Gå til innhold

Tar i bruk Puma


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

R780G-brikkesettet virker svært interessant og faktisk ganske kraftig. Jeg tror brikkesettet vil gi disse maskinene mye god omtale.

 

Toppmodellen av prosessoren regner jeg med blir konkurransedyktig på CPU-ytelser med Core 2 Duo T7500 (som har 200 MHz lavere klokkefrekvens) og Core 2 Duo T8100 (som har 300 MHz lavere klokkefrekvens).

Lenke til kommentar

Dette ser ut som en mer gjennomført løsning for bærbare fra AMD.

 

Da Turion og Turion X2 (etter hvert) kom var de ikke dårlige, men de manglet et platform, og de bærbare løsningene kunne variere fra veldig gode til dårlige. For folk flest var det med andre ord ikke lett.

Lenke til kommentar
Må vi vente helt til høsten før vi ser bærbare med Puma? Trodde AMD allerede hadde lansert brikkesett og CPU.

Puma ble lansert på computex 2008, så, kommer vel i butikkene i juli ;)

 

Da syns jeg det er rart det står i artiklen at MSI ikke leverer disse før til høsten

Lenke til kommentar

Hvis vi tar en titt på Wikipedia(hehe), ser vi at høsten begynner 7.august og varer frem til 16.november. At det hvertfall tar halvannen måned før vi ser MSI Puma i butikkene virker vel ikke helt usannsynlig.

 

Og er helt enig, kjeLL//. Håper virkelig AMD får i gang maskineriet snart. Dessverre virker det som AMD fortsatt har et stykke igjen opp til Intel. Tom's Hardware har skrevet litt om Puma vs. Dual Core, og forteller at Puma ikke når helt opp.

Endret av ericwiks
Lenke til kommentar

Det virker som AMDs neste generasjon Geode. 8 watt er trolig mer effektivt enn Intels Atom på grunn av at Atom er beheftet med et strømsluk av et brikkesett. Brikkesettet til Intel Atom (uten prosessoren) utvikler trolig mer enn 8 watt.

 

Ja, er ikke brikkesettet til atom produsert med 130nm teknikk og utviklet i 2005 elns?

Lenke til kommentar
Nå må jo ikke bussen kjøre på bensin, må den vel?

Jeg husker ikke i farta hvilket brikkesett det var men jeg har et bilde av et hovedkort med Atom-prosessor:

 

354538.jpg

 

Gjett hvor prosessoren sitter!

 

Prosessoren er under kjøleribba til høyre. Det er nordbroa som har vifte på seg og til venstre ser vi sørbroa.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...