Gå til innhold

Test: Sony Ericsson W960i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Latterlig de lager en fullblods musikk spiller uten eget uttak for 3,5mm på telefonen

 

Der er jeg sterkt uenig.

 

De fleste jeg kjenner til som bruker mp3 spillere aktivt gjennom hverdagen liker muligheten for å ha fjernkontroll på ledningen. Den løsningen som er brukt her legger til rette for det. Man kan jo uansett plugge hvilket som helst 3,5mm headset til ledningen her, og samtidig ha svarknapp og mic til handsfree. Nokia har jo sin multiplugg, men den fjernkontrollen som følger med er jo en ren vits. Det jeg har brukt av SE produkter har som regel vært av mye bedre kvalitet.

 

Trådløse løsninger iform av A2DP/Bluetooth er jo en løsning som blir bedre og bedre, og noe jeg vil foretrekke uansett. Min Nokia N95 er elendig på dette da, og mangelen på en fornuftig fjernkontroll gjør at jeg har valgt å droppe den til mp3spiller (samt at den har elendig batteri).

 

Jeg tror jeg kommer til å gå for denne telefonen da jeg har lyst til å prøve UIQ, samt at jeg har mye bedre erfaring med SE når det kommer til kvalitet på produktene...og batteritid. SE har og et stort fokus på ekstrautstyr, noe som er veldig positivt. Feks har vi bluetoothklokkene, bordstativer, forskjellige A2DP løsninger, og tilogmed headset med GPS mottaker.

Lenke til kommentar

"Bildekvaliteten kan sammenlignes med gamle slagere som K750i og muligens også K800i dersom vi legger godviljen til med bredsiden."

 

Jeg kan utifra dette nesten si at test-personalet ikke har sett kamera kvaltiteten på hverken k750 eller k800 på en stund.... Bildene blir mye bedre enn k750 og kameraet er nærmere k800 uansett, med 2 feil, 1. det er fotolys, ikke blitz. og bildene er mere lyssvake. men LANGT ifra en k750 (jeg har sammenliknet)

Lenke til kommentar

Meget pen mobil må jeg si.

 

Kan (en del av) grunnen til at Walkman-en er treg være animasjonene i bakgrunnen? Og når det gjelder volumkontrollen og bytte av sang; Vil ikke dette gå kjappere etter første gangen når grafikk og funksjoner ligger klart i minnet? Uansett veldig merkelig siden man ikke skulle tro at justering av lydvolum skulle kreve noe som helst.

 

 

Lurer også litt på hvordan anmelder har tenkt å sende videoklipp via SMS? :hmm::p

Lenke til kommentar
Sony Ericssons nye Walkman-konge har 8 GB minne. Vi har testet den.

 

Les mer

 

Så var det ny test av SE smarttelefon. Da trekker dere for funksjoner den ikke har, slik som GPS. Når dere tester Nokia sine smarttelefoner så er det aldri nevnt at de mangler noe som helst, og ingen av de har trykkfølsom skjerm. Merkelig. Og så nevner du ett punkt du mener S60 er bedre enn UIQ, men nevner ingen punkter motsatt vei. Jeg kunne laget en lang liste til deg som viste fordeler med UIQ fremfor S60, men dette beviser bare min påstand om at dere rett og slett ikke kjenner UIQ, over hode, og at dere favoriserer S60. Dette er slett journalistikk, og minner mer om fjortisser sitt verk i ei skoleavis.

Lenke til kommentar
Så var det ny test av SE smarttelefon. Da trekker dere for funksjoner den ikke har, slik som GPS.

Der er jeg enig med deg. GPS og trykkfølsom skjerm er noe mange ikke vil ha\trenger og bør ikke være et trekk, men heller en bonus hvis det er tilstede. Jeg kan imidlertid godt skjønne karaktersettinga denne gangen da tlfen er for dyr ift hva du får for pengene.

Lenke til kommentar

Jeg limer inn en redigert utgave av det jeg sa et annet sted for noen dager siden:

 

Jeg har hatt denne i noen dager.

 

Noen stikkord for hvordan jeg har opplevd den:

 

Kamera: Ok, kan gi bra bilder ved gode forhold, men mye lys er påkrevd.

 

Mobildel: Virker grei.

 

MP3-spiller: Mye plass (8 GB). Dårlig lyd med medfølgende ørepropper, og støy dersom ledningen vibrerer. Bedre lyd med andre hodetelefoner. Har prøvd med Koss PortaPro, og lyden blir grei nok, men jeg savner muligheten til å regulere equalizeren selv. Det ser ut til at man må holde seg til forhåndsdefinerte innstillinger (f.eks. Rock, Klassisk, Jazz). Lyden er akkurat bra nok til at jeg ikke er skuffet. I forhold til iRiver er den ikke noe særlig. I forhold til iPod (de modellene jeg har prøvd) er den bra. [Jeg altså litt uenig med anmelderen over.]

 

Radio: Godt mottak, intuitiv og grei.

 

WiFi: Kopler seg greit til mitt hjemmenettverk og virker bra med Opera Mini. Men jeg savner muligheten til virkelig å kunne verifisere at det er nettverket mitt som brukes, og ikke betalt oppringning. Har ikke prøvd den på andre nettverk enn mitt eget. [Jeg konstaterer at anmelderen over er av samme oppfatning.]

 

Navigering: Bra. Det meste kan gjøres med fingrene, om man ikke har svært tykke fingre, men stylusen kommer til god nytte når man skal bruke det virtuelle tastaturet og skrive inn tekst. Alt i alt: Jeg er bra fornøyd, iallfall til prisen jeg betalte: Under 4500 (Experts nettbutikk).

 

Vennlig hilsen

 

Jan

Lenke til kommentar
Sony Ericssons nye Walkman-konge har 8 GB minne. Vi har testet den.

 

Les mer

 

Så var det ny test av SE smarttelefon. Da trekker dere for funksjoner den ikke har, slik som GPS. Når dere tester Nokia sine smarttelefoner så er det aldri nevnt at de mangler noe som helst, og ingen av de har trykkfølsom skjerm. Merkelig.

 

Trykkfølsom skjerm er verken en fordel eller en ulempe, akkurat som QWERTY-tastatur ikke er påkrevd, eller negativt om det mangler. I dette tilfellet fungerer det svært bra.

GPS er heller ikke noe krav, og det er ikke lagt vekt på heller. Det bør imidlertid nevnes, siden du kan få dette og mer til for samme prisen.

At det er nevnt som et minus er ikke det samme som at den trekkes for det.

 

Og så nevner du ett punkt du mener S60 er bedre enn UIQ, men nevner ingen punkter motsatt vei. Jeg kunne laget en lang liste til deg som viste fordeler med UIQ fremfor S60

 

Da oppfordrer jeg deg til å lage den listen. Vi hevder ikke at det ene er bedre enn det andre. Alle UI har sine fordeler og ulemper.

Vi hevder at UIQ er lettbrukt og praktisk, og sier ikke ett sted at systemet generelt er mer tungvint å bruke enn andre systemer som S60 eller WM.

Lenke til kommentar
Sony Ericssons nye Walkman-konge har 8 GB minne. Vi har testet den.

 

Les mer

 

Så var det ny test av SE smarttelefon. Da trekker dere for funksjoner den ikke har, slik som GPS. Når dere tester Nokia sine smarttelefoner så er det aldri nevnt at de mangler noe som helst, og ingen av de har trykkfølsom skjerm. Merkelig. Og så nevner du ett punkt du mener S60 er bedre enn UIQ, men nevner ingen punkter motsatt vei. Jeg kunne laget en lang liste til deg som viste fordeler med UIQ fremfor S60, men dette beviser bare min påstand om at dere rett og slett ikke kjenner UIQ, over hode, og at dere favoriserer S60. Dette er slett journalistikk, og minner mer om fjortisser sitt verk i ei skoleavis.

 

Er det noe du ikke klager over? Hvorfor leser du Amobil's tester? Kun for å syte og klage?

Er det så gale, så kan vel du starte din egen mobilside. Du kan vel overta http://dintelefon.net/ så skal vi se hvor vellykket det hadde blitt. Det hadde blitt totalt slakt for alle mobiler untatt SE telefoner. Siden du favoritiserer SE.

 

Du kan godt la hver å svare meg, for jeg er ikke interessert i å diskutere i det uendelige med deg.

Lenke til kommentar
Sony Ericssons nye Walkman-konge har 8 GB minne. Vi har testet den.

 

Les mer

 

Så var det ny test av SE smarttelefon. Da trekker dere for funksjoner den ikke har, slik som GPS. Når dere tester Nokia sine smarttelefoner så er det aldri nevnt at de mangler noe som helst, og ingen av de har trykkfølsom skjerm. Merkelig. Og så nevner du ett punkt du mener S60 er bedre enn UIQ, men nevner ingen punkter motsatt vei. Jeg kunne laget en lang liste til deg som viste fordeler med UIQ fremfor S60, men dette beviser bare min påstand om at dere rett og slett ikke kjenner UIQ, over hode, og at dere favoriserer S60. Dette er slett journalistikk, og minner mer om fjortisser sitt verk i ei skoleavis.

 

Er det noe du ikke klager over? Hvorfor leser du Amobil's tester? Kun for å syte og klage?

Er det så gale, så kan vel du starte din egen mobilside. Du kan vel overta http://dintelefon.net/ så skal vi se hvor vellykket det hadde blitt. Det hadde blitt totalt slakt for alle mobiler untatt SE telefoner. Siden du favoritiserer SE.

 

Du kan godt la hver å svare meg, for jeg er ikke interessert i å diskutere i det uendelige med deg.

 

Så lenge du bruker din tid på å skrive en kommentar til meg, tar jeg meg tid til å kommentere deg.

Jeg mener at pr. i dag er det HTC som leverer den mest komplette smarttelefonen i en rimelig grei innpakning, så jeg favoriserer slettes ikke SE telefoner. Men jeg kjenner SE-telefoner godt, og jeg har store problemer med å se at Nokia sine modeller, som jeg også kjenner godet, er overlegen i noe som helst. Der Nokia ikke klarer å levere, leverer SE, og omvendt.

Lenke til kommentar
Sony Ericssons nye Walkman-konge har 8 GB minne. Vi har testet den.

 

Les mer

 

Så var det ny test av SE smarttelefon. Da trekker dere for funksjoner den ikke har, slik som GPS. Når dere tester Nokia sine smarttelefoner så er det aldri nevnt at de mangler noe som helst, og ingen av de har trykkfølsom skjerm. Merkelig.

 

Trykkfølsom skjerm er verken en fordel eller en ulempe, akkurat som QWERTY-tastatur ikke er påkrevd, eller negativt om det mangler. I dette tilfellet fungerer det svært bra.

GPS er heller ikke noe krav, og det er ikke lagt vekt på heller. Det bør imidlertid nevnes, siden du kan få dette og mer til for samme prisen.

At det er nevnt som et minus er ikke det samme som at den trekkes for det.

 

Og så nevner du ett punkt du mener S60 er bedre enn UIQ, men nevner ingen punkter motsatt vei. Jeg kunne laget en lang liste til deg som viste fordeler med UIQ fremfor S60

 

Da oppfordrer jeg deg til å lage den listen. Vi hevder ikke at det ene er bedre enn det andre. Alle UI har sine fordeler og ulemper.

Vi hevder at UIQ er lettbrukt og praktisk, og sier ikke ett sted at systemet generelt er mer tungvint å bruke enn andre systemer som S60 eller WM.

 

Her var det, unnskyld uttrykket, mye pisspreik. Hvis dere ikke trekker for det som havner i minuslisten, hva pokker trekker dere for da? Og hvordan klarer du å få det til at trykkfølsom skjerm ikke er en fordel? Selvfølgelig er det en fordel! Alle som nekter for det _er_ fanatikere som nekter for at en funksjon deres yndlingsmerke mangler, kan ha noen som helst positivt ved seg. Det er nettop slik som får tankene mine til å gå til useriøs fjortiss journalistikk. Og hvor får du en mobil med GPS og mer til, med 8 GB minne, for samme pris? Dere er så inngrodde i deres mobilverden at dere klarer ikke være nøytrale. Men det verste er at dere ikke prøver en gang. Kanskje på tide at PFU ser dere litt i kortene?

Lenke til kommentar

Du poe, du poe, jeg synes du klager unødig. Det at du mener trykkfølsom skjerm er bra er fint for deg og de andre som måtte mene det, men det finnes flere av oss som regelrett driter i det og ikke vil ha det. Jeg synes imidlertid amobil kan nevne det som positivt i likhet med at de nevner fraværet av gps uten at dette trekekr i karakter.

 

"Og hvor får du en mobil med GPS og mer til, med 8 GB minne, for samme pris?"

Hva med N82 med et 8 gb minnekort? ;) Pris 4867,- sist jeg sjekket (4269 + 598), ikke langt unna W960i sin pris, men du får da gps, edge\super-3g, bedre kamera, bedre videofunksjon, eneste aberet for noen er at den ikke har trykkfølsom skjerm.

Lenke til kommentar
Her var det, unnskyld uttrykket, mye pisspreik. Hvis dere ikke trekker for det som havner i minuslisten, hva pokker trekker dere for da? Og hvordan klarer du å få det til at trykkfølsom skjerm ikke er en fordel? Selvfølgelig er det en fordel! Alle som nekter for det _er_ fanatikere som nekter for at en funksjon deres yndlingsmerke mangler, kan ha noen som helst positivt ved seg. Det er nettop slik som får tankene mine til å gå til useriøs fjortiss journalistikk. Og hvor får du en mobil med GPS og mer til, med 8 GB minne, for samme pris?

 

De fleste telefoner uten trykkfølsom skjerm ville vært verdiløse uten. Å gi W960i pluss for trykkfølsom skjerm blir omtrent som å skrive en bilanmeldelse og gi bilen pluss for at den har ratt.

Det er selvsagt en fordel at W960i har trykkfølsom skjerm. Hadde den ikke hatt det ville det ikke vært mulig å bruke telefonen.

 

EDIT: Når det er sagt, så er det ingen som sier at kombinasjonen UIQ og trykkfølsom skjerm er dårlig. Tvert i mot så fungerer det riktig så bra.

 

Det ER et minus at en smarttelefon i prisklassen 4500-5000 kroner ikke har GPS. Det er imidlertid ikke en standardfunksjon som alle telefoner har, så det skal selvsagt ikke legges mye vekt på. At den ikke har GPS er ikke det samme som om f.eks en musikktelefon ikke har equalizerfunksjon, noe som ville lagt grunnlag for mye trekk.

 

Det finnes absolutt gode alternativer i samme prisklasse. Ikke så fryktelig mange om du vil ha GPS, men om du vil ha Wifi og HSDPA+EDGE-kombinasjon finnes det er forholdsvis stort utvalg.

At en telefon har 8 GB innebygget minne kan for øvrig være like mye en fordel som en ulempe, spesielt nå som 8 GB MicroSDHC-kort er like om hjørnet, og selges for "småpenger".

 

Eks:

Nokia 6110 Navigator (ca 3000 kr)+ 8 GB MicroSDHC (ca 700 kr) = 3700 kr

Den kommende Samsung i780 (ca 4500-5000 kr) + 8 GB MicroSDHC (ca 700 kr) = 5200 - 5700 kr

Nokia N95 (ca 4700 kr) + 8 GB MicroSDHC (ca 700 kr) = 5400 kr

Nokia N82 (ca 4500 kr) + 4 GB MicroSDHC (ca 300 kr) = 4800 kr

HTC P6300 (ca 4800 kr) + (støtter svjv) 4 GB MiniSDHC (ca 200 kr) = 5000 kr

 

Kanskje på tide at PFU ser dere litt i kortene?

 

Det er fritt frem å klage inn medier for PFU. Dersom du mener Amobil har brutt Vær varsom-plakaten, Tekstreklameplakaten eller andre statuetter, så oppfordrer vi deg til å klage.

Fremgangsmåten for å legge inn en klage hos Pressens faglige utvalg finner du her.

Endret av hitokiri
Lenke til kommentar
Her var det, unnskyld uttrykket, mye pisspreik. Hvis dere ikke trekker for det som havner i minuslisten, hva pokker trekker dere for da? Og hvordan klarer du å få det til at trykkfølsom skjerm ikke er en fordel? Selvfølgelig er det en fordel! Alle som nekter for det _er_ fanatikere som nekter for at en funksjon deres yndlingsmerke mangler, kan ha noen som helst positivt ved seg. Det er nettop slik som får tankene mine til å gå til useriøs fjortiss journalistikk. Og hvor får du en mobil med GPS og mer til, med 8 GB minne, for samme pris?

 

De fleste telefoner uten trykkfølsom skjerm ville vært verdiløse uten. Å gi W960i pluss for trykkfølsom skjerm blir omtrent som å skrive en bilanmeldelse og gi bilen pluss for at den har ratt.

Det er selvsagt en fordel at W960i har trykkfølsom skjerm. Hadde den ikke hatt det ville det ikke vært mulig å bruke telefonen.

 

EDIT: Når det er sagt, så er det ingen som sier at kombinasjonen UIQ og trykkfølsom skjerm er dårlig. Tvert i mot så fungerer det riktig så bra.

 

Det ER et minus at en smarttelefon i prisklassen 4500-5000 kroner ikke har GPS. Det er imidlertid ikke en standardfunksjon som alle telefoner har, så det skal selvsagt ikke legges mye vekt på. At den ikke har GPS er ikke det samme som om f.eks en musikktelefon ikke har equalizerfunksjon, noe som ville lagt grunnlag for mye trekk.

 

Det finnes absolutt gode alternativer i samme prisklasse. Ikke så fryktelig mange om du vil ha GPS, men om du vil ha Wifi og HSDPA+EDGE-kombinasjon finnes det er forholdsvis stort utvalg.

At en telefon har 8 GB innebygget minne kan for øvrig være like mye en fordel som en ulempe, spesielt nå som 8 GB MicroSDHC-kort er like om hjørnet, og selges for "småpenger".

 

Eks:

Nokia 6110 Navigator (ca 3000 kr)+ 8 GB MicroSDHC (ca 700 kr) = 3700 kr

Den kommende Samsung i780 (ca 4500-5000 kr) + 8 GB MicroSDHC (ca 700 kr) = 5200 - 5700 kr

Nokia N95 (ca 4700 kr) + 8 GB MicroSDHC (ca 700 kr) = 5400 kr

Nokia N82 (ca 4500 kr) + 4 GB MicroSDHC (ca 300 kr) = 4800 kr

HTC P6300 (ca 4800 kr) + (støtter svjv) 4 GB MiniSDHC (ca 200 kr) = 5000 kr

 

Kanskje på tide at PFU ser dere litt i kortene?

 

Det er fritt frem å klage inn medier for PFU. Dersom du mener Amobil har brutt Vær varsom-plakaten, Tekstreklameplakaten eller andre statuetter, så oppfordrer vi deg til å klage.

Fremgangsmåten for å legge inn en klage hos Pressens faglige utvalg finner du her.

 

 

Du har jo store problemer med å liste opp telefoner som har GPS + mye mer sammen med 8GB minne, ser jeg.

Trykkfølsom skjerm: Klarer du å se for deg at du surfer på nettet med din splitter nye N95? Se for deg at den har trykkfølsom skjerm som lar deg, med hjelp av enten en finger, eller en pekepinnne, zoome inn der du vil, trykke på linkene du måtte ønske, markere den teksten du måtte finne for godt, scrolle vertikalt og horisontalt ,og alt med å kun trykke på skjermen. Klarer du da å se at trykkfølsom skjerm er positivt??? Dere hadde jo for pokker bare lovord om dette da dere testet surfebrettet til, ja gjett hvem, Nokia. Og fremdeles kan du bla rundt i menyene, akkurat slik du gjør i dag, hvis du måtte foretrekke det.Eller du kunne bla rundt med å trykke på ikoner, akkurat slik du gjør på din pc, bare da bruker du en mus for å flytte markøren. Sammenligningen din med bil med og uten ratt er mildt sagt barnslig. Se heller for deg en pc, med og uten mus eller touchpad. Hva foretrekker du?

Jeg er villig til å satse en årslønn på at den dagen Nokia kommer med trykkfølsom skjerm, så blir det Alfa Omega for en smarttelefon her på amobil...

Endret av poe
Lenke til kommentar
Trykkfølsom skjerm: Klarer du å se for deg at du surfer på nettet med din splitter nye N95? Se for deg at den har trykkfølsom skjerm som lar deg, med hjelp av enten en finger, eller en pekepinnne, zoome inn der du vil, trykke på linkene du måtte ønske, markere den teksten du måtte finne for godt, scrolle vertikalt og horisontalt ,og alt med å kun trykke på skjermen. Klarer du da å se at trykkfølsom skjerm er positivt???

 

Jo, dette er jo kjempepositivt. Det er heller ingen som har sagt med ett ord, eller engang antydet, at trykkfølsom skjerm ikke er positivt.

 

Dere hadde jo for pokker bare lovord om dette da dere testet surfebrettet til, ja gjett hvem, Nokia. Og fremdeles kan du bla rundt i menyene, akkurat slik du gjør i dag, hvis du måtte foretrekke det.

Dette blir nesten som å sammenligne epler og bananer, da Internet Tablet-enheter og PDA-er er noe ganske annet enn mobiltelefoner.

 

Eller du kunne bla rundt med å trykke på ikoner, akkurat slik du gjør på din pc, bare da bruker du en mus for å flytte markøren.

Kjempepositivt dette, ingen tvil om det.

 

Sammenligningen din med bil med og uten ratt er mildt sagt barnslig. Se heller for deg en pc, med og uten mus eller touchpad. Hva foretrekker du?

Poenget er at UIQ i veldig stor grad er laget for trykkfølsom skjerm. Det er meningsløst å begynne å tenke seg hva W960i hadde vært uten en slik skjerm. Telefonen er det den er, og blir selvsagt bedømmet utifra dette.

 

Jeg er villig til å satse en årslønn på at den dagen Nokia kommer med trykkfølsom skjerm, så blir det Alfa Omega for en smarttelefon her på amobil...

Nokia har allerede lansert smarttelefoner med trykkfølsomme skjermer, og dette er fremdeles verken alfa eller omega for oss ;)

Men om du satser en hel årslønn, så vet jeg om flere veldedige organisasjoner som hadde blitt glade for en slik donasjon.

Endret av hitokiri
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...