Gå til innhold

Asus A8Js: Ny 14" med Nvidia Go7700


sbstn

Anbefalte innlegg

Det bare for mye penger for det. Det må gå noen grenser på det kompromiss er verd i forhold andre laptop. Det kompromisset er akkurat som om du skulle spandere gullbørste til toalettet.Blir veldig flott og fint men du blir deppa over hvor mye den koster deg iforhold kompromiss mellom hw/størresel/vekt osv mot hva si dell 9400 vil kost deg.

Men seff har du mye pengen så skal ikke jeg stop deg.

 

 

Prisen på psdata og komplett så de over 15000kr.

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei.. Kompromisset går ut på om den bærbare PC-en skal være en bærbar du har med deg i feks skolesekken eller kofferten, eller om den skal være en PC du helst ikke vil ha deg med ut på tur, pga størrelsen.

Man ofrer altså litt ytelse og skjermstørrelse, i dette tilfellet spillmuligheter, for å få en mindre bærbar, med bedre batteri man kan ha med seg ut på tur.

 

I dette tilfellet mener jeg at ASUS har kommet fram til et bra kompromiss på forholdene pris/ytelse/portabilitet.

 

Skal PC-en for det meste være hjemme er det ikke noe i veien å velge en stor og kraftig PC, noe det virker som om du kommer til å gjøre ;)

 

For billigste pris, ta en titt her: https://prisguiden.no/product.php?productId=54260

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
Realistic Audio Deliverance

High quality stereo sound and built-in S/PDIF connection deliver realistic audio performance that completes the total multimedia experience.

 

Built-in Intel® High Definition Audio compliant audio chip,

Built-in speaker and microphone

 

1 x Headphone-out jack (SPDIF)

 

S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface Format)

 

Ja, den støtter surroundhøyttalere hvis høyttalerene støtter optisk tilkobling.

Altså 3 x jack for å få surround som de fleste dagens billige surroundhøyttalere for PC har.

7366381[/snapback]

Mener du at den støtter 3x minijack, eller har du glemt en ikke her? For meg ser det ikke ut som om den støtter det nemlig.. Bare for å oppklare.

Lenke til kommentar

På denne PC-en har kombinert jackplugg og optisk S/PDIF, det oppleves i form av rødt lys som lyser ut av jackpluggen.

 

Du kan koble til et surroundanlegg med optisk inngang på denne utgangen for å få Dolby Digital 7.1 surround-lyd.

 

Les mer om Intel chipsett 945PM og dets Intel High Definition Audio her:

http://www.intel.com/design/chipsets/hdaudio.htm

http://www.intel.com/products/chipsets/945pm/index.htm

http://www.intel.com/design/chipsets/audio/nav.swf

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Da var A8Js i hus. Førsteinntrykket er bra. :)

 

Edit: Førsteinntrykket står ikke. :p Får opp slikt et fordømt vindu med Systemforberedelsesverktøy (sysprep) hver gang jeg starter PC-en. Irriterende, noen som vet hvordan man fjerner det?

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar

Yess, da var A8Js i hus her også :D

 

Førsteintrykk kjempebra! :thumbup: Den ser nydelig ut og akkurat passe størrelse spør du meg. Ikke for stor å drasse på, men akkurat stor nok skjerm til at det ikke blir smått. Ingen innganger i front og kun 2 usb og IR på høyre side. Batteriet sitter midt under, så det begrenser vel litt framtidig innkjøp av høykapasitetsbatteri da det ikke er mulig å ha fysisk større størrelse på batteriet.

 

Nå skal jeg prøve å skru den på :D

Lenke til kommentar

"Gleder" meg til å se varmeutviklingen i spill, er rimelig varm luft som kommer ut allerede etter 5 minutter med windows recovery. Heldigvis er tastaturet og overflaten kald, kun helt til høyre på tastaturet jeg kjenner det er litt lunk. Støymessig er den veldig stille foreløpig, kun svak murring fra vifta.

Lenke til kommentar
"Gleder" meg til å se varmeutviklingen i spill, er rimelig varm luft som kommer ut allerede etter 5 minutter med windows recovery. Heldigvis er tastaturet og overflaten kald, kun helt til høyre på tastaturet jeg kjenner det er litt lunk. Støymessig er den veldig stille foreløpig, kun svak murring fra vifta.

7383720[/snapback]

 

 

 

Må du legge øret inntil for å høre denne murrringen eller kan du høre den konstant mens du bruker maskinen?

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg rett ved siden av den stasjonære pcen min og da må jeg legge øret nedtil for å høre noe som helst. Nå har jeg på performance setting og den er mye kjøligere nå faktisk enn helt i starten, så antar at den er veldig stille og at varmeutviklingen er liten. Andre som har erfaringer?

 

Skal få testa litt mer etterpå.

Lenke til kommentar

Nå skrudde jeg av den andre pcen og man hører vifta konstant i et stille rom, selv ved valg av "quiet office". Det er dog ikke forstyrrende, så den kan lett medbringes en forelesningssal osv, men får man kronisk forstoppelse av svak viftestøy er nok dette feil valg.

 

Ellers, knall pc mener nå jeg. Nå skal den testes litt, hehe :cool:

Lenke til kommentar
Da var A8Js i hus. Førsteinntrykket er bra. :)

 

Edit: Førsteinntrykket står ikke. :p Får opp slikt et fordømt vindu med Systemforberedelsesverktøy (sysprep) hver gang jeg starter PC-en. Irriterende, noen som vet hvordan man fjerner det?

7380836[/snapback]

 

Bare slett Sysprep mappa som ligger på C:\. Mulig du må fjerne en eller annen key i "Run" mappa i regedit, men det skal ikke være nødvendig. (Jeg måtte ikke gjøre det etter at jeg sletta mappa).

 

Har hatt maskina her i en 2-3 uker nå og er fortsatt storfornøyd.

Endret av Freddox
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Det er konstant viftestøy, ja, det til min store skuffelse. Selvsagt er det ingenting i forhold til det jetflyet av en PC min stasjonære var, men er man støysensitiv kan man nok bli plaget av dette... Rart at herremannen på notebookreview oppfattet det så annerledes.

 

Freddox: Da prøver jeg å slette sysprep-mappa. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Tror dere prisen vil falle etter jul? Denne høres glimrende ut, men er litt dyr :)

Edit: Ser under produktbeskrivelse at det står: Built-in Bluetooth™V2.0+EDR (optional feature), vet dere hvordan man får med den?

7388000[/snapback]

Det er innebygd blåtann, ja, hva mener du med "hvordan man får med den"? Sitter inni PC-en. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...