Gå til innhold

Intel reduserer prisene i juli


Anbefalte innlegg

Ingen dual-core kan vel hamle opp med quad-core så lenge alle kjernene er i bruk. Prismessig vil vel E6850 og Q6600 ligge likt. (Begge vil koste $266 i USA i alle fall). Men siden framtidige spill tilsynelatende utnytter flere kjerner enn to (f.eks Crysis og Alan Wake), så er det jo ikke noe i veien for å kjøpe Q6600.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal kjøpe ny PC snart, og lurer på om det faktisk er noe vits i å kjøpe e6600 nå? Eller bare vente noen uker på quadcore? Er litt i tvil på dette. Skal på dataparty også. Så visst jeg skal ha quadcore, må jeg sitte på dataparty med dårlig PC. Kommer e6600 synke så mye i pris at jeg kommer til å angre i ettertid? Eller kommer Quadcore til å bli så billig at jeg angret på å kjøpe e6600?

9001607[/snapback]

 

Quadcores kommer til å slå godt inn i Crysis og Alan wake og slike spill hvor GPU og CPU virker hver for seg, med tanke på DX10.

 

Intel har jobba mye for å utvinne flerkjerneprosessorer i Crysis

 

I dagens spill merker du sikkert ikke mye forskjell i praksis, så det blir vel en smaksak på hva du liker å game ..

 

Edit : Bah, leste ikke siste posten til Smirnoff :p

Endret av Ravakek
Lenke til kommentar
Det er bare det at en Q6600 blir ganske varm! Er ikke det riktig?? Det er eneste grunnen til at jeg ikke vil kjøpe den foreløpig!

9003372[/snapback]

Ja den blir varm, men i forhold til en p4 3.2GHZ bruker den mindre strøm. En Q6600 bruker ca 105W, en p4 bruker ca 115W.

Så ser eg at du har overlokket din C2D til 3.0GHz, hva tror du den bruker i strøm? Eg vil tippe ca 80-90W, en E6700 bruker ca 65W

Lenke til kommentar
Quadcores kommer til å slå godt inn i Crysis og Alan wake og slike spill hvor GPU og CPU virker hver for seg, med tanke på DX10.

 

Intel har jobba mye for å utvinne flerkjerneprosessorer i Crysis

 

I dagens spill merker du sikkert ikke mye forskjell i praksis, så det blir vel en smaksak på hva du liker å game ..

 

9002660[/snapback]

Flight Simulator X Service Pack 1 benytter både DX10 og quad core. Jeg ser med min 6400 C2D@2666 at begge kjernene ligger å stanger i taket hele veien v spilling. (8800GT kort)

Endret av Millmax
Lenke til kommentar
X32x0-serien er det samme som Core 2 Quad serien.  Samme CPU, annet navn.  Som oftest bedre klokkeevne.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Xeon#3000-ser...a_Core_2_Duo.29

9005906[/snapback]

Ja, enig. Men ifølge opplysninger på Komplett.no/Norek om Q6600 og X3220, så har sistnevne også noen flere funksjoner. Se under "Egenskaper" i denne sammenligningen: http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=330169&sku=334048

 

Så Xeon X3220 må vel da etter alle solemerker være et bedre valg enn Core 2 Quad Q6600. Jeg er spent på om disse to har samme pris også etter 22. juli. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...