-
Innlegg
23 299 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
1
Complexity vant dagen sist 27. oktober 2019
Complexity hadde mest likt innhold!
Profile Information
-
Kjønn
Mann
Complexity sine prestasjoner
11,9k
Nettsamfunnsomdømme
17
Hjelpsomme svar
-
Kickdown var ofte bare en bryter som ikke var koblet til noe. Ga bare følelsen i pedalen og bilen brukte 100% nedtrykt pedal som "kickdown" signal. Her er vel fra pedalen til en BMW. Bryteren er ikke koblet til noe. Var sikkert en anne type bryter når pedalene var vaierstyrt.
-
Joda, når man uansett må innom forhandleren hele tiden er det fint at de har en god sofa og bra kaffemaskin. Er jo kundene som betaler for det så
-
De trenger vel ikke prestere mere. De har sin fanbase som kjøper Toyota uansett. Også har de jo denne kjempegode garantien de reklamerer for som også selger. 2-3 år lengere batterigaranti enn de andre (mot at man er på service hyppig) Forsikringa mi dekker batteriet til bilen er 10 år så går greit med "bare 8år" på min bil. Har jeg noe super forsikring eller er det vanlig på elbilforsikringer? Isåfall blir mange litt lurt..
-
Om du får ny pumpe så får du en 4 år nyere utgave som forhåpentligvis vil vare bilens levetid. De har jobbet mye med utvikling av den pumpen siden din bil kom.
-
Har kun vært borti at de har byttet alt . Men begynner å bli en stund siden jeg var borti en Tesla med varmepumpe problem så kan være annen praksis nå. Du får oppdatere oss når du hører mere fra dem
- 577 svar
-
- 1
-
-
Den store 3D Print Tråden - Printer du?
Complexity svarte på Merko sitt emne i Elektronikk og mekanikk
Ja - man overlater all prosessering til en annen datamaskin. I de fleste tilfeller Raspberry pi men det kan og kjøre på en vanlig pc eller laptop. Klipper var revolusjonerende når 3dprintern bare var 8bits og såvidt klarte å drive segselv rundt. Nå har de fleste printere mye kraftigere prosessorer og kjører Klipper eller tilsvarende allerede. Jeg hadde en Delta printer før som ikke klarte over 80mm/s fordi raskere enn det så begynte den å kalkulere feil. Med en pi og klipper installert kunne jeg printe så fort jeg bare turte. Dette var en av de aller første utgavene av Klipper og var myyye styr å få opp å gå. I dag er det ekstremt mye enklere. Klipper har og utrolig bra bevegelseskalkurering og det gir ofte finere print enn hva Marlin og lignende gjør. -
Den store 3D Print Tråden - Printer du?
Complexity svarte på Merko sitt emne i Elektronikk og mekanikk
Aha! Tenkte ender serien var foreldret nå. Den kjører forøvrig klipper fra før av ser jeg så du trenger ikke noe Raspberry pi om du skal bruke en annen hotend. -
Den store 3D Print Tråden - Printer du?
Complexity svarte på Merko sitt emne i Elektronikk og mekanikk
Åjoda. Men du må kjøpe fra kilden (kina så f.eks Aliexpress) og ikke hos en importør som har sluttet å ta inn deler til den. -
2021 har vel ganske tidlig revisjon av varmepumpa. Har du fått bytta de ventilene eller sensorene som brukte å ryke på dem? Forøvrig ikke noe bedre med biler uten varmepumpe. PTC elementer ryker gjevnlig de også. Heldigvis kan Tesla kjøre en selvtest på PTC og aktivere varmestavene som fortsatt er OK (om det er noen) så man får litt varme iallefall.
-
Den store 3D Print Tråden - Printer du?
Complexity svarte på Merko sitt emne i Elektronikk og mekanikk
Ikke så veldig mye mere enn 3000kr da for en grei printer. Her har du jo en med CFS som ble solgt nylig på finn f.eks Vet ikke om denne kjører Klipper som default som de andre printerne til Crealtity gjør, men om ikke kan det sikkert installeres. Creality lar deg jo roote å leke med printeren i motsetning til visse andre merker.. -
Den store 3D Print Tråden - Printer du?
Complexity svarte på Merko sitt emne i Elektronikk og mekanikk
Ser kjøleribben er litt smalere enn på ender 3 så passer vel ikke nei. Alikevell ikke så dyrt til V3 KE da.. Resten som eventuelt trengs (om du ikke bare stripser fast) kan jo kansje printes. -
Den store 3D Print Tråden - Printer du?
Complexity svarte på Merko sitt emne i Elektronikk og mekanikk
Er vel helt standard gammel creality hotend det der? Bytta en sånn for par uker siden på en Ender 3 neo. Kosta vel en hundrelapp eller noe for hele greia. Forøvrig lignende problem der. Lak ut heatblock fordi man ikke klarte å tighte dysa nok (slitne gjenger) Men du vil ikke savne endern etter du begynner å bruke K2. Er en litt annen klasse. -
Mulig de gamle Legacy bilene manglet dette. Model 3 fra 2018 (og sikkert X/S derifra og) settes i P når man åpner døren. Nissan leaf gjør ikke det har jeg erfart ved par skumle anledninger. Ekstra skummelt når creep er på og ikke mulighet for å slå det av.. Ikke sier den ifra at brekket er på heller forøvrig..
-
