Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha satt i mitt nye 8GB-minnekort har telefonen begynt å oppføre seg unormalt. For det første går den treigt og bruker utrolig lang tid ved menyvalg. For det andre har telefonen STORE problemer med å spille av videofiler (har prøvd med de samme videoene jeg hadde på det medfølgende 2GB-minnekortet). Hva kan være grunnen til at dette skjer?

Lenke til kommentar

Hvem vet.. det kan kanskje være at det blir skrevet og lest litt ekstra info fra minnekortet når det får for mange adresseblokker.

 

Eller.. du har hatt et program installert på den andre minnebrikken, som telefonen leter etter ved jevne intervall - fordi ingen av de som programmerte diverse IO- funksjoner hos nokia egentlig så for seg at noen kom til å bytte det utskiftbare minnekortet i tide og utide på en telefon som ikke er formatert.

Lenke til kommentar

Bruker min til å ringe med, sende sms, mms, mail og IM, ringe via IP, høre på musikk, laste ned og høre på podcast, navigere til fots og i bil, surfe på nett, spille spill, se på film, ta bilder, ta opp video.. Og enda sikket et titals ting til. Det eneste jeg til nå er klar over at jeg ikke bruker "fast" er radio. Hører imidlertid på nettradio med den. Har også timeplan på den og bruker den aktivt som "organiserer".

 

Har en N82 og en Victorinox SwissChamp kniv, mer trenger jeg ikke. ;)

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd det integrerte podcast-systemet i telefonen? Finner frem til flere videopodcaster (bl.a. ITavisen's Klikk) som er i mp4-filformatet. Men selv om nedlastning går smertefritt via trådløst LAN så klarer ikke telefonen å spille av disse filene med RealPlayeren som kommer med telefonen, og som er standard avspillingsprogram. Det eneste som blir spilt av er lyden fra videofila...

 

Noen andre som har samme problem?

Lenke til kommentar

Ja, bruker det innebygde podcast-systemet. Digger det! Ser ikke KLiKK dessverre, så det kan jeg ikke svare på. Jeg ser derimot Cranky Geeks med John C. Dvorak, hører TWiT med Leo Laporte m.fl., Herreavdelingen med Yan Friis og Finn Bjelke og litt av og på med en del andre, blant annet ITavisens nå bi-ukentlige podcast. Syns nå ITavisen har tapt seg litt podcastmessig etter at jeg begynte å høre på TWiT. :p

 

Det blir OT, men jeg kan jo vri det litt; Hvilke podcaster hører dere på via Nokia Podcasting på deres N82? ;)

Lenke til kommentar
bruker ikke så mye podcast, men bruker å laste ned en del av de reuters-videoene, de er ganske interessante og morsomt å følge med på hva som skjer i verden

 

Da laster du ned disse videoene manuelt fra hvor og legger dem inn på telefonen, eller via Nokia-podcast-tingen?

Lenke til kommentar

Det suser i høytalerene når den ikke er i bruk ...

Det hele startet igår etter sendte en større mms med bilder, film, lyd og mere ... og da etter sendt den skulle se meldingen igjen startet jeg den fra Lifeblog på telefonen og meldingen hang seg opp! Avsluttet da med "rød-leggpå" og susingen var der ...

Sjekket at ingen programmer var igang men fortsatt susing ...

Eneste måten for å få stanset det er med "av og på"!

Samme melding går fint og spilles av hvis jeg ikke går via Lifeblog og da uten sus ved endt avspilling!

Har prog.v.11 ja ...

Lenke til kommentar

Jeg har fått problemer med wlan scanning.

 

Jeg oppdaget i går at wlan-scanneren på skrivebordet forsvant. Så begynte jeg å se etter hva som var skjedd. Så gikk jeg inn på WLAN-veiviser. Så får jeg denne feilmeldinga: "systemfeil"....

 

Andre med samme problem

 

Noen som har opplevd dette? Har lite lyst og hard-resette telefonen

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar

Uten å ha lest gjennom hele tråden, og prøvd altfor mye lurer jeg på hvordan jeg setter telefonen i flymodus. Er vel i det minste et program som kan legges inn om telefonen ikke støtter det rett fra boksen.

 

Hvilke lydformater støtter telefonen, og har noen peiling på addons som støtter feks flac?

Lenke til kommentar
Uten å ha lest gjennom hele tråden, og prøvd altfor mye lurer jeg på hvordan jeg setter telefonen i flymodus. Er vel i det minste et program som kan legges inn om telefonen ikke støtter det rett fra boksen.

 

Trykk på knappen på toppen og velg "frakoblet"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...