Gå til innhold

Rock Band i morgen (Multi)


Anbefalte innlegg

Lite spørsmål, mulig littegranne offtopic men:

Trommene som selges, noen som vet om dette er de nye og bedre trommene hvor bl.a. pedalen er forbedret (samt mindre støyende trommeplater og med trykkfølsomhet)?

 

Hei igjen,

 

Var nettopp på Elkjøp og kjøpte trommene. Prisen er satt til 799,- i butikk slik at det omtrent tilsvarer samme som kjøp på nett ink. frakt.

Dessverre så ser jeg at Elkjøp har importert overskuddslageret av gamle sett. Det jeg har fått er "EL" modellen som er den eldste av i alt 3 versjoner av trommesettet (akkurat samme settet jeg fikk til min PS2 for over et halvt år siden). Regner da også med at det er samme versjon som er i den store pakken m/ mikronfon, gitarkontroller og trommer.

 

Om "EL" modellen:

"These pads are regarded as the first version of drums and the least sensitive. The travel between the pad and the sensor is large and can have a tendency to deteriorate with play. Fast rolls are picked up better on an EL model due to sensor damping, but can require harder hits, which in turn causes dented heads. The EL also has a bad tendency of not registering all hits."

 

Som en sidenotis kan jeg fortelle at Elkjøp nekter å selge sin utvidede garanti her, jeg bad selv om å få kjøpe det. Ekspeditøren måtte sjekke med hovedkontoret og fikk da beskjed om at det ikke var aktuelt å selge "supergarantien" sin med Rock Band utstyret :thumbdown:

De er nok godt klar over at dette utstyret ikke holder lenge ...

 

Elkjøp på Skøyen i Oslo hadde forresten fått inn 7 store pakker og 7 trommepakker, men massevis av spill. Når jeg var der klokken 1100 var det 4 trommer igjen og 2 store sett (med mindre det andre var på lager).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var selv på Carl Berner og har trommene liggende i bilen, har ikke sett på de enda så jeg skal ikke uttale meg om kvaliteten, men det er sikkert de samme.

 

Jeg forhørte meg om å få nettbutikkprisen på 695,- men det kunne de ikke. I mellomtiden har Lefdal fått de inn til 695,- og de har "hent-i-butikk" så jeg kommer til å benytte meg av "30 dagers åpent kjøp" og levere tilbake trommesettet fra Elkjøp over helgen. Regner da egentlig med at jeg bare får tilbake litt over hundre kroner av Elkjøp da de ellers vil tape mer penger på å ta tilbake settet fra meg.

Lenke til kommentar
Lite spørsmål, mulig littegranne offtopic men:

Trommene som selges, noen som vet om dette er de nye og bedre trommene hvor bl.a. pedalen er forbedret (samt mindre støyende trommeplater og med trykkfølsomhet)?

 

Hei igjen,

 

Var nettopp på Elkjøp og kjøpte trommene. Prisen er satt til 799,- i butikk slik at det omtrent tilsvarer samme som kjøp på nett ink. frakt.

Dessverre så ser jeg at Elkjøp har importert overskuddslageret av gamle sett. Det jeg har fått er "EL" modellen som er den eldste av i alt 3 versjoner av trommesettet (akkurat samme settet jeg fikk til min PS2 for over et halvt år siden). Regner da også med at det er samme versjon som er i den store pakken m/ mikronfon, gitarkontroller og trommer.

 

Om "EL" modellen:

"These pads are regarded as the first version of drums and the least sensitive. The travel between the pad and the sensor is large and can have a tendency to deteriorate with play. Fast rolls are picked up better on an EL model due to sensor damping, but can require harder hits, which in turn causes dented heads. The EL also has a bad tendency of not registering all hits."

 

Som en sidenotis kan jeg fortelle at Elkjøp nekter å selge sin utvidede garanti her, jeg bad selv om å få kjøpe det. Ekspeditøren måtte sjekke med hovedkontoret og fikk da beskjed om at det ikke var aktuelt å selge "supergarantien" sin med Rock Band utstyret :thumbdown:

De er nok godt klar over at dette utstyret ikke holder lenge ...

 

Elkjøp på Skøyen i Oslo hadde forresten fått inn 7 store pakker og 7 trommepakker, men massevis av spill. Når jeg var der klokken 1100 var det 4 trommer igjen og 2 store sett (med mindre det andre var på lager).

 

 

Kan du dobbeltsjekke dette? Min eske sier EL, men selve trommene sier QM. Stoler på trommene, vet aldri hvor eskemerkingen har skjedd. Utseende og hvor serienummeret sitter tyder også på QM i forhold til bilder jeg har funnet.

Lenke til kommentar

Kjøpte som sagt trommene i går.

 

Noen som vet hvordan disse trommene faktisk fungerer? I utgangspunktet så jeg for meg at de var trykkfølsomme, men jeg kan også tro at det sitter en mikrofon under hver pad som fanger opp lyden når du treffer "trommeskinnet". Har også lagt merke til at selv trommene kan trykkes ned som en gigantisk knapp, uten at jeg har skjønt hva dette skal være godt for.

 

Ellers så er jeg positivt overrasket over kvaliteten på utstyret. Mye tightere og jeg fikk ikke plastic fantastic følelsen når jeg spilte. Ekte trommestikker følger med også, jeg venta meg egentlig stikker i plastikk :) Men men, som ellers i livet; har man lave forventninger så blir man som regel positivt overrasket :)

Lenke til kommentar
Kan du dobbeltsjekke dette? Min eske sier EL, men selve trommene sier QM. Stoler på trommene, vet aldri hvor eskemerkingen har skjedd. Utseende og hvor serienummeret sitter tyder også på QM i forhold til bilder jeg har funnet.

 

Da var du heldigere enn meg ja, "trommene" mine sier definitivt "EL". Esken har jeg ikke sjekket.

 

Kjøpte som sagt trommene i går.

 

Noen som vet hvordan disse trommene faktisk fungerer? I utgangspunktet så jeg for meg at de var trykkfølsomme, men jeg kan også tro at det sitter en mikrofon under hver pad som fanger opp lyden når du treffer "trommeskinnet". Har også lagt merke til at selv trommene kan trykkes ned som en gigantisk knapp, uten at jeg har skjønt hva dette skal være godt for.

 

Det sitter sensorer under som registrer slagene, ikke mikrofoner. Trommene er desginet for å gi etter for de som slår hardt, større sjanse for sprekker dersom alt hadde vært helt ferdigstøpt.

Lenke til kommentar

Fy faen, dette er litt utenfor det som har blitt snakket om, men herregud å jeg hater den sangen som heter "Green grass and high tides" på expert. Det er seriøst den vanskeligste sangen jeg har spilt noen gang, og jeg har spilt igjennom alle GH spillene på expert lett. De har så klart lagt inn i den sangen de finger bevegelsene jeg hater :( Trenger gode råd for å greie den! :D

 

Vær så snill og send PM hvis du faktisk har gode råd! : )

Endret av Kimlz
Lenke til kommentar

Du har klart TTFAF, TDWTG og Jordan lett, men klarer ikkje Green Grass?

 

Eg har eitt tips som eg nyttar meg av. På sånne partier:

fret-y.giffret-b.giffret-o.giffret-y.giffret-b.giffret-o.giffret-y.giffret-b.giffret-o.gif

 

Hald inne gul og slå kun blå og oransj. Mykje lettare enn å slå alle tre. Du kan for så vidt gjere det same når det er raud med og, hald inne raud og slå dei tre andre.

Ellers kan det være lurt å bruke practice på det vanskelegaste partiet, det må vel bli dette:

 

fret-g.giffret-r.giffret-y.giffret-r.giffret-g.giffret-r.giffret-y.giffret-r.giffret-g.giffret-r.giffret-y.giffret-r.giffret-g.giffret-r.giffret-y.giffret-r.giffret-g.gif

Lenke til kommentar
Fy faen, dette er litt utenfor det som har blitt snakket om, men herregud å jeg hater den sangen som heter "Green grass and high tides" på expert. Det er seriøst den vanskeligste sangen jeg har spilt noen gang, og jeg har spilt igjennom alle GH spillene på expert lett. De har så klart lagt inn i den sangen de finger bevegelsene jeg hater :( Trenger gode råd for å greie den! :D

 

Vær så snill og send PM hvis du faktisk har gode råd! : )

 

Kan bare slenge meg med her. Jeg klarer ikke låta, er den eneste jeg har igjen for å klare gitar-delen på expert. Når 80% så er det slutt.

Lenke til kommentar

Jeg taper alltid på 95/96% uansett virker det som..

prøver å spare opp nok, ehm, vet ikke hva det heter helt på RB men på GH ihvertfall, slik Starpower. Sparer opp det til det ene partiet, men greier alltid å spille så dårlig før at det ikke er vits å fortsette.

Er en sang som blir litt kjedelig å prøve på å greie i lengden, i og med at den er 10 minutter lang. Men faktisk morsomt å få en sang på "Career" modus som utfordrer litt.

Takk for rådet Zeph, skal prøve de nå :)

Lenke til kommentar
Testa det på Elkjip her om dagen og det var kjempe morro!! Men dem får ikke ei krone av meg...som andre skriver her...forsent og for dårlig behandling av oss Europere..

 

Venter på Gitar Hero 4 istede :)

 

Elkjip lol :!: . Håper virkelig flere boikotter dette spillet, det ville satt et eksempel de ikke kunne oversett!

 

 

Må være kjipt å bo i Australia eller Afrika også, de blir som regel prioritert enda senere enn Europa.. Nei til forskjellsbehandling! Det burde eventuelt gått på rundgang hvilket kontinent som får være først ute med lanseringer, slik at det ikke bestandig er japsene og yankeene som stikker av med kaka hver gang.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...