Gå til innhold

Omtale av Titan Quest (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om du slår av fast pagefil vil Windows likevel bruke harddisk som virtuelt minne.

 

På min maskin går spillet ganske tregt, selv med alt i options på low og oppløsning på 1024x768 uten anti-aliasing går det rimelig tregt.

Maskinen er en A64 3200+, 2x512Mb OCZ ram, x800xt pe og raptor 10k rpm harddisk. Etter at jeg installerte spillet og merket hvor tregt det gikk, slettet jeg alt unødvendig på harddisken og defragmenterte, men fortsatt går det tregt.

Er det en fordel å ha pagefilen på en annen harddisk enn OS'et? Er det noe annet jeg kan gjøre for å bedre ytelsen? I Taskmanager så jeg at Titan Quest bare tok opp 256Mb minne, enda det står i ReadMe-filen at 1000Mb minne er å anbefale. Jeg har patchet til 1.08 uten at det hjalp noe særlig.

På min andre maskin, xp2500+, 2x256mb corsair minne og 9800pro går spillet enda tregere, der går det nesten ikke å spille idetheletatt.

Lenke til kommentar
Programmer starter raskere, eller når dei har idla lenge så fungerer dei på sekundet.

6477189[/snapback]

Tenkte mer på rene tall. Benchmarks. Dette hørtes interessant ut, men jeg må vite om de ekstra tusenlappene jeg eventuelt spytter i flere RAM-brikker gir nok ytelsesøkning. Så da tenkte jeg du hadde noen tall på dette, siden du har investert i et slikt oppsett. :)

 

Spesielt av interesse er så klart innlastingstider og ren ytelsesøkning i spill. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Pokker pokker pokker pokker.

Spillet kræsja gang på gang og til slutt prøvde jeg på en reinstall i håp om bedring. Lagret en kopi av savefiles etc og satset på at det skulle gå greit. Etter reinstallasjon kommer ikke min gamle karakter opp så jeg må lage en ny, MEN alle quests frem til der jeg slutta er tatt?! JEg var lvl11 og har spilt noen timer, dette er helt katastofe. Finner jeg ikk eut av det havner spillet i bunn av skuffen til evig tid. Aldri om jeg spiller alt på nytt. :(

Lenke til kommentar
Pokker pokker pokker pokker.

Spillet kræsja gang på gang og til slutt prøvde jeg på en reinstall i håp om bedring. Lagret en kopi av savefiles etc og satset på at det skulle gå greit. Etter reinstallasjon kommer ikke min gamle karakter opp så jeg må lage en ny, MEN alle quests frem til der jeg slutta er tatt?!  JEg var lvl11 og har spilt noen timer, dette er helt katastofe. Finner jeg ikk eut av det havner spillet i bunn av skuffen til evig tid. Aldri om jeg spiller alt på nytt. :(

6578708[/snapback]

hva! går det ikke ann å legge inn savegame? skal formatere pcen snart, da disken min ikke er helt frisk, og må bruke en annen disk. Ikke f.. om jeg gidder å spille 15timer på nytt :/ burde jo fint gå ann å legge inn savegamet i samme mappa da, må da være en mulighet til dette, da det går på 99% av alle spill.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fin anmeldelse, og et veldig bra spill...i 2 timer :p Da kræsja TQ hos meg, og siden den kræsjen har spillet starta med lyd og musepeker, men ingen grafikk (svart skjerm). Har testa med reinstall, forskjellige patcher og oppdateringer her og der. Synd at et så godt spill skal være fullt av irriterende feil...

Endret av 640x480
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...