Gå til innhold

Asus A8Js: Ny 14" med Nvidia Go7700


sbstn

Anbefalte innlegg

Asus A8Js ser ut som en spennende nykommer. Høy oppløsning (1440x900) og bra ytelse i spill, men på bekostning av batterikapasiteten.

 

Utdrag fra omtale hos Laptopmag.com: (edit: omtale, ikke test)

"More impressive is the whopping 9,754 on 3DMark03, thanks to the 512MB Nvidia GeForce Go 7700 graphics engine, making the A8Js an affordable gaming portable in addition to a solid workaday PC. The tradeoff for this graphics power is short battery life, as the system lasted just 2 hours and 36 minutes."

 

Produktinformasjon (asus.com)

 

Test hos notebookreview.com

 

Produktguide (hw.no)

Endret av sbstn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvordan er Go7700 i forhold til go7600 eller 7900GS?

6932063[/snapback]

"50 % more pixel bandwith"

Les mer hos Nvidia.

(Sammenlikningen er mellom "GeForce Go 7700 GPU 12 pixel pipelines versus GeForce Go 7600 8 pixel pipelines")

 

Edit: I forhold til 7900GS vet jeg ikke.

Endret av sbstn
Lenke til kommentar
Asus A8Js ser ut som en spennende nykommer. Høy oppløsning (1440x900) og bra ytelse i spill, men på bekostning av batterikapasiteten.

 

Utdrag fra test hos Laptopmag.com:

"More impressive is the whopping 9,754 on 3DMark03, thanks to the 512MB Nvidia GeForce Go 7700 graphics engine, making the A8Js an affordable gaming portable in addition to a solid workaday PC. The tradeoff for this graphics power is short battery life, as the system lasted just 2 hours and 36 minutes."

 

Produktinformasjon (asus.com)

6931686[/snapback]

 

Ser jeg riktig på maskinen? Er den utstyrt med DVI?? Det hadde vært veldig fett gjort!

Lenke til kommentar
Ser jeg riktig på maskinen? Er den utstyrt med DVI?? Det hadde vært veldig fett gjort!

6932737[/snapback]

Jepps, har DVI-utgang.

 

* Intel® Centrino® Duo Mobile Technology

o Intel® Core™2 Duo Processors T7600/T7400/ T7200/T5600/T5500

o Mobile Intel® 945PM Express Chipset

o Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection

* DDR2 533/667MHz, up to 2G

* 14.1" Widescreen Color Shine LCD, ASUS Splendid Video Intelligence Technology

* NVidia GeForce Go7700 DDR2 512MB (A8Js)

* SATA 60/80/100/120 GB

* Built-in 0.35M pixel web-camera

* 802.11a/b/g, Bluetooth® V1.2/V2.0 +EDR (optional)

* 5x USB Ports, 1x TV-Out, 1x DVI Port, 1x Card Reader, 1x Express Card, 1x IEEE1394, 1x VGA Out, 1x RJ11, 1x RJ45

* 33.5 x 24.5 x 3.48~3.73cm, 2.39kg (6 cell battery pack)

 

Fra pressemeldingen til Asus.

Lenke til kommentar

Litt info om A8Js:

Laptopmag.com "review" jeg kaller det preview, siden de ikke har hatt maskinen i hendene før de har skrevet om den

notebookreview.com sin nyhet

Asus sin informasjon på Norsk angående A8Js

Nvidia Go 7700 pressemelding

 

Noen tester av de eldre og slappere brødrene av A8Js, alle i samme kabinettet, men det er bare A8Js som har 1440x900 oppløsning!

A8Jm notebookreview.com review

A8Ja notebookreview.com review

 

Denne PC-en er veldig spennende, koster den under 13 000 kr som antatt blir den en veldig sterk kandidat :)

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar

Jepps.. Det er mulig med både DVI og VGA, men forskjellen er at DVI er digital og derfor leverer et renere bilde enn VGA..

 

Lurere å koble PC-en til en TV eller lignende fra DVI-kontakten rett til HDMI!

 

Dessuten er det mulig å gjøre om DVI til VGA via en liten adapter, hvis man har en skjerm som ikke har DVI.. Det er umulig andre veien uten mer avansert utstyr (tror jeg)

Lenke til kommentar

Enig med dere.. Liker denne veldig godt, eneste som er veldig negativt er at FN og CTRL har byttet plass! Andre små negative greier er at webcamera er i så dårlig kvalitet og at det ikke kan snus. Hadde jo ikke vært dumt med noe bedre byggekvalitet da, men det hadde nok endret drastisk på prisen.. Batteriet er også litt svakt, håper det finnes et større batteri der ute :)

 

Den har mye av det jeg ønsker meg, nemlig 14" skjerm med 1440x900 oppløsning, vekt under 2,5 kg, ok skjermkort (skulle ønske man kunne velge mellom skjermkort for gaming og skjermkort for batteritid slik som Sony Vaio SZ), Intel Core 2 Duo og DVI (for bruk på LCD og diverse fimfremvisnings oppgaver på større skjermer).

 

Tipper den kommer til å koste en plass mellom 12 og 14 høvdinger..

 

 

ARGH! Why can't there be a perfect notebook?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...