Gå til innhold

Test: Opera 9.5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nettsiden sin skyld.

 

Forøvrig er det en konto på Opera communityet my.opera.com man trenger for å bruke Opera Link. Her er det også tilbud som blog, 300MB opplastingplass, fotoalbum mm.

 

edit, bedre sent enn aldri. :)

 

editedit;

Ikke så mye teknisk analyse her nei. Ikke mye tekst per punkt heller, for 6 sider en måtte bla gjennom sitter en ikke igjen med mye mer enn en noe detaljert produktbeskrivelse.

 

 

Det skal nok litt mer til for at HW går i dybden til annet enn Firefox ja. Men det viktigste er at HW brukerene ser at det ikke er noe stor forskjell på Opera og Firefox. For de som bladde seg til Konklusjonen.

Endret av Ståle
Lenke til kommentar

Føler denne "testen" var alt for overfladisk; nesten bare oppsummering av fakta. Testen kunne med fordel inneholdt mer om hvordan artikkelforfatteren oppfatter programmet, hvordan de nye skinene fungerer.

 

men vi synes nettleseren generelt er blitt bedre, og surfingen går raskere.

På hviken måte bedre og raskere?

Endret av dabear
Lenke til kommentar
editedit;
Ikke så mye teknisk analyse her nei. Ikke mye tekst per punkt heller, for 6 sider en måtte bla gjennom sitter en ikke igjen med mye mer enn en noe detaljert produktbeskrivelse.

 

 

Det skal nok litt mer til for at HW går i dybden til annet enn Firefox ja. Men det viktigste er at HW brukerene ser at det ikke er noe stor forskjell på Opera og Firefox. For de som bladde seg til Konklusjonen.

Denne "testen" var like tynn som den Firefox 3 fikk. Savner en mer teknisk gjennomgang av begge, men det er sikkert jeg som er rar. ;)

Lenke til kommentar

Ja, nå er det bare for Safari å slutte og suge så kan den vanne ut nettleser testene ytterligere :p

Kunne jo nevnt at Opera Link også fungerer mot Opera Mini (mobiltelefonutgaven av Opera).
Et svært godt poeng for mobilsurfere som lett vil ha sine lenker tilgjengelige på aparatene sine.

 

Firefox vil nok ikke se sine mobile browser før mot slutten av året.

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar

Noe tynn test vil jeg si. Én ting som jeg savner i testen er omtale av "mouse gestures". Dette er etter min mening en genial funksjon som Opera har hatt lenge.

 

Videre burde det også ha vært nevnt i testen at Opera har IRC-klient, epost-klient, bittorrent-klient og download manager. Dette gjør Opera etter min mening til en komplett "internettpakke".

 

Det mest positive for mitt bruk er allikevel mouse gestures og passordhuskeren. Anbefaler alle som bruker Opera til å aktivere mouse gestures.

Lenke til kommentar
Denne "testen" var like tynn som den Firefox 3 fikk. Savner en mer teknisk gjennomgang av begge, men det er sikkert jeg som er rar. ;)

Men som Firefox og Opera er idag rett fra installeren. Så er jo Opera mer spekket med funksjoner. Men med addons til Firefox som sørger for lik funksjonalitet som Opera. Hvordan er det mest rettferdig å teste?

 

Hvem er det som ikke bruker addons til Firefox feks.

 

1188334660818.jpg

 

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke kjøre en stortest av FireFox, Safari, IE og Opera sammen?

Da blir det lettere å sammenligne dem og man kan teste diverse "problemsider" på de forskjellige browserene og legge screenshot side ved side så vi lett kan bedømme forskjellene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...