Gå til innhold

Sony saksøkes for rootkits


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har de opplyst om dette før man innstalerer programmer?

5137605[/snapback]

Nei, det er vel nettopp der problemet ligger.

Eller, mannen i gata ville vel komplett ignorert en eventuell advarsel uansett, så det er dessverre fritt frem for å slenge sånn dritt på CD-ene og slippe unna med det juridisk sett. Ser det har kommet en trojaner som utnytter dette rootkittet alt. Det heller sikkert bensin på bålet til de som saksøker :)

Lenke til kommentar

forstår ikke hvorfor de legger så mye penger og arbeid i å forsøke å sperre platene.

 

Hvis man vil kopiere en plate uten å sette den i en PC, er det bare å spille den av på et stereoanlegg, eller en standalone CD/DVD spiller med digital kabel over til PC'en.

 

En metode som sannsynligvis kommer til å bli så populær, hvis kopisperrene blir effektive, at PC produsentene etterhvert leverer digital inngang som standard på alle hovedkort.

 

Edit:

 

kanskje Sony burde kjøpe opp alle PC komponent produsentene? da først får de full kontroll ha ha...

 

... eller er det kanskje det de er i ferd med å oppnå via DRM??

Endret av 356speedster
Lenke til kommentar

Blir ikke direkte fristet til å kjøpe meg noen originalcd når slikt som dette dukker opp tritt og ofte (ikke akkurat som dette, men i samme stilen.. gjør det vanskeligere og vanskeligere å bruke originalplater uten å ødelegge utstyr).

Da satser jeg heller på nedlastning, og kjøp av enkeltlåter direkte fra artistene e.l.

Så kan de store plateselskapene synke som et tungt lodd til havets bunn, slik at artistene får mer av kaka og prisen går ned... Lei av store selskaper som vil ha kontroll over hva jeg driver med.

Lenke til kommentar
"Grunnlaget i søksmålet går på at Sony påstås å ikke gi informasjon om hvordan DRM-programvaren fungerer med det resultat at tusenvis av datamaskiner over hele verden er "infisert"."

 

Var ikke dette bare brukt i USA?

5138597[/snapback]

 

Folk kjøper vel sikkert import fortsatt, til tross for at underholdningsbransjen prøver å forhindre det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har ikke myndighetene i USA innført en lov mot Spyware? I så fall bør jo dette føre til massesøksmål mot Sony :-) Som det står i artikkelen så har CA definert dette her som Spyware.

 

Har venta lenge på denne dagen :)

Disse plate distributørene driter seg så utrolig på leggen. Detter er en gylden grunn til hvorfor vi ikke kjøper musikk på cd plater og heller pirat kopierer.

 

 

Jeg har fram til nå kjøpt og betalt for all norsk musikk jeg har vært interessert i, men om denne musikken også blir kopi beskytta så dropper jeg det og. Jeg gjorde en blemme da jeg kjøpte det nye albumet til Röyksopp :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...