Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Joda. Har blitt varm i trøya og funnet ut av det nå. :)

 

 

For de som har problemer med MP3 spilleren kan jeg anbefale Oggplay. Den støtter MP3's og i tillegg .ogg og flac (lossless komprimering) Fantastisk bra spiller!

 

http://symbianoggplay.sourceforge.net/S60V3.html

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=86146

 

Nyeste versjon er 1.72 for series s60v3. NB: Les instruksjonene før installasjon!

 

Hjertlig takk for det tipset! Det eneste problemet jeg har hatt med N82 er mp3-spilleren, noe Oggplay effektivt løste. :) Kjekt at den støtter .flac. Per i dag må jeg konvertere .flac filene mine til mp3 da jeg "kun" har et 8GB minnekort, men jeg tipper det vil bli tilgjengelig 32GB+ minnekort til en overkommelig pris ila året så da kan jeg jaggu få ukomprimert musikk på mobilen og!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil også bli kvitt den oppstartsmelodien!

Jeg har bare stilt min telefon på "lydløs". :) (Det å skru av systemlyder eller hva det kalles, gjør vel utslaget.) Vet ikke hvordan det gjøres dersom man vil ha systemlyder på...

 

Jaggu hadde du rett. Hvis jeg slår av Varseltoner i Profiler så forsvant faktisk oppstartslyden. Men da misser jeg plutselig andre lyder også. Min forrige Nokia, en 6230i hadde et eget valg kalt Oppstartstone (mener jeg). Akkurat dette savner jeg på N82...

Lenke til kommentar
Joda. Har blitt varm i trøya og funnet ut av det nå. :)

 

 

For de som har problemer med MP3 spilleren kan jeg anbefale Oggplay. Den støtter MP3's og i tillegg .ogg og flac (lossless komprimering) Fantastisk bra spiller!

 

http://symbianoggplay.sourceforge.net/S60V3.html

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=86146

 

Nyeste versjon er 1.72 for series s60v3. NB: Les instruksjonene før installasjon!

 

Hjertlig takk for det tipset! Det eneste problemet jeg har hatt med N82 er mp3-spilleren, noe Oggplay effektivt løste. :) Kjekt at den støtter .flac. Per i dag må jeg konvertere .flac filene mine til mp3 da jeg "kun" har et 8GB minnekort, men jeg tipper det vil bli tilgjengelig 32GB+ minnekort til en overkommelig pris ila året så da kan jeg jaggu få ukomprimert musikk på mobilen og!

 

 

Kult. Det er akkurat dette jeg også sitter og venter på. Må nok kjøpe meg ett 8GB kort i mellomtiden da podcastene allerede har fylt opp 2GB kortet. Har også masse .Ogg filer + at jeg har rippet mine egne CD'er til FLAC som jeg har på media boxen min!

 

Oggplay kommer med støtte til streaming av radio i neste versjon om alt går etter planen hører jeg.

Lenke til kommentar

Veldig førnøyd med kamera på denne mobilen men noen ganger blir det noen merkelig flekker på bildene. Det er ikke linsa som er møkkete så skjønner ikke hva dette er. Legger ved et bilde for å illustrere har satt piler mot flekkene. Er sjeldent det blir så ille om det her, men legger ved det som en "kremeksempel"

 

post-137720-1203638960_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Regner med at mange av de som kjøper denne mobilen er litt over gjennomsnittet interessert i ny teknologi, og dermed finner ut av de fleste finesser selv.

 

Jeg har hatt S40 tidligere og blir mer og mer imponert over S60, selv etter å ha hatt N82 i over to måneder. Det er nesten ikke til å skjønne at mobilen kan være SÅ ekstremt rask når man tenker på hvor avansert den er.

 

Det første jeg gjorde var å bytte ut de forhåndsvalgte snarveiene med mine egne. I det siste har jeg begynt å redigere menyene på N82. For eksempel har jeg laget en Spill-mappe der N-gage ligger, og puttet både N-gage og andre spill inn i denne mappen.

 

For øvrig prøver jeg å bruke multimedietasten mer og mer. Den er blant annet genial hvis du ofte ringer eller skriver meldinger til de samme personene. Under Kontakter kan du legge inn 5 personer. Bla til ønsket person og trykk på d-pad for å skrive ny melding, og grønn tast for å ringe.

Lenke til kommentar
Bra tips der ja! Keep em' coming.

 

Har nylig funnet ut at man kan holde inn meny knappen og da få opp programmene som kjører. Og enten gå til de eller lukke de. Genialt! :)

 

Apropos den menyen, er det noen som får til å lukke musikkspilleren fra den menyen, irriterer meg litt at det ikke funker, da denne ikke kan avsluttes ved å trykke på høyre softkey : P

Lenke til kommentar
Veldig førnøyd med kamera på denne mobilen men noen ganger blir det noen merkelig flekker på bildene. Det er ikke linsa som er møkkete så skjønner ikke hva dette er. Legger ved et bilde for å illustrere har satt piler mot flekkene. Er sjeldent det blir så ille om det her, men legger ved det som en "kremeksempel"

 

Det ser ut som små støvpartikler. At flekkene framstår tydeligere på enkelte bilder, avhenger trolig av at det kommer lys inn fra en ugunstig vinkel ved noen tilfeller.

Endret av geir_a
Lenke til kommentar

Jeg kan utifra video se at det ikke har noe med støv eller liknende å gjøre. Filma nyttårsraketter og først og fremst det som er rødt lager slike forskøvede lysflekker. Her er det nok heller snakk om instillingene på mobilen.

 

Prøv å endre dem og se om det forsvinner.

Lenke til kommentar
Apropos den menyen, er det noen som får til å lukke musikkspilleren fra den menyen, irriterer meg litt at det ikke funker, da denne ikke kan avsluttes ved å trykke på høyre softkey : P

Musikkspilleren som følger med er generelt litt kronglete, syns jeg. Det virker som man må gå på Valg - Avslutt for å slå den av. Jeg har nettopp installert musikkspilleren OggPlay. Den avsluttes direkte på rød knapp. Det eneste problemet et at man da må bruke symbian-knappen for å gå ut av spilleren hvis man ikke ønsker å slå den av. Har ikke funnet ut om musikkspilleren kan slås på direkte uten å måtte velge sang, artist, spillelist, etc. (slik som radioen gjør, den starter automatisk den forrige kanalen du brukte).

Lenke til kommentar
Apropos den menyen, er det noen som får til å lukke musikkspilleren fra den menyen, irriterer meg litt at det ikke funker, da denne ikke kan avsluttes ved å trykke på høyre softkey : P

Musikkspilleren som følger med er generelt litt kronglete, syns jeg. Det virker som man må gå på Valg - Avslutt for å slå den av. Jeg har nettopp installert musikkspilleren OggPlay. Den avsluttes direkte på rød knapp. Det eneste problemet et at man da må bruke symbian-knappen for å gå ut av spilleren hvis man ikke ønsker å slå den av. Har ikke funnet ut om musikkspilleren kan slås på direkte uten å måtte velge sang, artist, spillelist, etc. (slik som radioen gjør, den starter automatisk den forrige kanalen du brukte).

 

 

Det jeg spesielt ikke liker, er 10-trinns volumtrinn, i stedet for Sony Ericssons 20. Det er lettere å finne passelig lydstyrke med 20 trinns. På Sony Ericsson fades lyden når man stopper/pauser musikken og starter den igjen. Dessuten husker spilleren hvor man var når man har slått spilleren av, uten å stoppe selve sangen. På Nokias musikkspillere har jeg generelt erfart at lydkvaliteten er god, men at det kan forekomme klikkelyder ved sporskifte eller at det kan være bakgrunnssusing. Dette er jævla irriterende!

 

Synes generelt SE sine spillere er lettere å betjene. Det eneste jeg har å sette fingeren på, er at det avsettes for lite plass til å vise albumcover på skjermen.

 

Hadde håpet at Nokia ble bedre på dette, ikke minst på det de kaller X-press Music-modellene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...