Gå til innhold

Intel reduserer prisene i juli


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm... nei, det har du kanskje rett i. Extreme-serien er vel bedre... men jeg mente i den "vanlige" tokjerneserien.

 

EDIT: finnes forresten tokjerne Extreme? Jeg kan bare finne firekjerne-Extreme på nettet.

 

Hvis du da ikke mente at AMDs prosessorer er bedre enn Intels? Det er jo en smakssak, selvfølgelig. :)

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Hm... nei, det har du kanskje rett i. Extreme-serien er vel bedre... men jeg mente i den "vanlige" tokjerneserien.

Den beste tokjernen på markedet er en Xeon-prosessor på 3 GHz og 333 MHz ekstern frekvens. Samme spesifikasjoner som E6850 med andre ord.

 

Hvis du da ikke mente at AMDs prosessorer er bedre enn Intels? Det er jo en smakssak, selvfølgelig. :)

Det vil jeg påstå at det ikke er.

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar

Det står i artikkelen at kun P35 og nv6 serien vil støtte 1333mhz fsb.Men det skal da bare bios oppdatering til for å få P965 kort til å støtte 1333mhz.Det står da på emballasjen på P965 hovedkort at de støtter det.På hjemmesiden til Asus er det listet opp mange P965 kort som kun trenger respektiv bios for å for å bruke de nye cpuene.

 

Eller har jeg misforstått noe her?

Lenke til kommentar

Puster bare litt liv her igjen jeg.

Nå har jeg en kar her som er villig til og kjøpe min E6300 for 800,- (pent brukt, aldri rørt volten) og lurte da på om jeg skulle selge den og bruke en Celeron jeg har imellomtiden, mens jeg venter på at Q6600 faller i pris. Brukte Finn.no`s valutakalkulator og fant ut at

"266 USD = 1564,08 NOK

Amerikanske Dollar

1 USD = 5,88 NOK"

Så selv med moms etc. vil den ligge på rundt 2 høvdinger. Vil det da lønne seg for meg? Er det ett garantert priskutt? Når den tid kommer kjøper jeg den som gir mest for pengene av Q6600 eller X3210 hvis jeg gjør det, spørsmålet mitt er; bør jeg?

 

Håper på svar, men nå skal jeg køye. *trøtt*

 

Laland.

Lenke til kommentar
Dette priskuttet på Q6600 har vært omtalt overalt i mange måneder og aldri blitt avkreftet av Intel, så ser ikke hvorfor det ikke skulle skje.

8985784[/snapback]

 

Alright. Da blir det bare og se om jeg skal ha meg en Quad den 22. Eller kjøpe en E6600 imorra og blodklokke den. Forslag, anyone?

Lenke til kommentar
Dette priskuttet på Q6600 har vært omtalt overalt i mange måneder og aldri blitt avkreftet av Intel, så ser ikke hvorfor det ikke skulle skje.

8985784[/snapback]

 

Alright. Da blir det bare og se om jeg skal ha meg en Quad den 22. Eller kjøpe en E6600 imorra og blodklokke den. Forslag, anyone?

8986521[/snapback]

 

Det er litt opp og ned med klokking på E6600 om dagene. Jeg har en som klokker noe dårlig, på 3 GHz må jeg skru opp spenningen på kjernen en del, noe som gjør den en smule varm. :/

 

De nye E6x50-prosessorene ser ut til å klokke bedre på tross av høy FSB. Anandtech fikk en E6750 opp i ~3.6 GHz på stock spenning med Intel-kjøler. Det var forsåvidt en Engineering Sample, men uansett...

Lenke til kommentar
Dette priskuttet på Q6600 har vært omtalt overalt i mange måneder og aldri blitt avkreftet av Intel, så ser ikke hvorfor det ikke skulle skje.

8985784[/snapback]

 

Alright. Da blir det bare og se om jeg skal ha meg en Quad den 22. Eller kjøpe en E6600 imorra og blodklokke den. Forslag, anyone?

8986521[/snapback]

 

Det er litt opp og ned med klokking på E6600 om dagene. Jeg har en som klokker noe dårlig, på 3 GHz må jeg skru opp spenningen på kjernen en del, noe som gjør den en smule varm. :/

 

De nye E6x50-prosessorene ser ut til å klokke bedre på tross av høy FSB. Anandtech fikk en E6750 opp i ~3.6 GHz på stock spenning med Intel-kjøler. Det var forsåvidt en Engineering Sample, men uansett...

8987307[/snapback]

Hmm.. noen idèer til hva som kan være aktuelt innenfor prisrammen på 2.5k da? Nå er jo e6600 til den nette pris av 1800,- på Netshop så klør i fingrene etter og trykke "bestill". Ett krav er jo merkbar økning fra e6300, en annen er jo god valuta for pengene. Har god kjøling, så det skal ikke være ett problem med det første.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe ny PC snart, og lurer på om det faktisk er noe vits i å kjøpe e6600 nå? Eller bare vente noen uker på quadcore? Er litt i tvil på dette. Skal på dataparty også. Så visst jeg skal ha quadcore, må jeg sitte på dataparty med dårlig PC. Kommer e6600 synke så mye i pris at jeg kommer til å angre i ettertid? Eller kommer Quadcore til å bli så billig at jeg angret på å kjøpe e6600?

Lenke til kommentar
Skal kjøpe ny PC snart, og lurer på om det faktisk er noe vits i å kjøpe e6600 nå? Eller bare vente noen uker på quadcore? Er litt i tvil på dette. Skal på dataparty også. Så visst jeg skal ha quadcore, må jeg sitte på dataparty med dårlig PC. Kommer e6600 synke så mye i pris at jeg kommer til å angre i ettertid? Eller kommer Quadcore til å bli så billig at jeg angret på å kjøpe e6600?

9001607[/snapback]

 

Den 22. juli vil Q6600 droppe i pris, men Intel vil også introdusere en ny serie prosessorer. E6540/50, E6750 og E6850. Disse vil koste mindre enn sine motparter (tilsvarende hastigheter) og yte bedre. Ta f.eks E6850 som vil koste noe rundt en fjerdedel av X6800 og yte bedre. Men det virker som folk flest venter på prisdroppet på Q6600 her. Det er selvfølgelig surt å sitte på LAN med en råtten maskin, men til det neste LANet kan du jo sitte med en ganske bra en igjen. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...