Gå til innhold

Forbereder kraftige priskutt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det blir veldig bra priser om dette stemmer.

6517872[/snapback]

 

Klart, kan man få seg en Toledo til en rimelig penge, så vil jeg nok kjøpe det i første omgang, da det blir litt dyrt å investere i nytt HK, CPU og DDR2 RAM, der jeg regner med at jeg glatt vil bruke over 5000-.... -for ikke å snakke om nytt grafikkort.

Lenke til kommentar

Jeg håper bare ikke dette ender i en utmattelseskrig der de underpriser produktene sine. I såfall vil AMD tape ettersom Intel sitter på en langt større pengesekk og konkurransen i dette markedet kan dermed på så og si ikke-eksisterende. Så selv om dette vil bli en kortvarig glede for oss forbrukere, er det ikke sikkert det blir gunstig på lang sikt.

Lenke til kommentar

Klart, hvis man allerede har et system med sokkel 939 er det klart langt mer prisgunstig å oppgradere til X2 nå enn å bytte ut "halve PCen" for å få Conroe.

 

For de som ønsker seg en billig PC tipper jeg bruktmarkedet vil flomme over av superbillige Athlon64 med sokkel 939 snart.

Lenke til kommentar

Nei, nettbutikkene setter ikke ned samme dag. Det er logisk nok... de har jo ting på lager kjøpt inn for høyere pris.

 

Hvis du ser på prisstatistikkene over tid så er det veldig få varer som har noen brå nedgang i pris. Som regel er det jevn nedgang. Derfor er det meningsløst å vente på noen spesiell dato. Du må nok gi det noen måneder før markedet får justert seg.

Lenke til kommentar
Nei, nettbutikkene setter ikke ned samme dag. Det er logisk nok... de har jo ting på lager kjøpt inn for høyere pris.

 

Hvis du ser på prisstatistikkene over tid så er det veldig få varer som har noen brå nedgang i pris. Som regel er det jevn nedgang. Derfor er det meningsløst å vente på noen spesiell dato. Du må nok gi det noen måneder før markedet får justert seg.

6518393[/snapback]

 

Så priskuttet som kommer denne måneden har ikke noe virking på nettbutikkene før til høsten? :hrm: Hadde planlagt å kjøpe ny pc når priskuttet kom :(

Lenke til kommentar
Nei, nettbutikkene setter ikke ned samme dag. <..>

6518393[/snapback]

Så priskuttet som kommer denne måneden har ikke noe virking på nettbutikkene før til høsten? :hrm: Hadde planlagt å kjøpe ny pc når priskuttet kom :(

6518448[/snapback]

Så lang tid tror jeg ikke det vil ta. Jeg tipper det tar maks 1-2 uker før prisene synker drastisk i noen norske nettbutikker. Noen nettbutikker vil selvfølgelig henge noe etter lengre enn andre så det gjelder å velge nettbutikk med omhu. Følg med i prisguiden på den spennende utviklinga. :yes:

Lenke til kommentar
Den var søt den nyheten fra 2000 om priskrig, men så ikke P-3 800 MHz der, når kom den egentelig?

6518879[/snapback]

Intel hang et hakk eller to bak AMD på antall MHz en god periode. Om jeg ikke husker galt hang de bak AMD på MHz helt fra ca 600MHz til de lanserte Pentium4 wilamette 1,4 og 1,5GHz i november 2000 med et hederlig unntak i form av da de "lanserte" PIII 1,13GHz (som ble trukket fra markedet på grunn av ustabilitet, uten at det betød så mye med en tilgjengelighet på nær null).

 

Hele kappløpet (lanseringsdatoer) kan følges i detalj her: http://www.sandpile.org/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...