Gå til innhold

Reiseblog Himalaya 2006


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her vil du til enhver tid finne oppdatert informasjon om hvordan akams ”ekspedisjon” til Himalaya går, og hva jeg opplever. På grunn av dårlig forbindelse, kan du dessverre ikke forvente så mange bilder, men når båndbredden tillater det, vil jeg prøve å også gi dere det også.

 

Les mer

5854181[/snapback]

 

Lykke til på turen! :thumbup:

 

Ser frem til både reiserapport og utstyrserfaringer.

Lenke til kommentar
Her vil du til enhver tid finne oppdatert informasjon om hvordan akams ”ekspedisjon” til Himalaya går, og hva jeg opplever. På grunn av dårlig forbindelse, kan du dessverre ikke forvente så mange bilder, men når båndbredden tillater det, vil jeg prøve å også gi dere det også.

 

Les mer

5854181[/snapback]

 

Ikke dette jeg forventer og finne på forsiden til hardware.no

 

Ikke la det bli formye naturrepotasjer da.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om faeri leser hva vi skriver, men hvorfor skaffer du deg ikke en bærer? Selv liker jeg å bære ting selv, og jeg bar en mye tyngre enn nødvendig sekk med meg stort sett hele turen (dro med meg sovepose, dunjakke og hele pakka). Dette kunne vært lagt på en bærer eller en okse, men jeg liker da å bære mine egne ting. En liten periode med mye vanskelig gåing i fjellsiden, fikk jeg meg en egen liten bærer. Sønnen til en kompis av faren min ville gjerne skaffe sønnen sin litt penger, og tilbød derfor meg å bruke sønnen hans som bærer for noen kroner. Det var tydeligvis noe gutten ville, nemlig det å bli bærer. Så han var overlykkelig. Og det lettet jo en del byrde for meg, og han gikk ved siden av meg hele perioden han bar for meg (3 dager). Så det ble litt annerledes enn å legge det på okser som rasa avgårde mange timer før oss.

 

Kanskje kameraer er noe man heller vil bære selv. Jeg er ikke svoren kameraentusiast, så vet ikke hvordan dere vil ha kontroll på egne kameraer.

Lenke til kommentar

Nå er den iallefall oppdatert.

 

Synes det er spennende å følge med, særlig hvordan det går når dere kommer ned fra fjellene - det har tydeligvis vært endel uro siden dere dro opp.

Fotomessig sett er slike turer svært væravhengige - om dette ikke klaffer blir det som du er inne på veldig surt å bære speilrefleksutstyr som i finvær hadde vært verdt sin vekt i gull. At bloggen blir såpass godt oppdatert tross forholdene har gjort det morsomt å følge med - foto eller ikke foto.

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Å nei. Nepal er et såpass stort land, og at du skulle støte borti akkurat det hotellet på din tur mens det brant var litt spesielt. Faren min kjenner de som driver stedet godt, og jeg har epost-kontakt med sønnen til eieren av hotellet hvor vi driver et lite prosjekt om å gjennomppbygge en skole litt lenger bak i dalen. Virkelig trist for de som ble rørt av denne brannen. Det er jo enormt katastrofalt for folk i et slik land. :(

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...