Gå til innhold

Sony saksøkes for rootkits


Anbefalte innlegg

Vel vel.. tror nok jeg har  kjøpt min siste Sony plate........ ( eller så får jeg låne platen av noen,  boote opp i linux og rippen den der)  :tease:

5151512[/snapback]

 

Raporter tyder vel på at opptil flere rippeprogrammer fint klarer å ommgå denne beskyttelsen (også i windows). Og ihvertfall det beste rippeprogramet til windows hindrer som default autorun på audio-CDer når det er på. Men det er jo neppe noe nytt i dette, slike llatterlige beskyttelser har aldri stoppet pirater (og jeg begynner snart å betvile at det noen gang var meningen også).

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det nytter å protestere.. http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article493710.ece  ;)

5157618[/snapback]

- Sony BMG er svært lei seg for enhver ubehagelighet våre kunder har opplevd, og vil fortsette å være fokusert på å tilby en behagelig og sikker musikkopplevelse, skriver nå selskapet.

Jasså, de vil fortsette i samme bane? Da lurer jeg på hva de vil erstatte spywaren/rootkitet med. :hmm:

Lenke til kommentar

Enig med deg ArcticOC. Kjente artister tjener mer enn nok bare av å være kjente,, samt å ta flere millioner for å opptre enkelte plasser bør vel holde til saltet i grøten.

 

Fri spredning av musikken fører til at det blir bedre kvalitetssikring, i.e at ikke bare de som reklamerer mest selger mest, og de som lager bra musikk (les appelerer til nok mennesker) kan livnære seg bare av å være kjente nok.

 

En kan si at jobber går tapt i mellomledd osv. MEN , hvis dette er totalt unødvendige jobber, hva i all verden skal vi da med dem... Da kan vil liksågod opprette mellomledd mellom alle mellomleddene som finnes i dag, bare for å opprette jobber...

Lenke til kommentar

Siste nytt i saken.

 

Avinstallasjonsprogrammet har uønskede sideeffekter:

 

Avinstallasjonsprogrammet gjør nemlig at PCen åpner seg for å tillate at nettsteder på egen hånd laster ned og installerer programmer på maskinen.

 

- Konsekvensene av dette sikkerhetshullet kan bli svært alvorlige. Den tillater enhver webside du besøker å laste ned, installere, og å kjøre hvilken som helst kode på din datamaskin. Det betyr at hvilken som helst nettside kan overta kontrollen av din datamaskin. Det er så galt som det kan bli, sier Felten.

 

EDIT: Jaja, hva kan man forvente :whistle:

Endret av smetho
Lenke til kommentar
Siste nytt i saken.

 

Avinstallasjonsprogrammet har uønskede sideeffekter:

 

Avinstallasjonsprogrammet gjør nemlig at PCen åpner seg for å tillate at nettsteder på egen hånd laster ned og installerer programmer på maskinen.

 

- Konsekvensene av dette sikkerhetshullet kan bli svært alvorlige. Den tillater enhver webside du besøker å laste ned, installere, og å kjøre hvilken som helst kode på din datamaskin. Det betyr at hvilken som helst nettside kan overta kontrollen av din datamaskin. Det er så galt som det kan bli, sier Felten.

 

EDIT: Jaja, hva kan man forvente :whistle:

5160251[/snapback]

 

Må si jeg morer meg litt, hva er det gutta driver med? Det er jo et enormt sikkerhetshull. Ganske slurvete programering.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det verste er jo egentlig at Sony nå er den største piraten av oss alle. De har solgt over 2 millioner cd plater (om ikke flere?) med stjålen programkode. De går ikke akkurat foran som et godt eksempel så de bør kanskje tone ned ”krigen” mot pirat kopiering betraktelig.

 

 

Edit..

For de som føler for å lese mer..

http://www.slyck.com/news.php?story=997

Endret av Howard B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...