Gå til innhold

Rock Band i morgen (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-b5747
Too fucking late, Harmonix og MTV. Toget har gått, jeg kjøper GH4 i stedet. Finner meg ikke i slik møkkabehandling. Løgner og dårlige unnskyldninger hele veien. Skuffende!

 

Enig med deg der, men jeg vil skylde på EA (siden det meste EA er involvert i enten kommer sent eller er dårlig materiale). Etter å ha sett litt på GH4 ser det utrolig lovende ut

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe kun spelet og bruke GH3-gitarene.
Rock Band har vært ute i de store europeiske landene noen måneder, men det er altså først nå at vi i Norden kan ta del i herligheten.

"Noen måneder"? Det kom ut for 8 månader sidan i USA.

 

Og når ble USA et av de store europeiske landene?

Lenke til kommentar
Lite spørsmål, mulig littegranne offtopic men:

Trommene som selges, noen som vet om dette er de nye og bedre trommene hvor bl.a. pedalen er forbedret (samt mindre støyende trommeplater og med trykkfølsomhet)?

 

Hei,

 

Jeg *tror* at det er de samme gamle trommene vi får her til lands, som ble lansert i England for et par måneder siden.

Jeg har tenkt å kjøpe med en sånn "ekstra-garanti" hos Elkjøp da jeg kun skal ha trommene. Da skal det bare være å smashe i vei, så får jeg ta turen ned et par ganger i måneden og bytte til nye sett.

 

Jeg hentet ned NTSC utgaven av Rock Band til min modifiserte PS2 for et halvt år siden, kjøpte da også nytt trommesett på eBay. Kan bare si at det er "plastic fantastic", det holder ikke lenge (jeg fikk sprekker etter kun 14 dager). Det bråker også ut av ville helvete (klikk klikk - klakk klakk).

Anbefaler at dere kjøper lyd-dempere, men styr unna de som er laget av filt. Skum-padsene går til nød (men varer ikke lenge), de som er laget av gummi er best. Alternativt så kan man kjøpe ekte lyd-dempere til trommer for så å kutte de slik at de passer RB trommene (Vic Firth lager noen gode her).

Harmonix har laget noen pads av gummi som duger ganske bra, alt dette kan bestilles på eBay.

Jeg har allerede bestilt og fått de offisielle lyd-demperne fra Harmonix, samt en pedal-beskytter (den orginale jeg hadde på mitt PS2-sett, knakk etter en måneds tid ....)

 

Når det gjelder dette med å vente til RB2-settet kommer, så vil jo cymbalene bli solgt som et eget kitt. Et RB1-sett med lyd-dempere, ny pedal og "super-garanti" fra Elkjøp holder lenge for meg. Så slenger jeg bare på cymbalene som jeg blir å bestille fra USA allerede i september hvis de kommer som "stand-alone" da.

 

Det er også bekreftet at Rock Band trommesettet vil fungere med "Guitar Hero: World Tour".

Er samtidig enig at det er småkjipt at Norge først får spillet nå (som vi egentlig ikke gjør, siden det er elkjøp som selv er lei av å vente og importerer til Xbox360 på egen hånd). Men selve spillet har jo vært tilgjengelig i PAL utgave helt tilbake i mai, hvor jeg selv bestilte det fra England.

Endret av Digitize
Lenke til kommentar
Og når ble USA et av de store europeiske landene?

Touché. :p

Det er også bekreftet at Rock Band trommesettet vil fungere med "Guitar Hero: World Tour".

Så var spørsmålet om det går andre veien og, det hadde vore knall. Då blir det GH:WT full set og RB-spel. Det bør nesten det, hadde vore lite taktisk av Activision å la RB-utstyret være kompatibelt med RB, men ikkje andre veien.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Må vi nordmenn vente like lenge på RB2 som vi gjør på RB1?

 

Kanskje jeg bare skal drite i hele RB og vente på GH:WT i stedet?

 

gå for guitar hero world tour sier jeg, vi har blitt holdt vekke fra rock band lenge nok.

 

Ja, det er det jeg tenker også. Men NÅR kommer GH:WT da? Og blir vi europeere nok en gang nedvurdert så vi må vente enda mer?

 

Og har det blitt annonsert en releasedato for RB til PS3 enda?

Lenke til kommentar

At Rock Band endelig kommer til Norge er jo vel og bra, men ser jo ut som om Elkjøp importerer fra Sverige, for ingen andre enn Elkjøp og CDON har noen dato på Rock Band enda. I tillegg når mikrofoner ikke er tilgjengelig i Norge hvis man ikke kjøper hele pakka så er det crap. Glad jeg kjøpte min i England.

Lenke til kommentar
At Rock Band endelig kommer til Norge er jo vel og bra, men ser jo ut som om Elkjøp importerer fra Sverige, for ingen andre enn Elkjøp og CDON har noen dato på Rock Band enda. I tillegg når mikrofoner ikke er tilgjengelig i Norge hvis man ikke kjøper hele pakka så er det crap. Glad jeg kjøpte min i England.

 

Mic'en får man på eBay til under 200 kr ink frakt til norge. Evt. kan man bruke de fleste USB mikrofoner man måtte ha liggende, ink. headsettet til Xbox360.

 

Where there is a will, there is a way ...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...