Gå til innhold

Første lovlige flysamtale er tatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes egentlig det er fint å slippe mas og bråk når man sitter på flyet. Jeg kunne ikke tenke meg flyturen fra f.eks. London til Tokyo med mobiler tillatt. 14 timer med en og annen som snakker (gjerne høyt) i mobilen synes jeg blir for drøyt. Turen fra Oslo til London hadde nok også vært like ille. Jeg er for å tillate datatrafikk slik at man kan jobbe og sende e-post på flyet, men mobilsamtaler burde fortsette å være forbudt. Jeg synes det er koselig å ringe til nære og kjære når man er framme. La flyet være mobilfritt...

Lenke til kommentar

[kverulant] Overskriften er ikke helt korekt da jeg har snakka med pappa over skype på et par av flyturene hans [/kverulant]

 

Dette er helt greit for min del, men kan ikke noen slå ned de som ikke hadde trengt mobiltelefon for å snakke med andre langt unna :mad: De som også snakker høyere jo mindre de hører av motparten i stedet for å skru opp lyden på telefonen.

Lenke til kommentar
yey!

da kan jeg begynne å høre på musikk i flyet (mp3spilleren er i mobilen) :D

 

Alle osm har flightmode på telefonen kan gjøre dette i dag.

 

 

Ellers er jeg enig med med flere her, har ikke noe i mpt å måtte vente til jeg komemr fram før jeg kan ta i bruk mobilen. Synest nå folk burde kunne klare seg uten mobilen i noen timer.

Lenke til kommentar

Egentlig litt kjipt, syns det er greit med meldinger og datatrafikk, men de kunne spart seg for telefonsamtaler. Flyet var jo omtrent det eneste stedet der man kunne være i ro. Håper i hvert fall at flyvertinner er flinke til å si ifra til de som snakker forstyrrende høyt.

Lenke til kommentar

Enig med enkelte av dere andre her. Mobiltelefoner kommer garantert til å bli en bråkete affære på flyet. Du kan banne på at bare halvparten av passasjerene har giddet å sette mobilen på stille-modus. Så før du vet ordet av det kan det høres ti forskjellige ringetoner rundt om i kabinen. Nei, takke seg til. Og det at noen snakker i telefonen kan ikke helt sammenlignes med at de snakker med sidepassasjeren. Dette vet alle som har tatt en buss. Av en eller annen grunn er folk som prater i telefonen mer irriterende enn de som snakker med sidepassasjeren. Kanksje det har noe med at de da snakker generelt høyere, ikke vet jeg.

 

Når det gjelder sms er vel dette greit, men noen har jo forferdelig bråkete taster også da. *Knottknottknottknottknott*. Kanskje ikke bare positivt det heller, men ikke like ille. Men nett-tilgang hadde hvertfall vært en velkommen forbedring. Da kan folk sende e-post eller sjekke nye emner/innlegg på diskusjonsfora etc.

Lenke til kommentar

Hvis mobilbruk blir normalt også på norske fly håper jeg det innføres en slags "stille sone". Altså at den ene halvparten av flyet er skånet for snakking i mobil. NSB har jo fått det til, så da klarer sikkert flyene også det.

 

Men når blir det mobilforbud på flybussen? Det er faktisk slitsomt å sitte på en overfyllt buss i 30-60 minutter hvis alle roper inn i hver sin mobil ...

Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn er folk som prater i telefonen mer irriterende enn de som snakker med sidepassasjeren. Kanksje det har noe med at de da snakker generelt høyere, ikke vet jeg.

Det er fordi du bare får med deg en halvpart av samtalen og nysgjerrige som den menneskelige natur er så blir det irriterende.

Da kan folk sende e-post eller sjekke nye emner/innlegg på diskusjonsfora etc.

Hihi, avhengighet. :innocent:

(men er forresten enig :p)

Lenke til kommentar

Gir dette egne mobnilnettet, som kommuniserer med bakkenettet, noe høyere pris?

Vil anta at prisen blir noe høyere, siden det går gjennom et annet nett først.

En annen ting at dette ikke gjelder for Norge, og da virker saken for meg ganske uinteressant.

 

Men det er da sikkert et steg i riktig retning for å få de andre flyselskapende på gli.

 

Jeg vil si at en påslått mobil på et fly er unødvendig.

For det første: du utsetter uskyldige medpassasjerer for stråling.

Det andre, er at det går an å være utiljengelig til tider. :)

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke at folk som snakker i mobil på flyet kommer til å bli så stort problem. Det er jo aldri stille på flyet uansett.. alle(nesten) snakker jo med hverandre uansett :) . Anyways .. Hvor har du lest om dette? /Hørt..

 

Jeg trodde kanskje det var på Amobil, jeg. Men det er mulig det var på noen TV-nyheter av et slag. Jaja. Ta det jeg sa med en klype salt, da, til noen finner en kilde.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...