Gå til innhold

Nordens største elektromesse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke hatt muligheten til å dra dit så jeg er bare fornøyd med å få se bilder derfra,

 

Noen spontane kommentarer:

 

1. Hvorfor har den bilen LCD-skjermer på baksiden av nakkestøttene i baksetet? Er det for å underholde de som kommer kjørende bak? I så fall tror jeg det kan bli vanskelig å se noe på 20-30 meters avstand i normal fart. For ikke å snakke om trafikksikkerheten.

 

2. Blant de Nikon-kameraene, hadde de D3 eller D300 utstilt?

Lenke til kommentar

Jeg var der i går, og ble dessverre litt skuffet. Altså ikke misforstå, det var en OK messe hvis man ikke forventet å se en masse nyheter og nye ting. Jeg fikk følelsen av å gå rundt i en stor Elkjøp butikk, så messen var ikke helt slik jeg ønsket meg.

 

Vi kan håpe at messen blir større i fremtiden.

Endret av IIIvolt
Lenke til kommentar
Jeg var der i går, og ble dessverre litt skuffet. Altså ikke misforstå, det var en OK messe hvis man ikke forventet å se en masse nyheter og nye ting. Jeg fikk følelsen av å gå rundt i en stor Elkjøp butikk, så messen var ikke helt slik jeg ønsket meg.

 

Vi kan håpe at messen blir større i fremtiden.

 

Jeg synes det er dritkult å gå å kikke i Elkjøpbutikker jeg :) Det var jo veldig mye mer enn elkjøp der da. Hifi-Centeret var der og 2-3 andre butikker. Hvorfor er det så negativt for deg at Elkjøp er med å arrangerer messen? Det er masse ting på denne messen som ikke finnes i elkjøp butikker.

 

Og ja, messa blir større neste år :)

Lenke til kommentar

Vi som er opptatt av rein teknologi avskyr slike salgsmesser, jeg var der forrige gang og det var jo bare selgere der, ingen rå teknologi fra bakrommet til produsentene eller noe annet dyptgående på teknologi inne feltet, Det var bare en diger og gørrkjedelig salgsmesse med det man stort sett hadde sett før.

Lenke til kommentar

veldig morsom messe, selv om det meste som ble utstilt var ting som man har lyst på, men ikke trenger (har råd til).. for min del ihvertfall.

 

Derimot var det veldig gøy at det var en golf simulator der hvor man kunne vinne en LG shine mobil.. Dette medførte at jeg stakk av med en slik mobil i går(lørdag) etter å ha slått 311meter :D

 

Noen som vant noen av de andre konkurransene hvor du kunne vinne xbox og andre ting?

Lenke til kommentar

la merke til at det ikke var så mye nye ting der nei, var vel mer en folkemesse enn en messe for hifi-nerdene. Dessuten glimret panasonic med sitt fravær, ble litt skuffet da. Hadde gledet meg til å se den nye plasmaskjermen med full HD. På toshiba sin stand hadde de bare ep10 hd-dvd spiller og ikke ep 35 eller xe1 spilleren så ble litt skuffet ja. Ellers en grei messe, men de på avforum.no bemerket at kunnskapsnivået ikke var så veldg høyt blant noen av utstillerne :)

Fikk egentlig litt følelsen av at noen bare hadde rasket sammen noen produkter fra lageret sitt for å stille fram, bare for å være der

Endret av nerd-light
Lenke til kommentar

Var der i dag og må si meg meget skuffet. Har selv vært på CeBit og der var det litt bedre opplegg. Følte nesten ut som at jeg gikk på en forvokst Elkjøp :( Syns nesten alle snakket pris på boothene også. Bare spurte om et produkt så tok det 2 sekunder så var det liksom: "koster så så mye på elkjøp... kan også kjøpes på nettet..."

 

Blir ikke å ta turen hit igjen neste år. Skuffa....

Lenke til kommentar

Messen var som beskrevet over, en ren salgsmesse uten noe spennende teknologi, selv blant de som var der hadde de ofte ikke de "kuleste" tingene. Det var bare et demorom (epson) og de hadde ikke engang en full-hd prosjektor i demorommet. Ingen boothbabes og ingen produktutviklere. For å være helt ærlig tør jeg påstå at 95% av de ansatte der var deltidsansatte fra elkjøp som hadde blitt kalt inn. Ja det var et par elektrostathøyttalere der men du kunne selvfølgelig ikke høre på det. Wii Zapper fikk noen også prøve (ikke jeg dessverre) og pioneer hadde kuro 60" full hd. Det var nesten ingen give-aways (selv godteribollene var ofte tomme) ingen boothbabes, og panasonic manglet (helt essensienlt på en messe som dette). Det var tilnærmelsesvis null på datafronten, og det var ingen stemning (mulig dette var annerledes tidligere).

 

Jeg ble svært skuffet, og synes de 125 kronene var nærmest svindel. Det hadde vært helt greit hvis det var gratis å komme inn, men å betale for å gå inn i en elkjøpbutikk, med de obligatoriske hdmi og scart kablene til 299.-, det blir for drøyt. Det var rett og slett skikkelig dårlig, og tror uansett at det må bli bedre til neste år, da det ihvertfall ikke kan bli dårligere.

Lenke til kommentar

"Godt" da gikk jeg ikke glipp av noe. Var der i fjor. Og det var bare noe skit. En ren Elkjøp butikk/messe. Som å gå i en ekstra stor Elkjøp butikk. Ikke noe nytt og spennende. Bare masse gamle overskudds varer som skal ut. Nei, de får heller vise det som skal komme og kommer. Så som SED skjermer og OLED skjermer. Eller hva med et Red one video kamera. I år gadd jeg ikke å kaste bort 125 kr. De går heller til noe annet. Jeg tror ikke det blir noe bedre til neste år heller. Styr unna spør du meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dette er kun en håpløs salgsmesse uten noen form for teknisk vinkling annet enn "show-off" av det de selger på Elkjøp. Var der for to år siden og etter hva jeg hører er det ikke blitt noe særlig bedre.

Lenke til kommentar
Dette er kun en håpløs salgsmesse uten noen form for teknisk vinkling annet enn "show-off" av det de selger på Elkjøp. Var der for to år siden og etter hva jeg hører er det ikke blitt noe særlig bedre.

 

Pussig at du var der for 2 år siden, iom at første gang var i fjor..

Elektroworld er en messe for folk flest, og jeg vil vel si at det folk flest er opptatt av nå om dagen er det messen inneholdt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Pussig at du var der for 2 år siden, iom at første gang var i fjor..

Hmmm.. det virker da så himla lenge sia... ja, ja.

Elektroworld er en messe for folk flest, og jeg vil vel si at det folk flest er opptatt av nå om dagen er det messen inneholdt.

 

Kan vel kanskje være korrekt, men en kan jo se akkurat det samme på Elkjøp Lørenskog og da uten å måtte betale inngangspenger.

 

Et eksempel (fra den gang jeg var der);

Jeg var interresert i å titte på en ny dings fra Creative (DJ Music System) så jeg spurte i Creative sin bås. Men nei, de hadde den ikke med på messa fordi "den ennå ikke var en del av Elkjøps vareutvalg".

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...