Gå til innhold

Kombinerer Core 2 Duo og Intel 945


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg blir griseforvirret av alle chipsettene til intel CPU. Har hatt AMD i en årrekke no, og der var det et enkelt valg - nForce. Når jeg nå skal snekre sammen en Core 2 plattform blir dette en hodepine av de sjeldne. Så ja: sleng opp en sammenligning i fremtiden ;)

6671445[/snapback]

 

Er vel ikke værre end med AMD socket 939?

Her er der 6 sider med hovedkort i prisguiden å velge i mellem. Dette har nok gitt nogen folk hodepine også.

 

Kimmer

Lenke til kommentar
Jeg blir griseforvirret av alle chipsettene til intel CPU. Har hatt AMD i en årrekke no, og der var det et enkelt valg - nForce. Når jeg nå skal snekre sammen en Core 2 plattform blir dette en hodepine av de sjeldne. Så ja: sleng opp en sammenligning i fremtiden ;)

6671445[/snapback]

Synes ikke det er så ille, selv om det er litt forskjell i ytelse, så er det stort sett slik at jo høyere "tall-verdi" navnet har, jo mer features har chipsettet :) Det viktigste dog er uansett hva HKene tilbyr, i så måte mener jeg at dette problemet i stor grad løser seg selv ettersom vi snakker forskjellige prisklasser og målgrupper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg blir griseforvirret av alle chipsettene til intel CPU. Har hatt AMD i en årrekke no, og der var det et enkelt valg - nForce. Når jeg nå skal snekre sammen en Core 2 plattform blir dette en hodepine av de sjeldne. Så ja: sleng opp en sammenligning i fremtiden ;)

6671445[/snapback]

 

Ja.. akkurat like enkelt for de som skal ha Intel system.. og har samme syn på hva "som gjelder".

Dvs. de dyreste hk'ene med Intel chipset i875/i865 (S478) i955x, i975x...P965 (S775).

For de som faktisk tør/liker å prøve andre ting.. finnes det en rekke andre chipset å velge både for AMD og Intel.. Og slik har det vært....lenge (å skrive at det kun er nForce som har vært valget for AMD.. er litt overforenkling).. :)

 

On topic:

Kudos til de (Asrock og nå Gigabyte) som vil lage hk for de som ikke skal sitte med LN2/Dice.. og "prommies" og klokke hk, CPU til døde.. men heller kjøpe/bygge ett rimelig og godt ytende system.. :thumbup:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Er dette med 945-baserte hovedkort en reserveløsning fra hovedkortprodusentene i påvente av at intel endelig skal få ut de lenge ventede P965-brikkesettene?

6672030[/snapback]

 

Sitter du med informasjon om at det er Intel som har problemer med å levere P965-chipset brikker til hk-produsentene?

Hvilken rolle spiller det for de som gjerne vil ha ett rimelig hk til bruk med f.eks. E6300?

:hmm:

Lenke til kommentar
Sitter du med informasjon om at det er Intel som har problemer med å levere P965-chipset brikker til hk-produsentene?

Hvilken rolle spiller det for de som gjerne vil ha ett rimelig hk til bruk med f.eks. E6300?

6672060[/snapback]

Jeg sitter ikke med noe sånn informasjon nei. Derfor spørsmålstegnet på slutten. Det er spekulasjoner.

 

Redigert: Jeg ser i prisguiden at lagersituasjonen ikke er så ille lengre som jeg så for meg :blush:

Lenke til kommentar
Sitter du med informasjon om at det er Intel som har problemer med å levere P965-chipset brikker til hk-produsentene?

Hvilken rolle spiller det for de som gjerne vil ha ett rimelig hk til bruk med f.eks. E6300?

6672060[/snapback]

Jeg sitter ikke med noe sånn informasjon nei. Derfor spørsmålstegnet på slutten. Det er spekulasjoner.

 

Redigert: Jeg ser i prisguiden at lagersituasjonen ikke er så ille som jeg så for meg :blush:

6672394[/snapback]

Det er vel ikke P965 som er problemet, det er vel G965 som lar vente på seg.

Lenke til kommentar
AsRock har og støtte for core 2 duo i ett 865 brikksett, har selv kjøpt kortet. Støtte for agp kort og ddr1. Link

6672395[/snapback]

 

 

Hmm - interessant HK for os der stadig sitter med AGP og DDR minne, og ikke har alverden med penger og hermed får en sjans for en mykk overgang til Core 2 Duo.

 

Edit/ Fant det i prisguiden (billigt og) ;-)

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
AsRock har og støtte for core 2 duo i ett 865 brikksett, har selv kjøpt kortet. Støtte for agp kort og ddr1. Link

6672395[/snapback]

 

 

Hmm - interessant HK for os der stadig sitter med AGP og DDR minne, og ikke har alverden med penger og hermed får en sjans for en mykk overgang til Core 2 Duo.

 

Edit/ Fant det i prisguiden (billigt og) ;-)

 

Mvh

Kimmer

6673115[/snapback]

 

 

Kommer eldre i945 kort til å kunne støtte core 2 med bios oppgradering?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...