Gå til innhold

Intel reduserer prisene i juli


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Jøss, ja det var da lite imponerende, jeg trodde faktisk de generelt kom opp i mot 2,8-3Ghz jeg, men så feil kan man altså ta. Har ikke fulgt så godt med i det siste. Og du er vel klar over at man ofte kan klokke lenger ved å heve spenningen til cpu, såkalt V-core, slik at det ikke var dette som stoppet deg? :tease:

 

8631809[/snapback]

 

Neida. :)

Jeg tyner mest mulig, men som "Theo" er jeg ikke tilhenger av 1.5-6-7++ VCore og fasekjøling for "skryte/benche-bruk".

Ett par av X2'ene klokket opp mot 2.8-2.9, men da med så høy VCore at det ikke var mulig å få det stabilt (Orthos) pga. varmen (selv med grei vannkjøling).

De (X2/AMD) er jo nå så rimelige at de likevel er meget gode kjøp (særlig for de som ikke er så "opphengt" i å klokke). Faller X2 6000+ litt til tror jeg ikke jeg kan la være å kjøpe en til "samlingen". :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faller X2 6000+ litt til så klarer jeg ikke motstå fristelsen å oppgradere min datters(7 år) AM2 Barebone. Hun har akkurat gått fra 512MB DDR2 til 2GB DDR2 fordi det kostet kun 600,-

 

På en måte litt galskap, med tanke på at _hun_ ikke merker forskjell, men det er nesten galskap å la vær også når det er så billig :) Og da vil aldri maskinen ha problemer med å kjøre ting hun og andre tester på den.

 

Synes også AM2 X2 5600+ har vært et ekstremt godt kjøp lenge nå. Den var helt nede i 1408,- ellerno på Amentio. Nå har den faktisk økt litt til 1453,-.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
På en måte litt galskap, med tanke på at hun ikke merker forskjell, men det er nesten galskap å la vær også når det er så billig :)

8632335[/snapback]

He he, det er tankegang jeg tipper TL1000 drar kjensel på, og jeg er ikke så helt uenig selv heller. Syns man får mye for pengene for tiden. Har såvidt vært inne på tanken å hive inn en X2 i min S939 maskin men er ikke så lysten til å gå for mye ned på klokkefrekvens. På den annen side vil den maskinen gå over til å være HTPC og da er dualcore på noe lavere fart veldig aktuelt. Men det begynner jo også å tynnes ut med S939 cpu'er :hmm:

 

Ellers har også jeg litt problemer med å se hva 4 kjerner faktisk vil bety av forbedret opplevelse i praksis...

Lenke til kommentar
Quadcore for meg blir for de spesielt interreserte.

8631947[/snapback]

Hos meg er 4-kjerner velkommen. Både til krønsjing av SETI@home og andre ting. Riktignok er det ikke mange programmer som kan utnytte flere enn én kjerne ennå, men hvis man kjører flere enn ett brukerprogram, vil jo det neste man kjører starte opp i en annen kjerne. Slik sett får man brukt kjernene allikevel og maskinen virker mer responsiv og raskere.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Off Topic: Det var da svært til utskiftninger. AMD socket 754 selges ikke lenger på Komplett.no, men et 754 hovedkort selges av 1 type. Synes levetiden på denne socket'en var kortvarig jeg.

 

Noen som har en liste over hvor lenge de forskjellige socket'ene levde her til lands (Evt. et annet sted i verden) ? Er 754 blandt en av de med kortest levetid?

8626659[/snapback]

 

 

Socket754 har rukket å bli veteran i forhold til Intel sin socket423. Denne hadde vel en levetid på 5-6mnd om jeg ikke tar helt feil.

 

Sikkert mange som husker Willamette ... fysj for noe svineri. Flere av modellene hadde dårligere ytelse en de raske P3´ene. Varme var de også.

Lenke til kommentar
Off Topic: Det var da svært til utskiftninger. AMD socket 754 selges ikke lenger på Komplett.no, men et 754 hovedkort selges av 1 type. Synes levetiden på denne socket'en var kortvarig jeg.

 

Noen som har en liste over hvor lenge de forskjellige socket'ene levde her til lands (Evt. et annet sted i verden) ? Er 754 blandt en av de med kortest levetid?

8626659[/snapback]

 

 

Socket754 har rukket å bli veteran i forhold til Intel sin socket423. Denne hadde vel en levetid på 5-6mnd om jeg ikke tar helt feil.

 

Sikkert mange som husker Willamette ... fysj for noe svineri. Flere av modellene hadde dårligere ytelse en de raske P3´ene. Varme var de også.

8634041[/snapback]

 

Må ikke si sånn da formann,har en 1.6ghz til salgs :!:

Lenke til kommentar

haha, har en pc på skolen med Willamette core på. Kjørte CPU-Z på alle maskinene for å sjekke. Det er en gjeng med Pentium II og Pentium III maskiner med Dual-Socket hovedkort. Aner ikke hvorfor det er Dual-socket, men det må vel ha vært hipt en gang og sikkert artig å ha. Går på teknisk fagskole så vi kan gjøre hva vi vil med maskinene så lenge vi ikke ødelegger de.

 

Men dette ventede priskuttet er veldig bra for meg som skulle ha meg ny maskin nå. Tenkte å gå for en E6600, men om Q6600 blir satt ned kraftig så er det for fristende til å la være. Og jeg får nok fint brukt alle kjernene (kjører Webserver, MySQL server 24/7 pluss har mange andre ting kjørende samtidig).

Endret av saivert
Lenke til kommentar
Faller X2 6000+ litt til så klarer jeg ikke motstå fristelsen å oppgradere min datters(7 år) AM2 Barebone. Hun har akkurat gått fra 512MB DDR2 til 2GB DDR2 fordi det kostet kun 600,-

 

På en måte litt galskap, med tanke på at _hun_ ikke merker forskjell, men det er nesten galskap å la vær også når det er så billig :) Og da vil aldri maskinen ha problemer med å kjøre ting hun og andre tester på den.

 

Synes også AM2 X2 5600+ har vært et ekstremt godt kjøp lenge nå. Den var helt nede i 1408,- ellerno på Amentio. Nå har den faktisk økt litt til 1453,-.

8632335[/snapback]

 

Er man en god HW far så er man det :) Når jeg oppgradere, så får hun overta min gamle sliter, X2 4400 2GB.

Lenke til kommentar

Og "HW far" betyr...? :)

 

Jeg har eldre slitere enn deg så - en PC med 2000+ og en med 3000+. ;)

Det går så det gviner i Linux. Bortsett fra skjermkortene, som er litt for utdaterte. Men egentlig behøver jeg ikke å oppgradere ennå. Det frister mest p.g.a. at jeg da får fire kjerner og virtualiseringsmulighet.

Lenke til kommentar
Og "HW far" betyr...? :)

 

Jeg har eldre slitere enn deg så - en PC med 2000+ og en med 3000+. ;)

Det går så det gviner i Linux. Bortsett fra skjermkortene, som er litt for utdaterte. Men egentlig behøver jeg ikke å oppgradere ennå. Det frister mest p.g.a. at jeg da får fire kjerner og virtualiseringsmulighet.

8636609[/snapback]

 

 

Hardware(HW) far, er vi geeks som har fått oss unger :)

Og at ungene får nytt utstyr før de når og klage, fordi vi mener at det er en 100% nødvendig at de får det. Sannheten er at vi er litt som før, men nå har vi liksom en super grunn for og kjøpe nytt utstyr, vi oppgradere jo barnene sine datamskiner. hehe

 

 

Bruker du en eldre sliter enn ett ca 15år eller mer pci gfx kort? Er det jeg bruker nå, fordi jeg "solgte" mitt x800xl billig til onkelungen min. Så nå må jeg kjøpe nytt :thumbup:

 

PCI gfx kortet funker foresten bedre på vista enn xp, skjønne dem som gidder :!:

Lenke til kommentar
Hardware(HW) far, er vi geeks som har fått oss unger :)

Og at ungene får nytt utstyr før de når og klage, fordi vi mener at det er en 100% nødvendig at de får det. Sannheten er at vi er litt som før, men nå har vi liksom en super grunn for og kjøpe nytt utstyr, vi oppgradere jo barnene sine datamskiner. hehe

8644612[/snapback]

Aha! Jeg visste det var en grunn til å få en sønn som jeg hadde oversett. Shit. Well, never too late I guess.

 

Bruker du en eldre sliter enn ett ca 15år eller mer pci gfx kort?

Nei, der slår du meg. Jeg bruker et Gforce2-kort på den ene PCen og et ATI 9200 på den andre. Men jeg har ett ISA-spor på hovedkortet på den eldste PCen. :p

 

Er det virkelig 15 år siden PCI kom? Jeg trodde det var ca. 10 år bare. Men jeg ser nå på Wikipedia at PCI kom i 1992. Huff, tiden går... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...