Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et program som heter Theme DIY på telefonen som lar meg lage theme på telefonen bare, så slipper jeg å overføre fra pc til telefonen. Jeg er veldig fornøyd med det, så det kan anbefales! :)

 

EDIT: Tenkte jeg skulle oppgradere den jeg nå, men ser at siste versjon antakelig ikke er freeware. Nokia har imidlertid en nedlastning på sine sider som også gjør nytten. Forskjellen på denne og de siste versjonene er at man i nyere versjoner kan endre farge på menytekster osv.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Noen som vet om en fix for å kunne velge å slå av det røde lyset som lyser ved bruk av kameraet (bilder og video)?

 

Det at lyset er der for at et lite mindretall av pervoer ikke skal ta bilde av folk i skjul, synes jeg aldeles ikke er noe argument for at ALLE andre skal måtte slite med denne unødvendigheten.

 

Har dere prøvd å filme gjennom et vindu kanskje? Ikke så vellykket med et rødt lys som reflekteres i vinduet.

 

Det å filme nærme ting gjør også at ting blir røde av dette lyset. Veldig kjedelig.

 

 

Noen kyndige mennesker MÅ og BØR fikse dette problemet for oss Nokia N82-brukere.

 

 

Like før jeg limer en svart elektrikerteip over hele blitsen og lyset... :thumbdown:

 

 

Dessuten er det veldig kjedelig for oss som tar bilde av litt andre ting enn mennesker og begivenheter. Selv er jeg truende til å ta bilde av ting som skrapemerker på vegger, grus eller søppel... Når jeg tar slike bilder, ute blant folk, er jeg lite lysten på å blinke med det røde lyset, og få alles oppmerksomhet og rare blikk...

Endret av J-Core
Lenke til kommentar
Noen som vet om en fix for å kunne velge å slå av det røde lyset som lyser ved bruk av kameraet (bilder og video)?

 

Det at lyset er der for at et lite mindretall av pervoer ikke skal ta bilde av folk i skjul, synes jeg aldeles ikke er noe argument for at ALLE andre skal måtte slite med denne unødvendigheten.

 

Grunnen er autofokus. Slik finner du på mange vanlige kameraer også, så jeg tror ikke du skal være redd for at folk synes det ser rart ut. Lyset brukes for å måle avstand til det du skal ta bilde av og skrus av før selve bildet blir tatt. En kameratelefon uten dette er jo dårlig uansett.

 

At du føler at du "sliter med denne unødvendigheten" var vel å ta i?

Endret av Thor-Egil
Lenke til kommentar

Må si jeg er LITT misfornøyd med knappene på denne mobben, samt at det ikke er noen forhåndsdefinerte smileys på den. *savnes*

 

Et par spørsmål;

 

- Er det mulig skifte ut hvilke snarveier og ikoner som skal ligge på fremsiden ?

 

- Tips til ekstra programvare og spill som kan installeres på den?

 

Har installert Fring og Internet Radio, som begge er to utrolig geniale program. Ellers også pluss for superbra kamera.

Lenke til kommentar
Noen som vet om en fix for å kunne velge å slå av det røde lyset som lyser ved bruk av kameraet (bilder og video)?

 

Det at lyset er der for at et lite mindretall av pervoer ikke skal ta bilde av folk i skjul, synes jeg aldeles ikke er noe argument for at ALLE andre skal måtte slite med denne unødvendigheten.

 

Grunnen er autofokus. Slik finner du på mange vanlige kameraer også, så jeg tror ikke du skal være redd for at folk synes det ser rart ut. Lyset brukes for å måle avstand til det du skal ta bilde av og skrus av før selve bildet blir tatt. En kameratelefon uten dette er jo dårlig uansett.

 

At du føler at du "sliter med denne unødvendigheten" var vel å ta i?

 

Men hvorfor er dette røde lyset på også når man filmer?

Synes du ikke det burde vært muligheter for å skru av dette lyset? (Skru av autofokus?)

 

En ting til; kameraet lagrer ikke innstillingene man brukte til å ta bilder til neste gang man skrur på kameraet. Dårlig!

Endret av J-Core
Lenke til kommentar
Jeg har dårlig lyd i samtaler. Dette er ett problem jeg også hadde med min forrige N82, som jeg byttet inn. Har også sett en del andre innlegg om dette, men er lite med svar. Er dette en feil med telefonen?

 

Jeg slet også med dårlig lyd og etterhvert begynte telefonen også å miste dekningen. Etter å hatt den i ca 3 uker var den helt ubrukelig, ingen dekning og generelt ustabil, låste seg o.l.

 

Har akkurat fått telefonen tilbake etter å vært på service i 1 måned(!). De har oppgradert programvaren (?). Fortsatt samme feil, så får bare sende den tilbake.

 

Noen som har hatt lignende problemer med N82?

 

Min N82 hang seg opp hele tiden. Sendte den inn til service to ganger, de oppgraderte softwaren begge gangene, til slutt måtte jeg sende den inn til reklamasjon. Prata med Nokia i dag og de skal sende meg en helt ny i løpet av uka. Håper den nye mobilen er mer stabil. :hrm:

Lenke til kommentar
Men hvorfor er dette røde lyset på også når man filmer?

Synes du ikke det burde vært muligheter for å skru av dette lyset? (Skru av autofokus?)

 

En ting til; kameraet lagrer ikke innstillingene man brukte til å ta bilder til neste gang man skrur på kameraet. Dårlig!

Det er nok et sladrelys. Enig i at Nokia kunne ha gjort mye for å forbedre kameraprogramvaren. Lagring av instillinger burde ha vært mulig.

 

På den andre siden; vi får være glade over at vi slippe Kina-modellen. Der kan ikke engang lyden skrus av.

Lenke til kommentar
Leste her et sted at nokia har sin versjon av best-pic som de kaller sekvens. Men jeg ser ikke noen slik funksjon på min n82, så finnes det et program som lar meg ta mange bilder i rask rekkefølge?

 

Joda.. det er en meny som er kalt Sekvensmodus.. ligger under selvutløser menyen.. her kan du velge om du vil at den skal ta 6 bilder, eller bilder hvert 10, 30, sekund, 1 minutt, 5 minutt eller pr 10. minutt..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
Dårlig byggekvalitet???? hva i alle dager er det du tror mobiler er bygget av? Titanium? Og å kalle W880i for tanks, ja ja,,,sett deg ned i sofaen du med en W880i i lomma så skal du nok se at den ikke er så pansret som du tror LOL

 

N82 har en god byggekvalitet men klart....den er også laget i plast. Kjøpte N82 etter og ha prøvd K850i. Ta en titt på den du så skal du få se hva plast er for noe. K850i så spennende ut, men snakk om crap. MEGACRAP. Fikk assosiasjoner til pilleboks fra biltema eller nille.

 

Jeg skal ikke krangle mer på god eller dårlig kvalitet på N82, men ser at det er et ankepunkt som flere anmeldere har bitt seg merke i.

 

Og at det er mange andre telefoner med samme feil er jeg hjertens enig i.

 

Men tenk så fet N82 (og resten av N-serien) hadde vært dersom den hadde aluminiumchassi. Det å lage et skikkelig aluminiumshus til N82 hadde maksimalt kostet Nokia 150 kroner og da hadde N82 vært verdens desidert beste OG lekreste mobil! Det hadde vært noe... :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...