Gå til innhold

Nå får du kjøpt Nokia N76


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
stod og trykte litt på denne i butikken akkurat nå.

Virker litt smooth, selv om jeg ikke helt klarer å bestemme meg for å like utseendet.

Noe annet er det at den bootet etter at jeg hadde trykket på den i 60 sekunder :p

8641690[/snapback]

 

 

Hvilken butikk var det du testet den i ? :dribble:

Lenke til kommentar
Til sammenligning er den bedre spesifiserte, ett år gamle Nokia N73 minst 500 kroner billigere.

Whatnow? N73 har da vitterlig ikke mye til "bedre spesifikasjoner" enn N76. Personlig er jo minjack og USB-kobling til å da for. :)

 

4K for en telefon uten autofokus og rds-radio? Uhørt! Dessuten kommer den ikke i nærheten av razr's stilige design!

RDS? Velkommen til 2007 -- folk hører ikke på radio lengre. Mangel på autofokus er litt kjipt ja, men på den andre siden så har kameraet en rimelig decent sweetspot, og mangelen på autofokus gjør at spontan bildesnapping går en del fortere.. og at den ikke ligner på RAZR? Kis -- den er jo en blåkopi av RAZR, bare uten det elendige operatilvsystemet :)

Lenke til kommentar

Mulig at amobils målgruppe ikke hører på radio, men jeg er nå av den opfatningen at en stor del av mobilkjøperne hører på radio. Og series 60 er vel ikke "mye bedre" for alle andre? Det store flertall er nok bedre tjent med et vanlig lukket os, enn et noe ustabilt symbian. Selvfølgelig ser jeg at den ligner razr, men razr fremstår som mye stiligere, og med litt snert i designet. Denne er bare en trist kopi. Autofokus kan du deaktivere på de telefoner som har det, hvis du måtte mene det er plagsomt...

Lenke til kommentar

Radio er ikke nødvendigvis mye brukt, men sannheten er at for veldig mange som skal handle mobil er muligheten for radio et ganske tungtveiende argument for å velge en modell fremfor en annen. :)

 

(utover det så syntes jeg modellen er nokså lekker og relativt praktisk. Den er f. eks et godt altenativ for mange forretningsfolk som vil ha en lekker, men passe avansert telefon. Gjerne folk som vil ha en slags arvtaker til sin Qtek 8500. :))

Endret av rasgar
Lenke til kommentar
Razr er ikke bygd så bra, sitter med en V3x og den er piss... det er et "teip lag" rundt og det forsvinner.

8644097[/snapback]

 

Nå er det sikkert snakk om "orginal" RAZR'en.. Altså V3. Jeg hadde en V3, og må nok si at kvalitetsfølelsen var på topp;) V3x er en misslykket RAZR i mine øyne.

Lenke til kommentar
Mulig at amobils målgruppe ikke hører på radio, men jeg er nå av den opfatningen at en stor del av mobilkjøperne hører på radio. Og series 60 er vel ikke "mye bedre" for alle andre? Det store flertall er nok bedre tjent med et vanlig lukket os, enn et noe ustabilt symbian. Selvfølgelig ser jeg at den ligner razr, men razr fremstår som mye stiligere, og med litt snert i designet. Denne er bare en trist kopi. Autofokus kan du deaktivere på de telefoner som har det, hvis du måtte mene det er plagsomt...

8644667[/snapback]

 

Ustabilt Symbian? Symbian må jo være det mest stabile operativsystemet når det kommer til åpne operativsystemer. Jeg har hatt en god del Symbian-telefoner, og har ikke hatt ett eneste problem med de.

Lenke til kommentar
Mulig at amobils målgruppe ikke hører på radio, men jeg er nå av den opfatningen at en stor del av mobilkjøperne hører på radio. Og series 60 er vel ikke "mye bedre" for alle andre? Det store flertall er nok bedre tjent med et vanlig lukket os, enn et noe ustabilt symbian. Selvfølgelig ser jeg at den ligner razr, men razr fremstår som mye stiligere, og med litt snert i designet. Denne er bare en trist kopi. Autofokus kan du deaktivere på de telefoner som har det, hvis du måtte mene det er plagsomt...

8644667[/snapback]

 

Ustabilt Symbian? Symbian må jo være det mest stabile operativsystemet når det kommer til åpne operativsystemer. Jeg har hatt en god del Symbian-telefoner, og har ikke hatt ett eneste problem med de.

8645684[/snapback]

 

Da tipper jeg enten du ikke er helt sannferdig, eller så bruker du ikke funksjonen symbian muliggjør. Jeg har hatt, og har symbian telefoner, og jeg har opplevd spontane reboots, minnelekkasje, program som henger, og annet snusk. Dette har jeg aldri opplevd på en telefon med lukket OS, det være seg SE, Samsung, Motorola og Siemens. Har forsåvidt hatt noe dårlig erfaring med enkelte series40 telefoner, men de er vel bygd opp på symbian?

Har også en del erfaring med Windows mobile, og sammenlignet med det, er symbian "rock solid". Men det skal være sagt at jeg ikke har prøvd de to siste variantene av Windows mobile.

Endret av poe
Lenke til kommentar

Både S60, Windows Mobile, S40 og gud-vet-hva er lukkede OSer, så vær så snill å lær dere forskjellen på hva som er åpent og ikke. :) Det finnes per i dag ikke virkelig åpne OSer til mobiltelefoner (til og med Linux-mobiler har begrensninger, rett og slett fordi at de som betjener mobilnettene ikke kan slippe til hvem som helst).

 

Når det er sagt så har jeg opplevd Symbian-telefoner som har vært det reneste søppel, og Symbian-telefoner som har vært en ren drøm. Hvilken kategori N76 faller i gjenstår å se.

Det store flertall er nok bedre tjent med et vanlig lukket os

"Bedre tjent med" faktisk.. Jeg kan forstå at du mener at folk som ikke vet forskjellen like gjerne kan ha en telefon uten S60 eller WM, men å si at de er bedre tjent med et så lukket og begrenset OS som mulig er jo bare rent sludder. :)

Lenke til kommentar

"Bedre tjent med" faktisk.. Jeg kan forstå at du mener at folk som ikke vet forskjellen like gjerne kan ha en telefon uten S60 eller WM, men å si at de er bedre tjent med et så lukket og begrenset OS som mulig er jo bare rent sludder. :)

8647259[/snapback]

 

Nå er det ikke bare en men flere brukerundersøkelser som avslører at det store flertall ikke benytter seg av en brøkdel av funksjonene mobiltelefonen innehar. Og da blir det å pakke på dem en telefon som innehar et komplisert OS helt feil. Jo enklere og bedre basisfunksjoner, jo bedre. Dette har de avanserte brukerne vanskelig med å forstå, og amobil har gått i den fellen at, jo mer funksjoner, dess bedre, som er feil for det store flertallet av mobilkjøpere.

 

Når man snakker om "åpne os" og lukkede os i mobil verdenen, så er det for å skille mellom de os som ikke tillater 3.parts programvare, og de som lar deg utvide med et helt spekter av programvarer og funksjoner.

Lenke til kommentar

Minner om kva våre retningslinjer synest om overdreven bruk av store bokstaver:

Store bokstaver blir oppfattet som skriking. Skriking hjelper kanskje mot småsøstre en gang i blant, men når du skriver som èn blant mange på f. eks. forumet skaper dette bare misnøye. Det vil føre til økt oppmerksomhet rundt innlegget ditt, men ikke nødvendigvis på den måten du hadde tenkt. Det vil tiltrekke seg personer som blir irriterte over at du skriker til dem, og alle vil ble mer opptatt av hvordan du skriver fremfor hva du skriver. Folk vil i stedet for komme med sure kommentarer til deg. Mange brukere kan la være å gi deg et skikkelig svar, hvis de føler at du "bråker" for mye.

Eit par innlegg er sletta som følge av brudd på dette. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...