Gå til innhold

GeForce 6800 GS er offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men kva skjer med AGP?

Synes det er heilt idiotisk at dei skal drepa den så fort! Må jo nesten vera ulovleg å driva på med sånt og tvinge alle over til pci express.

5121790[/snapback]

 

Hvorfor ikke... på tide at vi blir kvitt litt gammelt skrot :)

 

Til noe annet, hvordan gikk det med sykkelturen til Dahle? :whistle:

Ble den noe av?

Lenke til kommentar

Hmm. Det står i artikkelen at den vil yte som et 6800 GT-kort. Men hvordan kan den det, med bare 12 pipes? Jeg ser den har litt raskere kjerne enn 6800 GT, og like rask RAM. Men med bare 12 pipes så vil jeg tro den er svakere enn 6800 GT, ihvertfall i en del av tilfellene...

 

EDIT: LEi.f

Endret av hilram
Lenke til kommentar
Merker meg.... er det ingen SLI støtte?

5121919[/snapback]

 

Jo da.

The GeForce 6800 GS also has support for 64-bit floating point texture filtering for high dynamic-range (HDR) lighting effects, NVIDIA's PureVideo on-chip video processor is present as well, and the GS fully supports SLI (Scalable Link Interface) for higher-performance, dual-board graphics support.
Lenke til kommentar
Men kva skjer med AGP?

Synes det er heilt idiotisk at dei skal drepa den så fort! Må jo nesten vera ulovleg å driva på med sånt og tvinge alle over til pci express.

5121790[/snapback]

 

Hvorfor ikke... på tide at vi blir kvitt litt gammelt skrot :)

 

Til noe annet, hvordan gikk det med sykkelturen til Dahle? :whistle:

Ble den noe av?

5121810[/snapback]

 

fordi agp er enda omtrent like bra som pci express

er enda ein stund til det går ut

Lenke til kommentar
Hmm. Det står i artikkelen at den vil yte som et 6800 GT-kort. Men hvordan kan den det, med bare 12 pipes? Jeg ser den har litt raskere kjerne enn 6800 GT, og like rask RAM. Men med bare 12 pipes så vil jeg tro den er svakere enn 6800 GT, ihvertfall i en del av tilfellene...

 

EDIT: LEi.f

5121887[/snapback]

 

På linken til kortet på komplett står følgende som kan forklare det litt i allefall: 485Mhz/1.1GHz

Lenke til kommentar
Men kva skjer med AGP?

Synes det er heilt idiotisk at dei skal drepa den så fort! Må jo nesten vera ulovleg å driva på med sånt og tvinge alle over til pci express.

5121790[/snapback]

 

Hvorfor ikke... på tide at vi blir kvitt litt gammelt skrot :)

 

Til noe annet, hvordan gikk det med sykkelturen til Dahle? :whistle:

Ble den noe av?

5121810[/snapback]

 

fordi agp er enda omtrent like bra som pci express

er enda ein stund til det går ut

5121964[/snapback]

 

Personlig synes jeg det er like greit at de dreper AGp kjapt og brutalt, og nye hovedkort er ikke såå dyre.

 

AtW

Lenke til kommentar
Men kva skjer med AGP?

Synes det er heilt idiotisk at dei skal drepa den så fort! Må jo nesten vera ulovleg å driva på med sånt og tvinge alle over til pci express.

5121790[/snapback]

 

Nei, hvorfor det... Skjermkort produsenter slipper å bry seg, og hovedkort produsenter slipper å bry seg, problem borte..! Er nok enklest å bare slakte det kjapt og brutalt. Ferdig med det. AGP er dødt, PCIe har tatt over, er jo ikke noe mer med den saken.

 

Eneste jeg ønsker meg er ett nytt hovedkort med støtte for S478 og PCIe

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar
Men kva skjer med AGP?

Synes det er heilt idiotisk at dei skal drepa den så fort! Må jo nesten vera ulovleg å driva på med sånt og tvinge alle over til pci express.

5121790[/snapback]

 

Nei, hvorfor det... Skjermkort produsenter slipper å bry seg, og hovedkort produsenter slipper å bry seg, problem borte..! Er nok enklest å bare slakte det kjapt og brutalt. Ferdig med det. AGP er dødt, PCIe har tatt over, er jo ikke noe mer med den saken.

 

Eneste jeg ønsker meg er ett nytt hovedkort med støtte for S478 og PCIe

5122143[/snapback]

 

Jeg har et hovedkort med støtte for begge deler, ASUS et-eller annet. P4GD1 kasnkje? Gasnke genialt hovedkort egentlig. kjøpte det fordi det var like billig som å kjøpe nytt kontrollerkort for 4 sata-drives til. Men det viste seg jo at det ikke støttet 400 FSB enda det stod i manualen, så den passer ikke med alle 478-cpuer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk litt enig med siDDIs. Det burde være litt mer valgfrihet så man slipper å kjøpe nytt hovedkort for å kjøpe nytt skjermkort, og med nytt hovedkort følger som regel også my sokkel, og ny minnestandard. Altså dyrt og av og til et unødvendig press for å holde utskiftningstakten kunstig høyt. Selv har jeg byttet til PCI-express for en stund siden jeg likevel skulle kjøpe nytt hovedkort, CPU og ram. Men jeg har sympati for de som sitter med relativt bra systemer med sokkel A eller sokkel 478 og ønsker å følge med utviklingen på skjermkort uten å måtte presses til å kjøpe resten nytt.

Lenke til kommentar

AMD-King:

6800GS kommer jo ikke i AGP :(.

 

 

PRO AGP8x!

Jeg er enig med de som er for AGP! Det er mange som sitter med S754 og tom. S939 med AGP hvorfor i alle dager skal de måtte kjøpe nytt hovedkort(ekstra tusenlapp som kunne vært brukt på skjermkortet) for å kjøpe nytt skjermkort? Jeg synes det er helt feil!.

 

At en med 2800/3000+ S939 og et gammelt 9800Pro AGP kort, som nå sitter å vurdere å kjøpe en S939 X2 3800/4200+ og et nytt AGP skjermkort, skal behøve å også bytte hovedkort. Tull. Det er en rask tusenlapp ekstra hvis man slipper ringvirkninger i hardware og masse ekstra jobb på både skruing og reinstallasjon av OS etc.

 

Det er stor forskjell fra å bare montere en ny X2 CPU og skjermkort og reinstallere drivere til skjermkortet! Og samtidig fikk råd til å bruke en ekstra tusenlapp på X2 CPU eller skjermkort. Synes spesielt synd på de med vannkjøling som må demontere hele maskinen og vannkjølingen kun for et nytt skjermkort når HK må byttes.

 

Man fikk faktisk kjøpt PCI skjermkort inntill nylig om ikke enda. Så det å beholde noen modeller med AGP på skjermkort siden ser jeg ingen problemer med!

 

Derimot trenger da ikke HK produsentene bry seg med dette. Nye HK har PCIe, man får eldre HK med AGP og nye sokler allerede.

 

Jeg er for å fortsette å ha AGP skjermkort, og i verste fall at man benytter PCIe-AGP broen til ATi(X1600 kommer vel med denne) for å gjøre prosessen mindre smertefull for skjermkortprodusentene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Men kva skjer med AGP?

Synes det er heilt idiotisk at dei skal drepa den så fort! Må jo nesten vera ulovleg å driva på med sånt og tvinge alle over til pci express.

5121790[/snapback]

 

Hvorfor ikke... på tide at vi blir kvitt litt gammelt skrot :)

 

Til noe annet, hvordan gikk det med sykkelturen til Dahle? :whistle:

Ble den noe av?

5121810[/snapback]

 

fordi agp er enda omtrent like bra som pci express

er enda ein stund til det går ut

5121964[/snapback]

 

Personlig synes jeg det er like greit at de dreper AGp kjapt og brutalt, og nye hovedkort er ikke såå dyre.

 

AtW

5122080[/snapback]

 

 

Fordi det er forbruker fiendtlig. Det er ikke bare å bytte hovedkort som Simen nevnte over.

 

Dessuten pci express er ikke raskere enn agp uansett så gammelt skrot vil jeg ikke akkurat kalle det. Er som å si at pentium pro arkitektur er no gammalt skrot det.. Pussig at netburst skrinlegges for godt og pentium pro arkitekturen dras frem igjen

Lenke til kommentar

Jeg er interessert i se 6800GS videre. Tenker de fortsetter den trenden etter hvert slik at et "6800GSX" kanskje dukker opp? -uansett er det for dyrt i forhold til 6800GT som jeg selv har. Det kommer jeg til å fortsette med en stund fremover, til jeg klarer å finansiere 7800GT eller GTX....

 

Men fortsatt, nå somm 6600GT detter under 14-1500 kr, så burde 6800GS lagt seg under 2 høvdinger.

Lenke til kommentar

Jeg synes også 6800GS virker som et godt produkt, men mye av treffet faller i grus når det ikke kommer i AGP. Litt av poenget med et slikt produkt måtte nettopp vært å fange de som sitter med AGP på eks. s939 osv fremover.

 

Men har man 6800GT ser jeg ingen grunn til å bytte til 6800GS bare for å få mindre kjerne og mindre varme etc.

 

De burde plassert seg på 1990,- som intro pris og kommet med AGP som hadde vært en kjærkommen oppgradering for S-A, S478, S754, S939 brukere med AGP.

 

EDIT:

6800GS er jo også ment som konkurent for X1600, så den faller selvf. ikke helt i grus når den ikke kommer i AGP, men den hadde fanget ennå flere kjøper om den hadde kommet i AGP og vært et friskt pust for AGP brukere.

 

Der fanger x1600 flere kjøper med sin AGP bro.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...