Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

har brukt den på et par koder på internett, er vel stort sett slik at hvis du ikke gidder å skrive inn en url så kan du scanne koden så kommer url automatisk inn som bokmerke eller noe sånt

 

prøv her

ja, det funker jo fint. Men praktisk er den vel ikke. Jeg brukte den til å sende en kryptisk melding til dama....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Telefonen er veldig stabil den. Bruker den mye på wifi og streamer radio, spiller MP3's og Podcast. Fungerer fin fint.

 

Kanskje problemer med enkelte filer? Er mye dårlige og korrupte MP3's der ute. Kanskje de er DRM beskyttet? Bare noen forslag.

Lenke til kommentar
Fikk telefonen i dag, og jeg må si jeg er veldig imponert. Jeg er en halvgammel fyr da, så jeg trykker ikke vilt og uhemmet, hehe. Så kvaliteten er nok grei nok for meg.

 

 

En ting jeg lurer på. Jeg streamer radio med den Internet Radio applikasjonen til Nokia. Kan man være helt sikker på at den bare bruker Wlan? Jeg vil ikke at den streamer gjennom 3G nettet eller noe sånt, da det blir for dyrt.

---------

Ja, det kan du. Når du starter Nokia Internet Radio kan du på inn på Options - Settings - Default Access point. Velg hjemmenettet ditt så går alt fint :-)

Lenke til kommentar

Joda. Har blitt varm i trøya og funnet ut av det nå. :)

 

 

For de som har problemer med MP3 spilleren kan jeg anbefale Oggplay. Den støtter MP3's og i tillegg .ogg og flac (lossless komprimering) Fantastisk bra spiller!

 

http://symbianoggplay.sourceforge.net/S60V3.html

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=86146

 

Nyeste versjon er 1.72 for series s60v3. NB: Les instruksjonene før installasjon!

Lenke til kommentar
Jeg vil også bli kvitt den oppstartsmelodien!

Jeg har bare stilt min telefon på "lydløs". :) (Det å skru av systemlyder eller hva det kalles, gjør vel utslaget.) Vet ikke hvordan det gjøres dersom man vil ha systemlyder på...

 

Men jeg oppdaget nok et merkelig problem.

For det første fatter jeg ikke hvordan filstruktureringen er på denne telefonen, eller kanskje i Symbian generelt. Det virker håpløst uoversiktlig.

 

I hvert fall: Jeg plugget minnekortet inn i PC-en og overførte noen mp3'er jeg hadde lastet ned (ikke pirat, disse var offentlig tilgjengelige) til "Sounds"-mappen på minnekortet. Når jeg så forsøker å finne igjen sangene med Nokias avspiller, er det enkelte sanger den ikke finner, men enda verre er det at den ikke vil spille av én eneste sang! Sangenes ikon får bare et utropstegn ved seg, og så hopper den videre og forsøker å spille av neste sang. Det som imidlertid er merkelig, er at når jeg bruker Y-browser til å åpne sangene, spilles de av helt fin i samme spiller!

 

Har noen en god forklaring på hvorfor dette skjer? Og hvordan kan jeg få bukt med problemet? En annen spiller, kanskje?

Lenke til kommentar

[humor]

Løsningen på 95 % av alle minnekortrelaterte problemer:

 

1. Åpne minnekortluken på siden av telefonen.

2. Trykk på minnekortets bakdel slik at det løses ut.

3. Om du nå står med et minnekort fra Nokia i hendene, gå til neste steg, om du har et minnekort fra en anerkjent fabrikant, gå til punkt 7.

4. Åpne utgangsdøren din.

5. Kast minnekortet så langt du makter.

6. Bestill nytt minnekort (anbefaler SanDisk) og vent til minnekortet ankommer.

7. Formater minnekortet og kjør en hard-reset på telefonen (*#7370# - sletter ALT)

8. Nyt en fresh start. Ikke legg inn masse skrot helt ukritisk, for selv om sjansen er stor for at problemet lar seg løse så lenge minnekortet ikke er fra Nokia så finnes det nok programmer og skrot der ute som lett får telefonen din til å snurre.

 

Lykke til!

[/humor]

Lenke til kommentar
[humor]

Løsningen på 95 % av alle minnekortrelaterte problemer:

 

1. Åpne minnekortluken på siden av telefonen.

2. Trykk på minnekortets bakdel slik at det løses ut.

3. Om du nå står med et minnekort fra Nokia i hendene, gå til neste steg, om du har et minnekort fra en anerkjent fabrikant, gå til punkt 7.

4. Åpne utgangsdøren din.

5. Kast minnekortet så langt du makter.

6. Bestill nytt minnekort (anbefaler SanDisk) og vent til minnekortet ankommer.

7. Formater minnekortet og kjør en hard-reset på telefonen (*#7370# - sletter ALT)

8. Nyt en fresh start. Ikke legg inn masse skrot helt ukritisk, for selv om sjansen er stor for at problemet lar seg løse så lenge minnekortet ikke er fra Nokia så finnes det nok programmer og skrot der ute som lett får telefonen din til å snurre.

 

Lykke til!

[/humor]

 

Men det eneste jeg har lagt innpå selv er mp3-filer, lagt de i mappen sound -> digital.

Men alt klikka jo når jeg lagra to bilder jeg fikk på mms i dag (bilder sendt fra SE)

Og angående formatering av minnekortet, GPS-kartene ligger jo på minnekortet.

Lenke til kommentar
[humor]

Løsningen på 95 % av alle minnekortrelaterte problemer:

 

1. Åpne minnekortluken på BAKSIDEN? av telefonen.

2. Trykk på minnekortets bakdel slik at det løses ut.

3. Om du nå står med et minnekort fra Nokia i hendene, gå til neste steg, om du har et minnekort fra en anerkjent fabrikant, gå til punkt 7.

4. Åpne utgangsdøren din.

5. Kast minnekortet så langt du makter.

6. Bestill nytt minnekort (anbefaler SanDisk) og vent til minnekortet ankommer.

7. Formater minnekortet og kjør en hard-reset på telefonen (*#7370# - sletter ALT)

8. Nyt en fresh start. Ikke legg inn masse skrot helt ukritisk, for selv om sjansen er stor for at problemet lar seg løse så lenge minnekortet ikke er fra Nokia så finnes det nok programmer og skrot der ute som lett får telefonen din til å snurre.

 

Lykke til!

[/humor]

 

 

Til informasjon så er minnekortluka på siden av telefonen og ikke på baksiden. :tease:

Endret av Mikkel_Rev®
Lenke til kommentar
[humor]

Løsningen på 95 % av alle minnekortrelaterte problemer:

 

1. Åpne minnekortluken på siden av telefonen.

2. Trykk på minnekortets bakdel slik at det løses ut.

3. Om du nå står med et minnekort fra Nokia i hendene, gå til neste steg, om du har et minnekort fra en anerkjent fabrikant, gå til punkt 7.

4. Åpne utgangsdøren din.

5. Kast minnekortet så langt du makter.

6. Bestill nytt minnekort (anbefaler SanDisk) og vent til minnekortet ankommer.

7. Formater minnekortet og kjør en hard-reset på telefonen (*#7370# - sletter ALT)

8. Nyt en fresh start. Ikke legg inn masse skrot helt ukritisk, for selv om sjansen er stor for at problemet lar seg løse så lenge minnekortet ikke er fra Nokia så finnes det nok programmer og skrot der ute som lett får telefonen din til å snurre.

 

Lykke til!

[/humor]

 

 

Til informasjon så er minnekortluka på siden av telefonen og ikke på baksiden. :tease:

Endret av H.M.Kongen
Lenke til kommentar
Fikk 2 mms i dag med bilder, jeg lagra bildene (på minnekortet), og etter det har telefonen vært helt riv ruskende gal. Treg og henger seg, hva i h****** er det som skjer, er det ikke liksom en multimediatelefon?!?

Har den siste firmwaren.

 

Originalminnekortet er som fortalt av andre....CRAP!!

 

Prøv og ta ut minnekort og start telefonen uten minnekort i. Funker den greit da så er det kortet. Hvis ikke så er det telefonen som ikke er helt oppgående.

 

Mulig du og har gammelt simkort. Har du simkort som er eldre enn 1 år så hadde jeg bytta det og. I alle fall.....ta backup på minnekortet på PC...så regla med opp med døra og spark kortet ut i H*******, kjøp nytt og så en hardreset.

 

For min del bytta jeg DOA telefon til en Nokia N95 8 GB. Likte N82 men tror disse knappene er for nærme hverandre og skjermen.

 

Der er heller ikke minnekort no problem. :thumbup:

Lenke til kommentar
Til informasjon så er minnekortluka på siden av telefonen og ikke på baksiden. :tease:

 

*snip*

 

:lol: Utrolig bra!

 

 

Hva minnekortet angår har jeg hatt 2 av disse vidunderlige Nokia-kortene i min N82. Nr 1 gav seg etter 1 dag da jeg lastet over flere kart. Fikk ikke lest eller formatert kortet noen steder, det være seg PCer, kameraer, telefoner, Nintendo Wii osv. Nr 2 gikk til streik etter 1 måned når jeg forsøkte å laste ned en podcast. Plutselig tok det en evighet å gå inn på galleriet, hvorpå den som oftest låste seg helt når jeg gjorde et forsøk på akkurat det. Så var det over. Nok en gang nektet det å la seg lese/formatere noen steder.

 

SanDisk-kortet har jeg aldri hatt problemer med, og det har vært fylt opp og tømt et par-, tre ganger siden jeg kjøpte det. Vil ikke se flere Nokia-kort igjen.

Lenke til kommentar
Jeg har overført til \Sounds\Digital sound\, og deretter trykket Valg -> Oppdater i spilleren. Dette har fungert uten problemer hver gang.

Tusen takk, det løste problemet! :)

 

Er det andre som har problemer med at musikkavspillingen blir påvirket av andre programmer som kjører samtidig? Hvis jeg skriver melding eller bruker Nokias Sports Tracker mens jeg løper samtidig som jeg hører på musikk, blir det ofte slike små, plagsomme "brudd" og andre lyder som er vanskelige å beskrive. Men sangen blir i hvert fall påvirket. Noen som har lignende problemer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...