Gå til innhold

Test: Sony Ericsson W960i


Anbefalte innlegg

Trykkfølsom skjerm: Klarer du å se for deg at du surfer på nettet med din splitter nye N95? Se for deg at den har trykkfølsom skjerm som lar deg, med hjelp av enten en finger, eller en pekepinnne, zoome inn der du vil, trykke på linkene du måtte ønske, markere den teksten du måtte finne for godt, scrolle vertikalt og horisontalt ,og alt med å kun trykke på skjermen. Klarer du da å se at trykkfølsom skjerm er positivt???

 

Jo, dette er jo kjempepositivt. Det er heller ingen som har sagt med ett ord, eller engang antydet, at trykkfølsom skjerm ikke er positivt.

 

Dere hadde jo for pokker bare lovord om dette da dere testet surfebrettet til, ja gjett hvem, Nokia. Og fremdeles kan du bla rundt i menyene, akkurat slik du gjør i dag, hvis du måtte foretrekke det.

Dette blir nesten som å sammenligne epler og bananer, da Internet Tablet-enheter og PDA-er er noe ganske annet enn mobiltelefoner.

 

Eller du kunne bla rundt med å trykke på ikoner, akkurat slik du gjør på din pc, bare da bruker du en mus for å flytte markøren.

Kjempepositivt dette, ingen tvil om det.

 

Sammenligningen din med bil med og uten ratt er mildt sagt barnslig. Se heller for deg en pc, med og uten mus eller touchpad. Hva foretrekker du?

Poenget er at UIQ i veldig stor grad er laget for trykkfølsom skjerm. Det er meningsløst å begynne å tenke seg hva W960i hadde vært uten en slik skjerm. Telefonen er det den er, og blir selvsagt bedømmet utifra dette.

 

Jeg er villig til å satse en årslønn på at den dagen Nokia kommer med trykkfølsom skjerm, så blir det Alfa Omega for en smarttelefon her på amobil...

Nokia har allerede lansert smarttelefoner med trykkfølsomme skjermer, og dette er fremdeles verken alfa eller omega for oss ;)

Men om du satser en hel årslønn, så vet jeg om flere veldedige organisasjoner som hadde blitt glade for en slik donasjon.

 

Jaha? Hvilken Nokiamodell har trykkfølsom skjerm?

Du klarer å se det positive i en trykkfølsom skjerm, du er bare ikke villig til å gi SE kreditt for at de bruker dette systemet. Herreminhattatdetgårann!!! Og her skal man plutselig begynne å skille mellom mobiler og andre håndholdte enheter (pda), men når Nokia introduserer GPS i sine mobiler, er det negativt at ikke andre har det. Og det som er virkelig patetisk her, er at da Siemens introduserte dette, lenge, lenge før Nokia, så fikke ikke Nokiatelefoner dette som et punkt i minuslisten sin. Men når nå Nokia har dette, er det plutselig et "must" hos smarte telefoner.

Og du tar atter en gang feil i dine antakelser om UIQ. Det er et ikonbasert brukergrensesnitt som lar seg fint styre uten trykkfølsom skjerm. Dere klarte jo å prestere å skrive i P1i testen at det var lettere å navigere uten å bruke den trykkfølsomme skjermen!!??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bl.a. 6708, men tror ikke den kom til Norge

http://www.gsmarena.com/nokia_6708-1518.php

 

Da siemens kom med gps fikk de selvfølgelig pluss for det. Man kan jo ikke da plutselig trekke alle andre telefoner for den mangelen. Teknologien bør innarbeide seg litt før den tid. Noe som gps nå har gjort. En såpass dyr smarttelefon i dag bør ha gps.

 

Og ja, selvfølgelig skal man skille mellom mobiler og PDA

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar
Jaha? Hvilken Nokiamodell har trykkfølsom skjerm?

 

Nokia 7710, 7700, og 6708 (som til alt overmål har det smarte brukergrensesnittet UIQ).

 

Du klarer å se det positive i en trykkfølsom skjerm, du er bare ikke villig til å gi SE kreditt for at de bruker dette systemet. Herreminhattatdetgårann!!!

Tja. Vi mener f.eks at håndskriftgjenkjenningen er markedets beste og at menysystemet er lett å bruke. Dette må tilskrives både UIQ og en trykkfølsom skjerm. Jeg klarer ikke helt å se hvordan dette er å ikke gi Sony Ericsson "kreditt" for bruk av TS.

 

Og her skal man plutselig begynne å skille mellom mobiler og andre håndholdte enheter (pda), men når Nokia introduserer GPS i sine mobiler, er det negativt at ikke andre har det.

Man skiller mellom mobil og PDA fordi det er to forskjellige enheter.

Det er ikke negativt å ikke ha GPS i en mobil. Det kan imidlertid være et minus når andre telefoner i samme prisklasse eller segment i stor grad har det. Hvilken produsent som har GPS spiller liten rolle, men at HTC og Nokia er store på dette er det ingen tvil om.

Om du leser tidligere svar i denne tråden, så er det ikke lagt spesielt vekt på dette i denne testen fordi GPS ikke er å betrakte som en standardfunksjon generelt. I pris- og funksjonsklassen til W960i hadde det imidlertid ikke vært unaturlig med GPS.

Det er helt andre ting enn GPS som gjør at denne telefonen ikke når helt opp.

 

Og det som er virkelig patetisk her, er at da Siemens introduserte dette, lenge, lenge før Nokia, så fikke ikke Nokiatelefoner dette som et punkt i minuslisten sin. Men når nå Nokia har dette, er det plutselig et "must" hos smarte telefoner.

Det er som sagt ikke et must. For øvrig var ikke Siemens først med GPS. Både HP (Windows Mobile) og Motorola (UIQ) hadde GPS-telefoner før Siemens. Først i år begynte GPS å bre om seg på mobiler, og jo flere telefoner som kommer med dette, jo mer naturlig blir det å forvente funksjonen.

 

Og du tar atter en gang feil i dine antakelser om UIQ. Det er et ikonbasert brukergrensesnitt som lar seg fint styre uten trykkfølsom skjerm. Dere klarte jo å prestere å skrive i P1i testen at det var lettere å navigere uten å bruke den trykkfølsomme skjermen!!??

Navigering går fint. Men du hadde ikke klart å bruke telefonen fullt ut uten den trykkfølsomme skjermen.

Det er for øvrig blant annet kombinasjonen av skjerm og rullehjul som gjør UIQ så enkelt og smart å bruke.

Lenke til kommentar

Poe: Ta deg en bolle.. Dette er sløsing med tid og krefter. Det finnes faktisk folk som har andre ting å gjøre enn å diskutere noe som ikke trengs diskutering. F.eks å kjøpe julegaver.

 

Det er ingen som tvinger deg til å kritisere alt som blir skrevet på Amobil vel? Eller tar jeg helt feil her? ;)

Lenke til kommentar

Poe, få deg et liv.

Har aldri vært borti en så kverulant surpomp som deg. Hadde du enda bare kommet med konstruktiv kritikk skulle jeg ikke sagt noe. Men det du lirer av deg er kun tull og vas og det lyser lang vei at du ikke har filla peiling på hva du snakker om. Du har ikke en gang egenskapen å kunne se en sammenheng i det store bildet.

 

At Marius i det hele tatt gidder å svare på de gjentatte sure oppstøtene dine er for meg helt uforståelig.

Jeg har sagt det før og sier det igjen. Hvis du synes Amobil er så fryktelig dårlig så slutt heller å les. Det er det normale folk gjør når de ikke liker en tidtskrift eller webside.. Værre er det ikke!

Lenke til kommentar
Poe, få deg et liv.

Har aldri vært borti en så kverulant surpomp som deg. Hadde du enda bare kommet med konstruktiv kritikk skulle jeg ikke sagt noe. Men det du lirer av deg er kun tull og vas og det lyser lang vei at du ikke har filla peiling på hva du snakker om. Du har ikke en gang egenskapen å kunne se en sammenheng i det store bildet.

 

At Marius i det hele tatt gidder å svare på de gjentatte sure oppstøtene dine er for meg helt uforståelig.

Jeg har sagt det før og sier det igjen. Hvis du synes Amobil er så fryktelig dårlig så slutt heller å les. Det er det normale folk gjør når de ikke liker en tidtskrift eller webside.. Værre er det ikke!

 

Og jeg må innrømme at det er litt fasinerende at du klarer å ta dette så personlig at du må komme med slike usakligheter, bare fordi noen er uenig med ditt syn på saker og ting. Ennå mer patetisk er det at ikke forumpolitiet fjerner slike usaklige innlegg.

Lenke til kommentar
Poe: Ta deg en bolle.. Dette er sløsing med tid og krefter. Det finnes faktisk folk som har andre ting å gjøre enn å diskutere noe som ikke trengs diskutering. F.eks å kjøpe julegaver.

 

Det er ingen som tvinger deg til å kritisere alt som blir skrevet på Amobil vel? Eller tar jeg helt feil her? ;)

 

Noen av oss er ferdige med julegavene og kan kverulere i vei her :)

Ingen som tvinger meg til å kritisere amobil, og jeg kritiserer da slettes ikke alt, kun stoff som favoriserer Nokia sine s60 telefoner. Og testene som er merkverdig negativ til andre smarte telefoner.

Må kanskje legge til at jeg for øvrig synes amobil er et glimrende nettsted for nyheter og diskusjon rundt mobiltelefoner ol. Og at takhøyden her i forumet er så høy som den er, er også noe som jeg mener er meget positivt. Men jeg må da få lov til å si i fra når jeg mener det går over stokk og stein :p

Endret av poe
Lenke til kommentar
Og jeg må innrømme at det er litt fasinerende at du klarer å ta dette så personlig at du må komme med slike usakligheter, bare fordi noen er uenig med ditt syn på saker og ting. Ennå mer patetisk er det at ikke forumpolitiet fjerner slike usaklige innlegg.

Usaklig? Jaha?

Må virkelig spørre deg på hvilken måte jeg er usaklig! Er det usaklig av meg å påpeke at du kommer med en tirade av sure oppstøt istedenfor å komme med konstruktiv kritikk? Er det usaklig av meg å kritisere deg for måten du skriver på og hva du skriver?

Du er klar over at det er mer eller mindre det samme du gjør, med den lille forskjellen at du stort sett bare kommer med de samme kjedelige og uriktige negative og usaklige kommentarene hver gang det kommer en ny test av Sony Ericsson?

 

Du skjønner sikkert det at en test i Amobil ikke på noen måte er ment som en fasit. Det er faktisk en uavhengig test og på mange måter en objektiv mening fra en journalist som har testet telefonen og kommer med sine kommentarer utifra hva han oppfatter som positivt og negativt med produktet. Det må da være lov til å komme med kritikk av Sony Ericsson også!

 

Men hele dette innlegget er jo egentlig et stjerneeksempel på dine selvmotsigelser. Du kritiserer min måte å kritisere deg og din måte å kritisere på! Så du mener du har eneretten på å komme med skarp kritikk... Det sier jo i grunn det meste om deg ;)

Lenke til kommentar
Og jeg må innrømme at det er litt fasinerende at du klarer å ta dette så personlig at du må komme med slike usakligheter, bare fordi noen er uenig med ditt syn på saker og ting. Ennå mer patetisk er det at ikke forumpolitiet fjerner slike usaklige innlegg.

Usaklig? Jaha?

Må virkelig spørre deg på hvilken måte jeg er usaklig! Er det usaklig av meg å påpeke at du kommer med en tirade av sure oppstøt istedenfor å komme med konstruktiv kritikk? Er det usaklig av meg å kritisere deg for måten du skriver på og hva du skriver?

Du er klar over at det er mer eller mindre det samme du gjør, med den lille forskjellen at du stort sett bare kommer med de samme kjedelige og uriktige negative og usaklige kommentarene hver gang det kommer en ny test av Sony Ericsson?

 

Du skjønner sikkert det at en test i Amobil ikke på noen måte er ment som en fasit. Det er faktisk en uavhengig test og på mange måter en objektiv mening fra en journalist som har testet telefonen og kommer med sine kommentarer utifra hva han oppfatter som positivt og negativt med produktet. Det må da være lov til å komme med kritikk av Sony Ericsson også!

 

Men hele dette innlegget er jo egentlig et stjerneeksempel på dine selvmotsigelser. Du kritiserer min måte å kritisere deg og din måte å kritisere på! Så du mener du har eneretten på å komme med skarp kritikk... Det sier jo i grunn det meste om deg ;)

 

Du kan sannelig ikke være den skarpeste kniven i skuffen... Skjønner du forskjell på personkarakteristikk og det å diskutere sak? Eller klarer du ikke se forskjellen? Et lite hint. Prøv å forsvare ditt syn, uten å angripe min person. Eller ennå bedre. Er du uenig i måten jeg uttrykker meg på, så ta det i en personlig mail. Er du uenig i mine synspunkter, så ta det gjerne i denne tråden, det er vel nettopp derfor dette er et diskusjonsforum.

Lenke til kommentar
Arguing on the internet is like special olympics, right? :D

 

Hehe.. That's quite right yeah :p Var "kampen" over for denne gang da? Vi kan jo ikke møte julen med dette i tankene våre! Hej og hå, la oss drikke "litt" oppspritet gløgg sammen :)

 

Slår meg på den :) Å være uenig om sak er vel ikke verdens undergang?

Lenke til kommentar
Nokia 7710, 7700, og 6708 (som til alt overmål har det smarte brukergrensesnittet UIQ).

 

Klarer ikke å finne noen av disse tilgjengelig i Norge. De to siste finnes ikke en gang på noki.no. 7710 har jeg sett før, men man skjønner jo hvorfor folk ikke vil ta i den med tang en gang når man ser den... Men trykkfølsom skjerm har den, det har du jaggu rett i. Men nå siktet jeg til de avanserte smart-telefonene til Nokia, slik som N95 og e90. *ro, ro, ro...*

Lenke til kommentar
WiFi: Kopler seg greit til mitt hjemmenettverk og virker bra med Opera Mini. Men jeg savner muligheten til virkelig å kunne verifisere at det er nettverket mitt som brukes, og ikke betalt oppringning. Har ikke prøvd den på andre nettverk enn mitt eget. [Jeg konstaterer at anmelderen over er av samme oppfatning.]

Slik har jeg løst dette problemet med min P990i og det er sikkert mulig å gjøre det samme på andre symbianmobiler fra SE.

 

Velg verktøy -> Kontrollpanel -> Forbindelser -> internett-kontoer -> grupper

 

Klikk øverst på skjermen (Internett-kontoer)

 

Velg "Ny Konto" -> gruppekonto

 

Gi den nye gruppen et navn, f.eks "Oppringt internett" og velg "Legg til ny konto". Nå velger du den kontoen du har til oppringt internett eller WAP. Etterpå lagrer du.

 

Du vil nå ha to grupper, "internett" og "oppringt internett". Gå nå inn på gruppen "Internett" og rediger den gruppen slik at det bare er wlan/Wifiaccesspoint som er igjen i den gruppen. Det må ikke være noen oppringte kontoen igjen i gruppen.

 

Når du har lagret endringen kommer du ut igjen i oversikten over internett-kontoer. Nå skal du trykke øverst i skjermbildet igjen (internett-kontoer) og velge alternativer. Kryss av i feltet "Vis tilkoblingsdialogboksen" og lagre innstillingene.

 

Etter å ha gjort disse endringene vil du få frem en dialogboks hver gang mobilen prøver å koble seg til nettet. Da vil du få frem de to internett gruppene og har full kontroll med hvordan mobilen knytter seg til nettet hver gang.

Endret av Dromle
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...