Gå til innhold

Warner velger Blu-ray


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Warner Bros er det desidert største i markedet, tror de har rundt 20% av DVD markedet i USA. Blu-ray har nå eksklusivitet på mellom 70 og 80 prosent av alle filmer som lanseres.

 

I tillegg så har datterselskapene til Warner, HBO og New Line også sagt at de vil støtte Blu-ray eksklusivt. Tror det bare er et tidsspørsmål før Universal begynner å støtte begge formatene, og da er det bare Paramount/Dreamworks igjen med kun HD DVD. Demmes kontrakt går ut i desember 2008.

 

Kan også nevne at HD DVD kanselerer pressekonferansene de hadde planlagt imorgen på CES

http://www.highdefdigest.com/news/show/CES...Conference/1331

Lenke til kommentar

Jeg er redd dette signaliserer at Blu-ray har vunnet. Litt synd fordi det sender feil signaler, og er enn så lenge det dårligste formatet for oss forbrukere (i mine øyne), pga soneinndeling, og BD+ som foreløpig ikke er brekt. Å ha muligheten til å gjøre det man ønsker med sine egne plater er en stor fordel. (ihvertfall for meg).

 

AtW

Lenke til kommentar

The world is changing. Who now has the strength to stand against the armies of Sony and Warner? To stand against the might of Blu Ray and Hollywood and the union of the two towers? Together, Lord Sony, we shall rule this Earth. The old enemy HD-DVD will burn in the fires of industry. Forests will fall. A new order will rise. We will drive the machinery of war with the sword and the spear and the iron fist of the Blu. We have only to remove those who oppose us. To war!

Lenke til kommentar
Jeg er redd dette signaliserer at Blu-ray har vunnet. Litt synd fordi det sender feil signaler, og er enn så lenge det dårligste formatet for oss forbrukere (i mine øyne), pga soneinndeling, og BD+ som foreløpig ikke er brekt. Å ha muligheten til å gjøre det man ønsker med sine egne plater er en stor fordel. (ihvertfall for meg).

 

AtW

 

Også et signal fra HDDVD leiren var at de nå også kutter ut en pressekonferanse på CES messen. Dette signaliserer at de mangler baller også :(

 

Men er helt enig med deg, syns BD er et møkkaformat for oss forbrukerne pga. det med sonedeling og at faktisk noen av HDDVD filmene jeg har kjøpt fungerer også i vanlig DVD spillere (De har HDDVD på ene siden og DVD på den andre), noe jeg ser som en fordel om en venn elns. vil låne en film og mangler HDDVD-spiller.

Lenke til kommentar

hehe... Ser på det som et pluss jeg. God grunn for å ikke låne bort filmer å få de oppripet og ødelagt. Tror da uansett ikke at så mange HD-DVD fungerer på DVD spillere. Kjøper Blu-Ray for å se på HD-TV og ikke noe annet. Michael Bay er i alle fall ikke enig om at HD-DVD er det beste formatet.

 

Michael Bay on Warner Going Blu

 

Director Michael Bay posted this message on the Official Michael Bay forums:

 

"Well another studio down. Maybe I was right? Blu ray is just better. HD will die a slow death. It's what I predicted a year ago. Now with Warner's down for the count with Blu Ray. That makes it easier for Wal-Mart to push Blu Ray. And whatever Wal-Mart pushes - wins. Hd better start giving out those $120 million dollars checks to stay alive. Maybe they can give me some so I can give it to my Make-A-Wish charity, just to shut me up. Have faith people Transformers will come out in Blu-ray one day!"

Lenke til kommentar

Vil bare bemerke at det er mange blu-ray filmer som faktisk blir utgitt uten region spærre. 3/4 av mine blu-ray filmer har region "ABC" som vil si at de kan spilles av på både region A, B og C. Får håpe at flere produsenter velger å la Blu-ray filemene være region frie.

Lenke til kommentar
Jeg er redd dette signaliserer at Blu-ray har vunnet. Litt synd fordi det sender feil signaler, og er enn så lenge det dårligste formatet for oss forbrukere (i mine øyne), pga soneinndeling, og BD+ som foreløpig ikke er brekt. Å ha muligheten til å gjøre det man ønsker med sine egne plater er en stor fordel. (ihvertfall for meg).

Jeg er helt enig. Dette er et steg i retning av det mest forbrukerfiendtlige formatet.

 

Jeg håper HD-DVD-leiren kontrer dette med ytterligere prisnedganger på maskinvaren slik at det blir billigere å implementere støtte for begge deler. Støtte for både det mye og det middels forbrukerfiendtlige formatet er bedre enn kun støtte for det mye forbrukerfiendtlige formatet.

Lenke til kommentar
Er nok bare et spørsmål om tid før vi får sonefrie spillere/utgivelser. Alle kopibeskyttelser kan knekkes, det er bare et spørsmål om tid (den er kanskje allerede knekket siden det finnes rips ute på nettet?)

 

Uansett tror jeg det er bedre med et format enn mange.

 

Nei, alle kopibeskyttelser kan ikke knekkes, det er ihvertfall ikke noe man automatisk kan regne med. Det finnes krypteringer som ikke kan knekkes (One time pads), og det finnes krypteringer som i praksis ikke kan knekkes, og som har eksistert lenge. Personlig tror jeg BD+ kommer til å knekkes, men det er ikke garantert. Slysoft har vel ymtet frampå at de skal lansere noe, og man kan vel i dag komme rundt ved å hente den digitale strømmen fra HDMI-delen, men per i dag er det ikke knekt.

 

AtW

Lenke til kommentar
hehe... Ser på det som et pluss jeg. God grunn for å ikke låne bort filmer å få de oppripet og ødelagt. Tror da uansett ikke at så mange HD-DVD fungerer på DVD spillere. Kjøper Blu-Ray for å se på HD-TV og ikke noe annet. Michael Bay er i alle fall ikke enig om at HD-DVD er det beste formatet.

 

Michael Bay on Warner Going Blu

 

Director Michael Bay posted this message on the Official Michael Bay forums:

 

"Well another studio down. Maybe I was right? Blu ray is just better. HD will die a slow death. It's what I predicted a year ago. Now with Warner's down for the count with Blu Ray. That makes it easier for Wal-Mart to push Blu Ray. And whatever Wal-Mart pushes - wins. Hd better start giving out those $120 million dollars checks to stay alive. Maybe they can give me some so I can give it to my Make-A-Wish charity, just to shut me up. Have faith people Transformers will come out in Blu-ray one day!"

 

Klager ikke akkurat :D

 

Det var egentlig et tidsspørsmål før dette skjedde.

Lenke til kommentar
Hipp hu fuckings ra! Nå har jeg selvfølgelig kjøpt HD DVD add-on'n til xbox 360 med 5 gratis filmer og det hele... Lurer på om dette får Microsoft til å lansere en ny add-on som støtter begge formatene? :S

 

Nå ga du vel ikke så mye for den hvis du regner med verdien av filmene...

Og det er fortsatt mulig å få kjøpt mange HD-DVD filmer så jeg synes det ikke er noe dårlig kjøp.

Lenke til kommentar

Noen av oss forbrukere har allerede valgt leir allerede. Skjønner ikke folk som ennå sitter å gnukker på dvd formatet. :fun:

 

Men nå er de fleste slik at de sitter å venter på OLED SUPER FLAT 250" på Soverommet, men BD++++ EKSTREEME EDITION i det allerer beste 208000p oppløsningen som har høyere oppløsning enn virkligheten! WOW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...