er dårligere enn gratis google maps? Hard pill to swelg for meg iallefall. Leafen min har kart fra 2014 og den varsler meg om fotobokser som ikke har eksistert på evigheter så skulle vært oppdatert. Nissan skal vel har 1500kr for å oppdatere den til kart fra 2016 men føler ikke det er helt verdt pengene for tipper fotoboksene fortsatt er feil der..
-
Kan se "kino" i bilen og slikt uten å ha abbonent hos tesla, men da må du stå for datatrafikken selv via en telefon eller være tilkoblet wifi. Men betaler man 120kr i måneden har man ubegrenset mobildata i bilen som kan brukes til dette og gjør livet litt enklere. Alle funksjoner i appen fungerer like fint enten man betaler eller ikke. De må nesten gjøre det slik siden appen i hovedsak er bilens nøkkel. Men man kan ikke streame video fra bilens kamera til appen uten å betale abbonent siden det krever en del mobildata fra bilen som man jo ikke da ikke betaler for..
-
Tipper Polestar har samme bosch bremsesystem som par år gamle Tesla. Skal i teorien rense bremsene selv men i praksis funker det dårlig. Kansje polestar har "brake burnish" option på servicemenyen sin som Tesla har for å rense dem eller så må du bare putte i nøytral innimellom å bruke bremsen aktivt. Og husk å smøre dem.
