Gå til innhold

Omtale av Titan Quest (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God anmeldelse :) Har spilt Titan Quest en god stund nå, og må si at selv om det er rimelig hjerneløs moro så er det rett og slett pur, god gammeldags hack n slash moro. Diablo 2 1/2 om du vil, men med en del irrelevante ting tatt ut, og smarte ting satt inn.

 

I like it..

Lenke til kommentar

Dette ser unektelig veldig bra ut og jeg kommer sannsynligvis til å gå til innkjøp av det.

Likte både Diablo, Dungeon Siege og Neverwinter, så dette kommer sikkert til å falle i smak.

Jeg er bare litt bekymret for stabiliteten i det. Er retail utgaven litt småbuggy eller bør man vente på patch før man setter igang med det ?

Jeg er lite lysten på å sette igang med noe som krasjer på mystisk vis hvert bidige kvarter eller i hytt og pine.

Lenke til kommentar
Jeg hadde ingen tekniske problemer med spillet overhodet i løpet av testperioden, iallfall.

6439139[/snapback]

 

De tekniske problemene kommer oftes på maskiner med en eller flere komponenter som er av eldre typer. Spesielt har RealTEK kortene store problemer med spillet.

 

Andre ting som kan bidra til problemer er program som Daemon Tool og Alcohol 120%. Det kan også være en idè å sette på "Vertical sync" om du skulle ha mye problemer og sette ned oppløsningen samt grafikken noen hakk.

 

Det har også kommet "fixere" til folk som har fått en korrupt save fil, noe som løser problemet. Utenom dette har utviklerne fått koken på de flesta buggsa å det skal komme en patch i løpet av noen dager.

 

Tilbake til artikkelen.

 

Jeg synes den er skrevet sånn at 4 åringer skal forstå den, det er jo greit for noen men jeg synes det sliter litt.

 

8/10 er en grei score for de med en god pc (ikke ålright, men god). Men for de som har en ålright pc synes jeg 8/10 er å ta i. På grunn av mye feil å mange grafiske problemer så er vel scoren ganske høy, så klart er dette èn person sin mening. Kanskje hadde han en god pc.

 

EDIT: cdwow.com selger spillet til kun 208,- dette er røverkjøp, selv om tollen blir lagt på.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Jeg synes den er skrevet sånn at 4 åringer skal forstå den, det er jo greit for noen men jeg synes det sliter litt.
Har du noe imot å utdype dette litt, og gjerne komme med noen eksempler på hva du ikke liker? Alltid bra å få konstruktiv kritikk, men jeg forstår ikke helt hva du mener her. :)
8/10 er en grei score for de med en god pc (ikke ålright, men god). Men for de som har en ålright pc synes jeg 8/10 er å ta i. På grunn av mye feil å mange grafiske problemer så er vel scoren ganske høy, så klart er dette èn person sin mening. Kanskje hadde han en god pc.

6439209[/snapback]

Du mener ikke på ramme alvor at det skal trekke ned at noen ikke har god nok PC til å kjøre spillet? Man må ta utgangspunkt i hvordan spillet tar seg ut på en PC som er god nok til å kjøre det, ellers ender man - etter mitt syn - opp med en omtale av svært begrenset verdi. Endret av Yetipants
Lenke til kommentar

"Velfungerende erfaringssystem"? Kanskje det, men jeg synes nå i det minste de kunne inkludert en XP-bar som viser hvor mye mer som skal til før neste nivå. Ellers er jeg enig, angående fordeling av skillpoints og slikt når man går opp i nivå. En får alltids til å gjøre noe nytt, men det er mye å velge mellom, at det er alltid noe å glede seg til når man kommer til neste nivå.

 

Jeg har mange crash-bugs som kan irritere meg grenseløst. Heldigvis lagres spillet tydeligvis til enhver tid, så når spillet ramler ut til skrivebordet, og jeg kommer tilbake inn i spillet, har jeg det samme utstyret som jeg hadde sekundet før spillet klikka. Problemet er at om jeg har kommet meg langt vekk fra en brønn (hvor man respawner når man dør), og spillet klikker, må jeg ta hele den lange turen fra siste brønn på nytt, og kverke alle fiendene på veien. Jeg får i allefall mer XP da. :p

 

Uansett, på grunn av de irriterende feilene, og at en del smådetaljer mangler (f.eks. som XP-bar og andre ting), vil jeg gi spillet 7. Det er et kjempebra spill, men jeg synes ikke det når helt opp til 8'ern. :)

Lenke til kommentar

Får opp meldingen "tag not found" på alle knappene i demoen.

 

Leste ett sted at det er fordi jeg har norsk windows eller noe sånt.

 

Kan noen si meg hva jeg må gjøre?

 

Takk

 

Edit: LINK

fikset problemet...

 

Ganske latterlig egentlig.

Endret av sdn
Lenke til kommentar

Jeg savner en bankfunksjon i spillet, kunne vært en bank i hver by det går an å teleportere seg til. Det burdte også være muligheter for å sende items til andre characters man har, uten om å gå via multiplayer.

Likte forresten omtalen, enig med: "Hadde utviklerne utvidet actionrollespillformelen litt istedenfor bare å følge den slavisk.....".

Lenke til kommentar

Noen som har orginalen og kan fortelle meg om multiplayerfunksjonene? Går det f.eks ann å spille over gamespy?

 

Har også lest at folk makser levelcap'en alt for lett og at spillet generelt er veldig lett uten store utfordringer.

 

Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...