Gå til innhold

Klote

Medlemmer
  • Innlegg

    575
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Klote

  1. Ja, kupp. Vi har en annen målestokk i Norge, alt er smått. At en norsk statsminister serverer en grov løgn i en valgkamp for å kapre stemmer, er på nivå med maskingevær og granater i Sør-Amerika. Angående nyheter, og hva som sies, så er poenget ikke bare hva som formidles, men mest hvor. Det er Ap som kontrollerer mediene med sine omskolerte politikere og meningsfeller i ledene stillinger. Koseintervjuer og glademeldinger i form av budsjettlekkasjer formidles til statskanalen Nrk i god tid FØR valg. De råtne eggene slippes når valgseier er sikret. Politiske budskap og faktaopplysninger på TikTok har ikke samme effekt tross alt.
  2. Det er et kupp når uærlige midler brukes. Det er uredelig å lure befolkningen, å gjøre et valg på feil premisser er ikke et frivillig valg, det er å bli ført bak lyset. Og det må være lov til å klage når det er de lettlurte som skal bestemme hvem som styrer landet. En veldig stor andel av Norges befolkning er lettlurte, derfor er de Aps mål i enhver valgkamp.
  3. Du har selvfølgelig rett, men det er jo så alt for sent. Du aner ikke lenger hvem som er hvem. Vi har integrert så iherdig at de som kontrollerer grensene kan like godt være fetteren til de som ønsker å komme inn. På samme måte som at advokaten eller anklageren til den kriminelle kan godt være en svoger. Det toget er gått for lenge siden. Skal vi løse dette må vi bruke midler som er i strid med alt vi som nasjon står for, med etniske ansettelseskrav osv. Så det skjer ikke. Vi må bare gradvis akseptere at tyverier og kriminelle handlinger blir en del av hverdagen. Betongblokker og avlyste tradisjoner, alarmer og låste dører, bevæpnede vakter osv, dette er vår nye hverdag. Tenk at i gamle dager kunne du gå direkte inn på et fly bare ved å vifte med billetten. Nå må du røntgenfotograferes, takket være den kulturelle berikelsen som infiltrerer de få fredelige nasjonene på vår jordklode. https://www.finansavisen.no/samfunn/2025/11/05/8304953/die-welt-julemarkedenes-dod-er-en-folge-av-2015 De første julemarkedene blir avlyst fordi sikkerhetsarbeidet er blitt for krevende. Hvorfor er det plutselig nødvendig å forvandle uskyldige festligheter til høysikkerhetsanlegg? Det spørsmålet kan ikke besvares uten å snakke om tysk migrasjonspolitikk. Julemarkedenes død er en senfølge av 2015. 20. desember 2024 kjørte en mann fra Saudi-Arabia en BMW X3 i full fart inn på julemarkedet i Magdeburg. Seks mennesker døde – fem kvinner og en ni år gammel jente. 323 personer ble skadet eller lemlestet, mange på grusomt vis. Ett år senere leser vi at julemarkedene i byer som Overath og Kerpen blir avlyst. Arrangørene klarer ikke lenger å bære kostnadene for de pålagte sikkerhetstiltakene, som sperringer og sikkerhetspersonell. Etter angrepene på julemarkedene i Berlin i 2016, Magdeburg i 2024, og knivangrepet på byfesten i Solingen i 2024, er stadig flere by- og bygdefester blitt avlyst. Ståbord med bratwurst og gløgg er omgitt av paramilitære anlegg med betongblokker og vakthold.
  4. Ja, og du er ikke alene. Sammenhengene er for kompliserte, og tallene er for store, for velgerkveget til venstresiden. Velgerne tenker heller ikke over timingen, når slikt oppsiktsvekkende offentlig sløseri blir kunngjort. De tenker ikke på hvem det er som sitter og styrer timingen, altså en tidligere statsråd fra Ap. Velgerne ser heller ikke noe merkelig i at NAV-direktøren allerede har sikret seg ny jobb i staten, klar for nye oppgaver altså, sikkert til minst like høy lønn. Velgerne ser ikke at NAV er hjertebarnet til venstresiden, og en rød klut for høyresiden. De tror NAV er en viktig "nøkkelbedrift" i samfunnet. Alle slike sammenhenger blir for kompliserte, eller helt naturlige i et ansvarsløst samfunn. Fordi dette tøyset og jukset er en del av den offentlige strukturen. Milliardene renner ut, eierløse penger, og de ansvarlige går fra toppjobb til toppjobb, i staten. Dette er konspirasjonsteorier i Ap-verden. All kritikk av Ap-mafiaens intrikates system er konspirasjonsteorier og fordommer. Og velgerne er lært opp til å tro på dette. Så ja, da slites det med å se noe galt, eller i det hele tatt noen sammenhenger.
  5. Nå kommer enda flere lik ut av skapet, "tilfeldigvis" ETTER valget. Offentliggjøring av skandaløs praksis og uansvarlig økonomi i Norges største tapssluk NAV. Er dette virkelig en rettferdig og ærlig framgangsmåte. Norge styres som ei pølsebu hvor Ap-folk hvisker og tisker og bestemmer alt slik de selv vil, mens befolkningen er fullstendig hjernedøde. Leder for komiteen som skal kontrollere offentlig sløseri og misbruk av fellesskapets midler er selvsagt en godt kjent Ap-politiker. (https://no.wikipedia.org/wiki/Karl_Eirik_Schjøtt-Pedersen) https://www.finansavisen.no/samfunn/2025/11/11/8306456/kontrollkomiteen-varsler-tett-oppfolging-av-nav-saken
  6. Løgnen var ikke en gang feil. Hadde Støre drukket sannhets-serum ville han svart at alt handlet om å få makten i 4 år til, og for at det skulle skje så måtte det løgner til. Stoltenberg var ikke nok. Så da får vi 4 nye år med løgnaktige politikere, som har lurt seg til makten i landet, og har nå ansvaret for å forvalte vår felles formue og lede oss videre inn i den rødgrønne elendigheten som innebærer rasering av den norske krona, og en total utvanning av nordmenn og norsk kultur. Løgn og bløff ga de rødgrønne 88-81 i stortingsmandater. Nå, kun to måneder senere ville fordelingen blitt 89-80 til den blå siden. En total hån mot demokratiet og den tilliten som er i den norske befolkningen. Eller, som Støre selv ville sagt, dette er totalt uakseptabelt. https://www.vg.no/nyheter/i/Ey0qL2/vgs-partimaaling-ap-faller-og-mister-200-000-velgere
  7. Det tror jeg også. Alle har i dag sitt eget mikrofonstativ. Alles meninger kommer for dagen ett eller annet sted. Og den aller minst sexy stemmen er en godt voksen mann, med mindre han er homoseskuell, så er han den som er ansvarlig for alt som fortjenes å krenkes. Vi krenkes nok ikke så mye mer enn før, om en ser bort fra politiske krenkelser, som har økt betydelig med den politiske makten og innflytelsen som bare vokser og vokser inn i alles hjem. De fleste krenkelser skriver seg fra politikere som ønsker å ta fullstendig kontroll over hvordan du tenker og lever.
  8. Et veldig stort spørsmål. Det vi vet er hva som øker og reduserer omfanget, det er hva vi bør jobbe med. De to viktigste faktorene er nærhet og kunnskap om hverandre. Øker eller minker du disse to faktorene vil alt du nevner krympe eller øke proporsjonalt. All erfaring viser at friske mennesker ikke er onde fra fødselen. Det handler om å ta vare på dette så godt som mulig. Det er vanskelig nok når livet kaller og egen overlevelse krever innflytelse på dine valg. At alt og alle vokser seg større og sterkere er altså ikke positivt. Da forsvinner nærheten, og kunnskapen blir overfladisk. Da utvannes også hemningene som gjør at vi avstår fra alle de uheldige handlingene som nevnes. Et menneske er en enhet, og vi må passe sammen. Det er enklest å få til når samlende enheter er små og mest mulig homogene. Mangfold er et prosjekt for å få hele jordkloden lik. Det er enormt prosjekt å gjøre verden homogen på individnivå, og så urealistisk at det er dømt til å mislykkes. Men jordens undergang må jo komme på en eller annen måte.
  9. Du tar feil dessverre. Det er oss som ser bildet det ikke er håp for. Fordi det er de som styrer landet som nekter å se dette bildet. Det kan ikke være sant i deres hode. For det åpner opp for at alle fordommer er riktige. Vi kan ikke bruke milliarder av fellesskapets midler for å belaste og ødelegge vårt eget samfunn med mer av dette. Det ville blitt den logiske konsekvensen. Derfor må virkelighetene som er åpenbar for alle fornektes og forties. Hvis ikke vil befolkningseksperimentet kollapse.
  10. Riktig utfall i en slik sak er at Ali dømmes til å betale politi- og saksomkostninger.
  11. Mangler bare at advokat nå krever voldsoffererstatning. Norge er drømmelandet for løgnere, skurker og alt annet pakk.
  12. Muslimer er nok enige med deg der. Amerikanere er de fremste til å vifte med kors og sitere bibelen, det takler ikke radikale muslimer. De likte det ikke før USA ble grunnlagt heller. Da var det europeerne som fikk gjennomgå.
  13. Tja, men "de folkene" er tross alt virkeligheten i Norge, verdens minst arbeidsdyktige befolkning. I 2022 mottok 2,8 millioner personer bosatt i Norge og 96 000 bosatt i utlandet pensjoner eller midlertidig støtte til inntektssikring fra folketrygden. https://snl.no/folketrygden
  14. Tall fra 2022/23, altså før den store prisstigningen, tilsa at de med svakest økonomi bruker ca 40% av lønn til mat. Etter hvert som strømregningene vil skyte mot himmelen så vil andelen vi bruker til mat også krympe, men betyr det at matutgifter blir stadig mindre viktige? For meg er dette argumenter som sminker og tåkelegger det virkelige problemet, som er skatte- og avgiftsnivået i Norge, og politikernes grådighet på vår bekostning. Noe som igjen sminkes og tåkelegges under påskudd av at det handler om å ta vare på vår velferd. https://www.ssb.no/inntekt-og-forbruk/forbruk/statistikk/forbruksundersokelsen/artikler/bolig-star-for-nesten-halvparten-av-forbruket-til-lavinntektshusholdninger
  15. Det går seg til. Den første It-nerden er enda ikke blitt pensjonist. Når så skjer vil det skje endringer. Da vil flere behov avdekkes og dekkes. Det er jo stort sett småtasser og omskolerte hackere som jobber med it i dag. Når AI tar over disse jobbene, vil det sitte mer pedagogiske mennesker å overvåke framdriften, da blir alt så mye bedre.
  16. https://www.vg.no/nyheter/i/KMEvv5/borgerlig-flertall-i-ny-tv-2-maaling-to-maaneder-etter-valget Årets valg vil gå inn i historien som tidenes skitneste valg. Aldri har befolkningen blitt så til de grader ført bak lyset ved knebling av debatter i mediene, fortielser rundt innvandrerregnskap, comeback av gammel helt som ikke har interesse av annet enn å vinne et valg, og regelrett løgn fra de mest prominente representantene fra Ap. Om historien om valget 2025 skrives av noen UTEN statsstipend, vil det felles en nådeløs dom over Ap og partiets kyniske besettelse for politisk makt.
  17. Ja, men ikke alltid, de vil jo unngå å lyve, det er verre enn å holde tilbake vesentlig informasjon. Så om vedkommende har norsk statsborgerskap da hender det at det oppgis, om det taler mot folks antagelser, dvs "fordommer". Kontrasten er stor, er det en hvit mann som står bak, da får vi informasjon helt fra barneskolens dager. Jfr drapet på Kampen.
  18. Du har tydeligvis ikke lest engelske aviser. Bare det at kommentarfelter er åpne er jo helt absurd rasistisk i Norge.
  19. På den tredje side, hadde vi levd i et demokrati med ytringsfrihet ville vi blitt informert om alt som er relevant i forhold til et så eksistensielt viktig tema som masseinnvandring. Vi ville fått vite mer enn "mann løp rundt med machete i Oslo sentrum".
  20. Ja, det er en helt ekstrem politikk som gjennomføres, kombinert med en helt ekstrem sensur. Og den har sin opprinnelse i storsosialismen fra EU. Det ser vi på forskjellen på avisartikler og kommentarfelter i feks England etter de gikk ut av EU. Eneste kanal som fremdeles er delvis fri for å ytre sine oppriktige meninger fra Norge er TikTok. I aviser og andre medier er det stengt for å si sin ærlige mening.
  21. Det vanvittige er at Musk har helt rett. Det USA har klart å utsette skjer i Norge.
  22. Der er du inne på noe fornuftig. Som samfunn er vi ikke forberedt på den økte kriminaliteten politikerne ønsker å påføre oss. Onkel politi er ikke nok. Vi bør ha noen råtasser med spesialkompetanse og alle fullmakter.
  23. Dersom du påfører samfunnet voksne forbrytelser må du straffes som en voksen, dvs sperres inne. De yngste bør få hjelp, og de beste fenslingsvilkår selvsagt. Men absolutt skjerming fra samfunnet er påkrevd. Vi har nok eksempler på hvilke konsekvenser andre alternativer påfører uskyldige mennesker. Vi må prioritere samfunnets sikkerhet, og vi må kunne føle oss trygge på at det er stort sett normale mennesker vi møter på gata.
  24. https://www.vg.no/nyheter/i/JbKzKm/elon-musk-demokratiet-var-i-fare-hvis-ikke-trump-vant
  25. Jeg ville forsøkt å redde meg selv og mine nærmeste, fedrelandet spiller veldig liten rolle i en slik situasjon. Hva Støre sier spiller definitivt ingen rolle.
×
×
  • Opprett ny...