Gå til innhold

Hvor befinner du deg på det "politiske kompass" ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du er ikke bare anti-Frp av prinsipp som de fleste andre som absolutt vil ta avstand fra partiet?

5271290[/snapback]

 

Nei. Er imot frp fordi de er rasistiske, imot kommune velferd. De vil svekke det offentlige helsetilbudet, de er populistiske etc. Slik jeg ser det er FrP ett parti for industri arbeidende menn i 40-årene som vil ha lavere avgifter etc.

Jeg, ung student betaler ikke skatt eller bil avgift uansett, men vil gjerne ha mer penger fra staten som stipend etc. Hvis jeg skulle bli en 40år gammel industri arbeider som blir tynt for gebyrer, avgifter etc så hadde eg kanskje stemt frp, men eg tenker bare på meg sjøl og den situasjonen eg er i no. :)

 

Det bildet eg viste i forigje posten var ca 1 år gammelt. Eg tok en ny test no nettopp og ser at holdningene mine har forandret seg ganske mye.. Ser ut til at eg har blitt påvirket av å være student....

 

 

34116475951.jpg

 

Kanskje oppsettet til twfa ikke er så gale allikavel.

Lenke til kommentar

La desverre ikke merke til denne tråden når jeg postet i den andre, men lar det stå siden det er litt relevant i forhold til partienes plassering.

 

Synes ikke testen var så veldig god. Fikk selv:

Your political compass

Economic Left/Right: -6.38

Social Libertarian/Authoritarian: -5.13

 

Men kanskje jeg er en ny Dalai Lama eller Nelson Mandela... heh

Lenke til kommentar

Takk for at denne fikk en egen tråd, Dotten!

 

Hmmm... Dette var faktisk litt interessant. Jeg prøvde flere ganger. Til å begynne med havnet jeg i FrP/Venstre-traktene ifølge denne:

 

kompass_norge.GIF

 

Men etterhvert slo det meg at "garderte meg" for mye, istedet for å innrømme et absolutt standpunkt. Det skyldes rett og slett at jeg er prinsipiell motstander av fanatisme, og liker å se en sak fra mer enn en side...

 

Men når jeg tillot meg selv å være ærlig og litt "fanatisk" kom jeg til dette svaret: