Gå til innhold

Hvor befinner du deg på det "politiske kompass" ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du er ikke bare anti-Frp av prinsipp som de fleste andre som absolutt vil ta avstand fra partiet?

5271290[/snapback]

 

Nei. Er imot frp fordi de er rasistiske, imot kommune velferd. De vil svekke det offentlige helsetilbudet, de er populistiske etc. Slik jeg ser det er FrP ett parti for industri arbeidende menn i 40-årene som vil ha lavere avgifter etc.

Jeg, ung student betaler ikke skatt eller bil avgift uansett, men vil gjerne ha mer penger fra staten som stipend etc. Hvis jeg skulle bli en 40år gammel industri arbeider som blir tynt for gebyrer, avgifter etc så hadde eg kanskje stemt frp, men eg tenker bare på meg sjøl og den situasjonen eg er i no. :)

 

Det bildet eg viste i forigje posten var ca 1 år gammelt. Eg tok en ny test no nettopp og ser at holdningene mine har forandret seg ganske mye.. Ser ut til at eg har blitt påvirket av å være student....

 

 

34116475951.jpg

 

Kanskje oppsettet til twfa ikke er så gale allikavel.

Lenke til kommentar

La desverre ikke merke til denne tråden når jeg postet i den andre, men lar det stå siden det er litt relevant i forhold til partienes plassering.

 

Synes ikke testen var så veldig god. Fikk selv:

Your political compass

Economic Left/Right: -6.38

Social Libertarian/Authoritarian: -5.13

 

Men kanskje jeg er en ny Dalai Lama eller Nelson Mandela... heh

Lenke til kommentar

Takk for at denne fikk en egen tråd, Dotten!

 

Hmmm... Dette var faktisk litt interessant. Jeg prøvde flere ganger. Til å begynne med havnet jeg i FrP/Venstre-traktene ifølge denne:

 

kompass_norge.GIF

 

Men etterhvert slo det meg at "garderte meg" for mye, istedet for å innrømme et absolutt standpunkt. Det skyldes rett og slett at jeg er prinsipiell motstander av fanatisme, og liker å se en sak fra mer enn en side...

 

Men når jeg tillot meg selv å være ærlig og litt "fanatisk" kom jeg til dette svaret:

 

kompass_geir.GIF

 

Så da er jeg vel avslørt... :!:

 

Geir :)

 

Edit: Jeg synes heller ikke testen er ideell...

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Som flere har påpekt, er dette en dårlig test, blant annet fordi den blander moral og politikk. I tillegg er det knapt ett eneste spørsmål som ikke kan tolkes på flere måter. Ta for eksempel spørsmål 1:

 

If economic globalisation is inevitable, it should primarily serve humanity rather than the interests of trans-national corporations.

Hva om man mener at det ikke er noen motsetning mellom disse?

 

Eller spørsmål 3:

 

No one chooses his or her country of birth, so it's foolish to be proud of it.

Skal dette tolkes dithen at det er «foolish» å være stolt av landet sitt kun fordi man er født der eller at det er like dumt å være stolt av det uansett hvilket grunnlag man har? Spørsmålene kunne helt klart hatt godt av noen presiseringer.

 

Dette resultatet fikk jeg:

 

Economic Left/Right: 6.63

Social Libertarian/Authoritarian: -3.13

 

http://www.digitalronin.f2s.com/politicalc...=6.63&soc=-3.13

Lenke til kommentar
Ta for eksempel spørsmål 1:

 

If economic globalisation is inevitable, it should primarily serve humanity rather than the interests of trans-national corporations.

Hva om man mener at det ikke er noen motsetning mellom disse?

 

De som svarer i retning av multinasjonale selskaper her er vel også av den mening at det ikke er noen motsetning / konflikt mellom multinasjonale selskaper og menneskeheten, ergo det ligger jo litt i svaret at de ikke mener at det er noen konflikt, eller så vil de seg selv vondt ved å stemme på noe som konflikterer med menneskeheten, noe som er lite trolig..

 

De som svarer menneskeheten her er også trolig til å derfor mene at multinasjonale selskaper ikke alltid tjener menneskets beste, og vil derfor ikke seg selv vondt og stemmer på menneskeheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...