Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Men hvorfor er dette røde lyset på også når man filmer?

Synes du ikke det burde vært muligheter for å skru av dette lyset? (Skru av autofokus?)

 

En ting til; kameraet lagrer ikke innstillingene man brukte til å ta bilder til neste gang man skrur på kameraet. Dårlig!

 

Du _kan_ skru av autofokus og dermed sleppe det raude lyset: sett modusen på "Liggende" eller "Sport" :)

(kanskje lite effektivt dersom du skal ta bilder av nære ting, sidan ein då naturleg nok ikkje får fokusert på objektet)

 

Savnar også det at sist brukte kameramodus ikkje blir lagra, men samtidig er "Automatisk" eit veldig greitt utgangspunkt dersom ein skal ta eit øyeblikksbilde..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hvorfor er dette røde lyset på også når man filmer?

Synes du ikke det burde vært muligheter for å skru av dette lyset? (Skru av autofokus?)

 

Du _kan_ skru av autofokus og dermed sleppe det raude lyset: sett modusen på "Liggende" eller "Sport" :)

(kanskje lite effektivt dersom du skal ta bilder av nære ting, sidan ein då naturleg nok ikkje får fokusert på objektet)

Testa akkurat dette. Liggende eller Sport fører IKKE til at det røde lyset forsvinner. Det blir kanskje borte når man fokuserer, men det glimter idet du tar bilde.

Lenke til kommentar
idag frøys telefonen min da jeg skulle ta et bilde så måtte jeg la telefonen ligge en stund med kameraprogrammet åpent når jeg kom tilbake så ville ikke telefonen starte opp igjen

Dette problemet hadde jeg også. Jeg vet ikke hvor lenge du har hatt mobilen, men jeg har hatt den i to måneder og opplevde dette muligens et par ganger i uken. Men etter at jeg oppgraderte softwaren har jeg ikke opplevd det. Jeg har nå FW versjon 11.0.117.

Lenke til kommentar

Faen, nå har det skjedd noe rart her.

 

Jeg brukte MSN på mobilen, plutselig krasjet programmet uten forvarsel og uten noen logisk grunn (jeg har masse ledig minne osv). Etter krasjet har den automatiske tastlåsen sluttet å fungere, selv om jeg har forsøkt å slå den helt av og så på igjen. Heller ikke restart av telefonen har hjulpet.

 

Den automatiske telefonlåsen (som låser telefonen med kode) virker heller ikke lenger.

 

Fake edit: Meh, og nå når jeg prøvde å aktivere telefonlåsen ved valget man får ved å trykke på power-knappen, fikk jeg beskjed om at låsen var aktivert, men uten at telefonen låste seg. Imidlertid ble lyset nå helt fucka opp, det skrur seg av så fort jeg tar av tastlåsen, og alt er bare et svare rot! Menyen som skal komme når jeg trykker på power-knappen kommer heller ikke lenger.

 

Noen som har opplevd maken? Jeg håper virkelig ikke det.

 

Skal prøve å skru den av igjen nå, og samtidig ta ut batteriet for en stund.

 

Edit: Det går ikke an å skru den av. Faen, Nokia!

 

Edit 2: Grr, helvete så irriterende! Jeg som gledet meg over at jeg endelig hadde automatisk tastlås igjen, etter at min forrige telefon ikke hadde det. Høl i hodet å kutte ut noe slik, spør du meg.

 

Noen som vet om en måte å fikse dette på? Nøyaktig hva blir nullstilt dersom jeg gjenoppretter fabrikkinnstillinger, for eksempel? Forsvinner kontakter, meldinger, kalenderoppføringer o.l.? Nye programmer osv?

 

Edit 3: Ok, nå fungerer det igjen, etter at jeg tok ut batteriet en tredje gang.

Endret av ixpfah
Lenke til kommentar

Nå er det sendt supportforespørsel til mpx.no fra denne kanten. Telefonen min, som åpenbart er skrudd sammen av tomlete Finner i dyp vodkarus, knirker all over the place. Batteridekselet knirker, antennedekselet knirker, d-paden knirker, "høyre valgtast" knirker, "C" knirker, "d-pad høyre" henger seg opp til tider, andre ganger er det null respons, og på toppen av dete hele; min 2 måneder(!) gamle N82 har allerede samlet opp en betydelig mengde støv mellom skjermen og dekselet/glasset! Det er jaggu lenge siden jeg har opplevd støvansamlinger altså. Og etter 2 måneder? Det er ny rekord. Har vært å holdt i en del andre telefoner av samme type, og ingen andre som er i nærheten av å være så dårlig sammenskrudd som min.

 

Håper mpx kan ta den inn, justere/bytte keypad, fjerne støvet og skru den ordentlig sammen så jeg slipper sånt igjen. Telefonen er jo så knall ellers! :)

Lenke til kommentar

N82 skal ikke knirke. Jeg har kjøpt tre stykker og alle har vært lydløse. Den ene har en d-pad med tendens til å forflytte seg sideveis akkurat i det samme jeg trykker, slik at den tar feil snarvei.

 

Det to eneste manglene jeg kan komme på i farten er at N82 mangler smileys og at den skulle hatt mulighet for flere egendefinerte snarveier. En så kompleks mobil trenger flere enn 8 snarveier, syns jeg.

Lenke til kommentar
Nå er det sendt supportforespørsel til mpx.no fra denne kanten. Telefonen min, som åpenbart er skrudd sammen av tomlete Finner i dyp vodkarus, knirker all over the place. Batteridekselet knirker, antennedekselet knirker, d-paden knirker, "høyre valgtast" knirker, "C" knirker, "d-pad høyre" henger seg opp til tider, andre ganger er det null respons, og på toppen av dete hele; min 2 måneder(!) gamle N82 har allerede samlet opp en betydelig mengde støv mellom skjermen og dekselet/glasset! Det er jaggu lenge siden jeg har opplevd støvansamlinger altså. Og etter 2 måneder? Det er ny rekord. Har vært å holdt i en del andre telefoner av samme type, og ingen andre som er i nærheten av å være så dårlig sammenskrudd som min.

 

Håper mpx kan ta den inn, justere/bytte keypad, fjerne støvet og skru den ordentlig sammen så jeg slipper sånt igjen. Telefonen er jo så knall ellers! :)

 

Pussig! Jeg hadde akkurat samme tanke om at det må være småfulle finner som har hatt hastverk med å få ut denne mobilen. Med bakgrunn i alle svakhetene denne mobilen har, er den nå returnert. Jeg kommer til å savne den, men kan ikke se at den er verdt prisen med alle manglene den har og argumentene til å ikke kjøpe den er faktisk flere enn grunnene til å gjøre det. Har registrert at den har en hel bråte med feil: Svak skjerm, skurring både ved samtale og høytalerfunksjon, mellomrom eller glipe på hver side av telefonen som bare ber om få et par dråper vann nedi! dårlig kvalitet generelt med mye "knirking". Den tåler nesten ingenting har jeg inntrykk av. Og det skal lite til før skjermen ryker,ustabil software. Det virker også at de ikke har tatt hensyn til forbrukere med tanke på kostnader på GPS delen. Skal du stemmestyring til gps må du ut med en god slomp cash. Og hvis du ikke bruker datatrafikk for rask fiks må du vente mellom 30-40 sekunder for kontakt med satelitt. Og da kan det fort bli gode penger i kassen for mobilselskapet. Ikke at de ikke skal tjene penger men...

Kommer til å vente til N96 kommer ut og håper at den ikke blir et tilsvarende resultat av helgefylla!

Lenke til kommentar
N82 skal ikke knirke. Jeg har kjøpt tre stykker og alle har vært lydløse. Den ene har en d-pad med tendens til å forflytte seg sideveis akkurat i det samme jeg trykker, slik at den tar feil snarvei.

 

Det to eneste manglene jeg kan komme på i farten er at N82 mangler smileys og at den skulle hatt mulighet for flere egendefinerte snarveier. En så kompleks mobil trenger flere enn 8 snarveier, syns jeg.

 

Har som sagt kjent på flere N82 og min er den eneste som ikke føles skrudd sammen. Men det er dette med støv som plager meg no helt for jævlig.

 

BTW! N96 har samme dekseldesign som N82, altså med frontdekselet "nedi" rammen rundt. Det blir neppe tett der heller. Men har helt ærlig ikke no trøbbel med det, syns telefonen er top notch sett bort ifra manglene på min. Om mpx ikke tar den inn så skrur jeg den fra hverandre selv og fikser den. Hadde vært gjort på 30 minutter, men er et garantiproblem da.. :p

 

EDIT:

Hm.. Det er ikke mye vanskelig å demontere denne. Det er ikke det spor vanskelig å skru over svarte deksler. Interessant..

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Og hvis du ikke bruker datatrafikk for rask fiks må du vente mellom 30-40 sekunder for kontakt med satelitt. Og da kan det fort bli gode penger i kassen for mobilselskapet. Ikke at de ikke skal tjene penger men...

Kan ikke si jeg har lagt merke til dette; har brukt N82 som GPS til fots i Stockholm og København de siste ukene og har fått GPS-kontakt i løpet av 3-4 sekunder hver gang jeg har skrudd den på. Selv når man har kjørt T-bane så henter den seg inn etter et par sekunder i 'friluft'. Og dette er kun med satelittstyring, har deaktivert datatrafikk på min.

 

Men det er klart; brukes den i en storby mellom høye bygg eller i dype dalsøkk så sliter den nok mer med å få kontakt når den skrus på. Men det gjør da stort sett alle GPS'er - selv 'ordentlige' og dyre bilutgaver.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Kan ikke si jeg har lagt merke til dette; har brukt N82 som GPS til fots i Stockholm og København de siste ukene og har fått GPS-kontakt i løpet av 3-4 sekunder hver gang jeg har skrudd den på.

Dette er mitt inntrykk også. N82 står ikke tilbake for noen andre GPS'er jeg har prøvd - verken på land eller til vanns. Jeg har kun brukt den i bil - blant annet slått den på og av for å sjekke farten - men det har aldri tatt over 10 sekund å finne posisjonen. Det var GPS som fikk meg til å kjøpe N82 og det er GPS jeg er mest fornøyd med på den.

Lenke til kommentar
Kan ikke si jeg har lagt merke til dette; har brukt N82 som GPS til fots i Stockholm og København de siste ukene og har fått GPS-kontakt i løpet av 3-4 sekunder hver gang jeg har skrudd den på. Selv når man har kjørt T-bane så henter den seg inn etter et par sekunder i 'friluft'. Og dette er kun med satelittstyring, har deaktivert datatrafikk på min.

Nå er det innebygd i funksjonen til GPS'n at den husker sin posisjon og satelittenes baner i minst et par timer etter at den sist ble brukt. Muligens opptil fire timer. Går det lang tid mellom bruk vil den typisk bruke lenger tid. Om du slår telefonen av og på tror jeg også den glemmer sin posisjon.

 

A-GPS gir gjerne en raskere "FØRSTE fiks", og iflg. mine beregninger er ikke kostnaden mer enn ca. 5 - 10 øre ved oppstart av GPS'n. Ytelsen er ikke dårlig uten, men bedre med A-GPS, synes jeg.

Lenke til kommentar

Noen som har en logisk forklaring på hvorfor jeg ikke får lastet opp innlegg til en Vox-blog via Wlan ? Går fint når jeg bruker 3Gen på telefonen.

 

Er ikke det mulig å skifte sang med det headsettet som fulgte med telefonen ? Det kunne jeg med min 6280, og syns det var en veldig fin funksjon ( kan skifte sang uten å måtte ta frem telefonen)

Endret av jeanthemean
Lenke til kommentar
Jeg har problemer med å velge "dataoverføring" når jeg kobler tlf min til usb. Det står alltid at minnekortet mitt er i bruk av et annet program...? Noen som vet hva som kan være problemet?

 

 

Jeg har samme problem.Jeg må slå av og på tlf for å få det til å virke.

Lenke til kommentar
Jeg har problemer med å velge "dataoverføring" når jeg kobler tlf min til usb. Det står alltid at minnekortet mitt er i bruk av et annet program...? Noen som vet hva som kan være problemet?

Som t_k sier, program som har låst filer på minnekortet. Mulig løsning vil være å avslutte alle programmer før du kobler til PC.

 

Annen mulig het er program eller tema (theme) som er installert på minnekortet. En del programmer kjøres i bakgrunnen hele tiden (residente). Disse kan med fordel installeres i telefonminnet.

Endret av thrill
Lenke til kommentar
Jeg har problemer med å velge "dataoverføring" når jeg kobler tlf min til usb. Det står alltid at minnekortet mitt er i bruk av et annet program...? Noen som vet hva som kan være problemet?

Som t_k sier, program som har låst filer på minnekortet. Mulig løsning vil være å avslutte alle programmer før du kobler til PC.

 

Annen mulig het er program eller tema (theme) som er installert på minnekortet. En del programmer kjøres i bakgrunnen hele tiden (residente). Disse kan med fordel installeres i telefonminnet.

 

Min tlf er slik som den kom fra fabrikken,ingen nedlastede program.

Har sjekket om det går programmer i bakgrunnen og avslutter disse.

Likevel er "minnekortet i bruk av et annet program".

Eneste måte er å slå av/på tlf.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...