Gå til innhold

Intel reduserer prisene i juli


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det endelig ryktene om Intels priskutt bekrefta.

 

Blir spennede å se hvordan AMD's nye serie klarer seg prismessig mot C2D nå som Q6600 ender på rundt 2000kr.

 

Greit at de endelig kutter prisene.. Synes 4-kjerne CPUene til Intel har vært dyre lenge nok nå..

Lenke til kommentar
Rett før AMD lanserer sokkel AM2+, setter Intel ned prosessorprisene med opptil 50 prosent.

 

Les mer

8625244[/snapback]

 

Tja det er vel hvær sin tur,AMD senket vel prisene når Core 2 kom ut :whistle:

 

Selve oppmerksomheten er også Intels største baktanke, siden AMD i tredje kvartal forventes å tilgjengeliggjøre sine firekjerneprosessorer med sokkel AM2+.

men så ikke at det var nevnt noen baktanke dengang :whistle::whistle:

 

En annen spennende juli-lansering er 1333FSB i Core 2 Duo 6xxx-serien (dobbelkjerner). Fire modeller kommer, samtlige med 1333FSB og 4 MB L2-cache:

 

jepp og her ligger vel min nye cpu :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Da er det endelig ryktene om Intels priskutt bekrefta.

8625311[/snapback]

Det er ikke bekreftet ennå:

Ifølge HKEPC kommer Intel til å kutte prisene ...

Det kommer neppe til å bli bekreftet før selve dagen det kuttes. Det er ikke vanlig å bekrefte priskutt før de skjer. Men når det er sagt så er det bare forventet og meget sannsynlig at prisene vil falle i rykk omtrent hver 3. måned. Siden forrige kutt ble gjort 22. april så betyr det at neste kommer ~22 juli.

Lenke til kommentar
1333 MHz FSB ser jeg ikke som en fordel, jeg kjører min E6400 på 1600 MHz FSB allerede. Lavere MP er ikke kos for "oss overklokkere." Priskutt er selvfølgelig alltid velkomment, og jeg er spent på hva Q6600 havner på i nettbutikk i Norge.

8625629[/snapback]

 

 

jeg skjønner heler ikke poenget med denne forhøya fsb, er jo bare i veien :)

 

hvis Q6600 blir så billg, hva legger da Xe3210 seg på i pris

Lenke til kommentar
1333 MHz FSB ser jeg ikke som en fordel, jeg kjører min E6400 på 1600 MHz FSB allerede. Lavere MP er ikke kos for "oss overklokkere." Priskutt er selvfølgelig alltid velkomment, og jeg er spent på hva Q6600 havner på i nettbutikk i Norge.

8625629[/snapback]

 

 

jeg skjønner heler ikke poenget med denne forhøya fsb, er jo bare i veien :)

8625805[/snapback]

 

Det er jo kjekt at hovedkortene støtter høyere FSB offisielt også for overkloere. Det betyr jo gjerne at en kan nå enda høyere FSB. Regner vel også at 1333 MT/s FSB hovedkort er kompatible med 1066MT/s FSB prosessorer.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar
1333 MHz FSB ser jeg ikke som en fordel, jeg kjører min E6400 på 1600 MHz FSB allerede. Lavere MP er ikke kos for "oss overklokkere." Priskutt er selvfølgelig alltid velkomment, og jeg er spent på hva Q6600 havner på i nettbutikk i Norge.

8625629[/snapback]

Jeg også, er stygt redd for at det blir en Q6600 oppgradering på meg, vet ikke hva jeg skal med 4 kjerner, men det høres utrolig kult ut å ha...

Lenke til kommentar
Fint med denne konkurransen mellom Intel og AMD, er jo priskutt hver 3.-4. måned. Alltid hyggelig for oss forbrukere når vi kan få bra hardware for lite penger :)

8625793[/snapback]

Ja, jeg håper inderlig AMD kommer med noe som biter litt skikkelig fra seg slik at denne konkurransesituasjonen vedvarer. Intel har vel med sitt store volum mulighet til å selge med langt mindre fortjeneste om de ønsker det, samt at de pr i dag såvidt jeg kan se har et bedre produkt.

 

kindings Postet i dag, 15:39

Jeg også, er stygt redd for at det blir en Q6600 oppgradering på meg, vet ikke hva jeg skal med 4 kjerner, men det høres utrolig kult ut å ha...

Ser ikke bort fra at det blir slik her også, har selv "sittet på gjerdet" ganske lenge med 3Ghz Opteron i hovedmaskinen og det eneste reelle behovet jeg har for mer datakraft er i FSX. Desverre er det ikke flere kjerner det spillet trenger, men mer rå kraft pr kjerne, noe det ikke ser ut til å bli med det første.

 

Men med en firekjerner får jeg vel passe på at jeg kjører virus-søk, enkoder en film, bruker masse filter i PS, mens jeg spiller et spill på den andre skjermen, og på den måten skape meg et behov for firkjerne ;)

Lenke til kommentar

Off Topic: Det var da svært til utskiftninger. AMD socket 754 selges ikke lenger på Komplett.no, men et 754 hovedkort selges av 1 type. Synes levetiden på denne socket'en var kortvarig jeg.

 

Noen som har en liste over hvor lenge de forskjellige socket'ene levde her til lands (Evt. et annet sted i verden) ? Er 754 blandt en av de med kortest levetid?

Lenke til kommentar
Rett før AMD lanserer sokkel AM2+, setter Intel ned prosessorprisene med opptil 50 prosent.

 

Les mer

8625244[/snapback]

 

Tja det er vel hvær sin tur,AMD senket vel prisene når Core 2 kom ut :whistle:

 

Selve oppmerksomheten er også Intels største baktanke, siden AMD i tredje kvartal forventes å tilgjengeliggjøre sine firekjerneprosessorer med sokkel AM2+.

men så ikke at det var nevnt noen baktanke dengang :whistle::whistle:

 

En annen spennende juli-lansering er 1333FSB i Core 2 Duo 6xxx-serien (dobbelkjerner). Fire modeller kommer, samtlige med 1333FSB og 4 MB L2-cache:

 

jepp og her ligger vel min nye cpu :cool:

8625321[/snapback]

Hva er det du driver med, Snekker'n? Prøver å få hw til å se AMD_fanboy_aktig ut? :D

Lenke til kommentar
Socket 754 har da levd lenge.  Siden høsten 2003 såvidt jeg husker.  939 hadde EOL før socket 754 også, selv om førstnevnte virker å henge i seigere enn 754.

 

Er jo heller ikke noe vits i å ha tre forskjellige socket (754,939 og AM2) gående samtidig.

8626701[/snapback]

Forstår heller ikke poenget med det, hvorfor de endrer sokler så ofte er derimot en annen sak. For AMDs del har det vel litt med den integrerte minnekontrolleren å gjøre, men de burde kanskje planlegge litt lengre frem? Når det er sagt; hvor ofte skifter man CPU uten å ta HK og Minne i samme sleng? Mulig jeg kan gjøre det med Q6600 da, spørsmålet er om jeg vil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...