Gå til innhold

Test av HP Photosmart R817


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et lite kamera fra HP med nyvinnende funksjoner og høy brukervennlighet. Kameraet har 5,1 megapiksler og 5x optisk zoom. Et alternativ for deg som ønsker et kraftig kamera, men helst ikke vil bruke PC.

Les mer

Hvordan i all verden kan et kamera som bare får 3 for autofokus og 4 for bildekvalitet ende opp med 5 som total karakter. Dette er uforståelig. Hva er vitsen med en skala fra 1 til 6 når dette får 5? Dette er lite seriøst.

Lenke til kommentar
Hvordan i all verden kan et kamera som bare får 3 for autofokus og 4 for bildekvalitet ende opp med 5 som total karakter. Dette er uforståelig. Hva er vitsen med en skala fra 1 til 6 når dette får 5? Dette er lite seriøst.

Det er vel kanskje en idé for deg å sjekke prissjiktet dette kameraet ligger i?

Prissjiktet er det samme som bla. Ricoh Caplio R2 og Nikon CP 5900, så prisen er vel neppe argumentet for å gi dette kameraet 5.

Lenke til kommentar

Hvis man leser testen og konklusjonen, og ikke bare terningkastende, så ser man at vi anbefaler kameraet for visse grupper. Vi mener at hvis du tilhører denne gruppen brukere, så vil dette være et flott kamera for deg.

 

Problemet med å gi en karakter, er at det avhenger så mye av hva man er ute etter. Noen vil si at "hvordan kan du gi et så stort kamera en femmer?", andre vil si "Hvordan kan du gi et kamera med så lav oppløsning en femmer?"

 

Så karakteren gis dels fordi det har en del nyvinnende fuksjoner som er nyttige for alle. Funksjoner som ingen andre har, eller har dårligere løsninger på.

 

Jeg støtter fullt ut de som er uenige i denne karakteren, og det er derfor vi skriver ganske fyldig om kameraet, og gir delkarakter, slik at de som prioriterer anderledes enn oss, kan gjøre seg opp sin egen mening.

 

Erik

Lenke til kommentar

Jeg har vanskelig for å forstå at det finnes noen som bør ha dette kameraet fremfor Ricoh Caplio R2 eller Nikon CP 5900.

 

"Et alternativ for deg som ønsker et kraftig kamera, men helst ikke vil bruke PC." skriver dere om kameraet. Denne påstanden skjønner jeg heller ikke. I dag er vel gruppen av mennesker som ikke har tilgang på PC eller noen til å hjelpe seg minimal. Jeg vil dessuten tro at de som måtte finnes i gruppen vil ha problemer med å ta i bruk kameraets mange funksjoner.

 

Problemet med å gi en sluttkarakter kan gjøres enklere ved å legge mest vekt på de desidert viktigste egenskapene for et kamera, nemlig autofokus og bildekvalitet. Så kan man i tillegg fremheve andre egenskaper som skiller seg fra konkurrerende kamera.

Endret av Oljens
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...