Du trenger god kvalitet på video også i mørket, og du trenger høy oppløsning for å kunne lese av skilt på avstand.
Og en god app for overføring av video så man slipper å ta ut og inn minnekort.
70Mai sine kamera er veldig gode og billige. Men har du god råd finne du nok enda bedre.
Kan godt bytte min 2019 med creep mot en 2025 uten om noen vil? Har aldri brukt det så går fint uten 😅 Er sikkert bittelitt mere effektivt å stoppe motorene helt enn å holde de i spenn på bremsen. Alle monner drar vel..
Bytta girolje på en automatkasse jeg hadde på verksted engang da den krevde spesielt utstyr jeg ikke hadde tilgang til. Ellers har jeg alltid byttet olje min selv. Er jo ikke noe heksekunst og timepriser på verksted i dag er jo skyhøye. Og de fyller på olje fra en stor dunk på alle biler og driter i hvilken olje de faktisk skal ha (med visse unntak da men har vært innom en del verksteder å sett praksisen..)
Tegning av motor/girkasse olje på Model 3. Her ser man skruene til oljepumpen man tar ut for å tømme olje. Så bytter man filteret ved siden av og fyller olje på fylleskruen etterpå.
Er jo ikke noe vanskeligere enn å bytte motorolje på en fossilbil.
Jeg har ikke gjort det på min enda da jeg venter til garantien er ute som enda er en stund til men bytter den med en gang etter det.
Fyller på mengden det står i bruksanvisningen at man skal fylle på?
Kommer det ut for lite olje har man jo lekasje en plass og bilen ville forhåpentligvis sakt ifra på forhånd.
Teslabjørn har en video hvor de plukker ned motoren på en Model 3 som har blitt kjørt med alt for lite olje. Sansynligvis har eier kjørt med grove feilmeldinger alt for lenge. Ganske katastrofalt.
Eventuell spon ligger forhåpentligvis i oljefilteret man bytter så neppe så lett å se det.
Veldig mange bytter olje selv. Bøttevis av guides på YouTube om man ikke vil følge Tesla sin instruks og.
Er 3 skruer. To for å ta av av olje pumpen, så skrur man av oljefilteret og setter på nytt. Deretter setter man tilbake oljepumpen og åpner fyllepluggen og fyller på ny olje.
Får kjøpt kit med alt man trenger og nye pakninger til pumpa.
Meget lett. Største problemet er at bilen burde stå flatt så man må ha bukk/grav eller jekke bilen opp flere plasser..
Har alltid ligget på 1800kr for meg, men lite jeg har betalt for.
Girolje bytter jeg lett selv når garantien på motor er ute om noen år. Tesla har jo fin guide på hvordan det gjøres. Og det går ikke 10 liter olje 😅
Definisjonen av EQ kan vel diskuteres da. Den har noen lette instillinger men har lest om folk som har klaget på mangelen av "EQ" så tenkte det var greit å nevne.
Lenge vurdert Ariya som erstatter for min Leaf. Mye fordi Leafen har vært så utrolig trofast og feilfri i alle år.
Men kjenner jeg sliter litt med at den ikke kan justere ladegrense. Håper OVMS får støtte for den snart. Da får man nok man justert ladegrense.
Er vel oppgradert annlegg på bildet ditt? Som sakt ikke sikkert det gjelder alle. Mere sparsomt på dette bildet. .
Og er det 1 pedals kjøring om man må bruke 2 pedaler?
Ariya har vel ikke mulighet for å justere ladegrense, så kan bare fullades. Ellers har den vel ikke 1-pedals kjøring, og ikke justering av lyden på anlegget (EQ).vet ikke om det gjelder alle utgaver dog.
Også hurtiglader den litt sakte. Men ellers er det vel greie biler.
Jeg har brukt Xiaomi i massevis av år. Har nada å utsette på kvalitet i forhold til pris. En bil fra dem ville jeg ikke kimset av.
Finnes dog sinnsykt mye kopier av Xiaomi der ute, så mange har nok blitt lurt og.
De har av å til brukt å ha en strekode på seg man kan sjekke mot nettsiden deres for å se om det er ekte vare eller ei. Kommer produktet i en sammentrykka eske full av skrivefeil er det ikke ekte Xiaomi..
Absolutt. Men litt pussig at de må bruke sånn dyr kjøleveske da.. høres litt ut som en designfeil med batteriene?
Porche Taycan (som også er en 800V bil) bruker vanlig frostveske, som forøvrig ikke trenger å byttes..