Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå hatt 3GS litt over en dag, og må si meg strålende fornøyd.

 

Eneste må være batteriet, det MÅ uansett lades hver natt, iallefall slik jeg bruker den.

 

I dag har jeg hatt:

 

I bruk: 3 timer og 45 min

 

Ventemodus: 8 timer og 35 min

 

Har selv hørt at det skal bli bedre med batteri tid på 3.1 oppdateringen som er i beta 3 nå, ellers så kan jeg si at jeg har så og si hatt wlan på hvor enn jeg har vært.

Lenke til kommentar

Dere som klager på batteritiden til 3G S, så tror jeg at batteriet lever bedre og bedre etterhvert som dere bruker det, spesielt hvis dere "kondisjonerer" batteriet og lar mobilen lade seg heeelt ut før dere lader den heeelt opp (da byttes vel det zigg-zagg tegnet ut med strømkontakt tegnet...). Og etter kanskje en ukes tid med god bruk og kondisjonering er batteritiden forhåpentligvis forbedret

Lenke til kommentar
Har nå hatt 3GS litt over en dag, og må si meg strålende fornøyd.

 

Eneste må være batteriet, det MÅ uansett lades hver natt, iallefall slik jeg bruker den.

 

I dag har jeg hatt:

 

I bruk: 3 timer og 45 min

 

Ventemodus: 8 timer og 35 min

 

Har selv hørt at det skal bli bedre med batteri tid på 3.1 oppdateringen som er i beta 3 nå, ellers så kan jeg si at jeg har så og si hatt wlan på hvor enn jeg har vært.

 

Dette er jo mye bedre enn det noen gang var på min 3G hvertfall! Takk for kjempe svar! Hjalp meg mye :thumbup:

Lenke til kommentar
Dere som klager på batteritiden til 3G S, så tror jeg at batteriet lever bedre og bedre etterhvert som dere bruker det, spesielt hvis dere "kondisjonerer" batteriet og lar mobilen lade seg heeelt ut før dere lader den heeelt opp (da byttes vel det zigg-zagg tegnet ut med strømkontakt tegnet...). Og etter kanskje en ukes tid med god bruk og kondisjonering er batteritiden forhåpentligvis forbedret

 

Moderne batterier av denne typen skal ikke lades helt ut, det gjelder BARE eldre typer batterier som fortsatt primært brukes i billig verktøy. Flere år siden slike var brukt i mobiler og bærbare maskiner. Håper alle slutter å spre slike myter som ikke lenger er relevant. Dersom man skal lagre batterier over lengre tid må de aldri lagres helt tomme da de kan ta skade av det. (Og de lagres helst litt kjølig) Batteriet trenger litt strøm for at den innebygde elektronikken skal kunne holde kontroll på batteriets tilstand.

 

Men tror nok det stemmer at batteriet blir bedre etter noen ladinger, det er min erfaring også.

Endret av Trollis
Lenke til kommentar

Iphone bruker Lithium-Ion batteri.

 

Dette har amobil skrevet om denne type batteri:

 

Lithium-Ion (Li-Ion) og Lithium-Polymer (Li-Pol)

Lithium-baserte batterier har betydelig høyere kapasitet enn de eldre NiMH-batteriene, og er i tillegg både mindre og mer holdbare. Denne batteritypen påvirkes heller ikke av minne-effekten.

 

Lithium-Polymer er den dyreste av de to Lithium-variantene, og er både lettere og mer smidige å utforme enn Lithium-Ion. Li-Pol batterier finnes i flere av Sony-Ericssons telefoner, blant dem K750i og K600i, såvel som mange av de såkalte "slim-batteriene" på markedet. Li-Ion er på den annen side den vanligste batteritypen i dag, og finnes i de aller fleste nyere mobiltelefoner.

 

Hvordan lade Lithium-baserte batterier?

Lithium-batterier er vanskelige å skade ved lading, ettersom de inneholder avansert elektronikk som skal beskytte mot feilaktig lading. Du trenger som sagt heller ikke bekymre deg for minne-effekten, siden denne batteritypen ikke påvirkes av dette problemet overhodet.

 

Lithium-batterier blir i motsetning til NiMH ikke varme når de lades, og laderen slutter automatisk å tilføre strøm når batteriet er fulladet. Det er derfor ikke noen kjente bivirkninger ved å la laderen være plugget i etter at batteriet er fullt. Det er heller ingen kjente tilfeller der Lithium-batterier har eksplodert.

 

Det er vanlig å tro at det er bra å la batteriet gå tom for strøm. Sannheten er stikk motsatt for Lithium-batterier, som derimot bør lades ofte. Det er også normalt å tro at klattlading er skadelig, noe som ikke er tilfelle. Du kan med god samvittighet plugge laderen ut av telefonen selv om ikke batteriet er fullt.

 

En ting som er verdt å merke seg er at hurtigladere med en ladetid på rundt en time ikke er anbefalt å bruke hvis du vet at det er lenge til du får lade telefonen igjen. Telefonen vil nemlig kun oppnå rundt 70 prosent av den optimale batterikapasiteten, som kun kan oppnås med en vanlig lader. Tiden som kreves for å lade Lithium-batterier helt opp er som regel på rundt 2-3 timer.

 

kilde:

http://www.amobil.no/artikler/unngaa_batterifellene-/5117/2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...