Gå til innhold

TEST: iWill ZMAXdp: Dobbel Opteron SFF


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig fin test av produktet Magnus, men kan jeg faa lov til aa sette en liten finger paa testen? Du viser ikke til noen grafer av noe slag, aa sammenligne den mot andre systmer sier meg ikke saa mye. Hvis du i ettertid kunne ha kjort noe 3D Mark tester, Doom3, UT2k4 og et par andre spill hadde det vert veldig bra.

 

En annen ting, siden iWill ha spandert 2 sokler for 2 server CPU'er saa regner jeg med at dette er en ypperlig maskin for klustering, gjerne i kjeller eller noe slikt, eller hvis man kjorer sitt eget HES (Home Entertainment System) hvor man plasserer en maskin i kjelleren til aaa kjore filmer, streame sin egen hus-radio stasjon osv (maa jo koble til enheter som stotter dette da).

 

Men oppdater gjerne testen fortlopende med noen grafer ;)

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Vi har i dag blitt gjort oppmerksomme på at enkelte av disse boksene har vært feilinnstillte fra fabrikk, noe som har ført til at viftehastigheten ikke har justert seg, og som har ført til det høye støynivået. Vi vil rett over helgen undersøke dette nærmere på boksen vi har testet, for å se om vi klarer å fjerne mye av støyen.

Lenke til kommentar

Stiiilig boks... lag den med nForce4 Pro for Socket 939, samt bytt side på viftene slik at de dytter luft ut gjennom ribba...eller en annen løsning som muligens gjør dem litt mindre støyende...så kjøper jeg den! (så fort jeg får penger...)

 

Har lyst på en liten rendrefarm i skapet (må være ett godt ventilert skap da..)

og bare tenk på dualcore maskiner...

 

Eneste jeg kunne tenke var at hvis de la PSU ekstern, som ved en laptop løsning, så kunne de spart plass og varmeutvikling i kabinettet? Da ville det vært plass til større kjøleløsning, noe som ville redusert støynivået?

Lenke til kommentar

Pent design og plassering av wlan-antenne, men lakk som passer på en hotrod gjør seg best - på en hotrod. Foretrekker ting litt mer diskret og elegant framfor skrikende "lekkert".

 

Jeg lurer nok på om støynivået på denne boksen blir godkjent selv om viftestyringen kommer i orden. Hvis jeg skal gjette får den et nivå som mine ører ikke kan godkjenne under noen omstendighet ved idle, og et som medfører øyeblikkelig evakuering av rommet ved load.

 

Vi klarte faktisk fint å tørke håret her.

Da er det jo ikke rart den bråker. Hårtørkere er aldri stillegående.

:p

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Dual Opteron - eller Dual cpu generellt - var noe jeg aldri trodde ville komme til barebones. Både med tanke på den fysiske plassen og varmen. Barebones er jo bygd små slik at man kan ha de i stua, noe som denne er. Men her var jo lydnivået en grunn til at det ikke er mulig å ha den atme seg. Så ser ikke poenget med dual system i en barebone som skal være portabel og liten nok til å være i stua.

 

Men det var seriøst blodharrig med den WLan-finnen på toppen.

Lenke til kommentar

Gratulerer med en fin test, det var på høy tid at dere fikk testet denne SFF-boksen fra IWILL :w00t:

 

Selv om det kanskje ikke kom helt klart fram av testen, så finnes denne modellen både i svart og rød farge. Testen benytter også vanlige Opteron 246 prosessorer (89W TDP), selv om IWILL egentlig anbefaler Opteron HE 246 prosessorer (55W TDP) til bruk i denne SFF-boksen pga. lavere strømforbruk og varmeutvikling. Det kunne vært interessant å få testet dette for å se hvor stor forskjellen er i praksis?

 

Til slutt lurer jeg på om Hardware.no kommer til å følge opp dette med å teste IWILL ZPC64 også?

 

P.S. Hva skyldes at dere fikk et testeksemplar fra Nextron istedet for fra Pyton?

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...