Gå til innhold

Stjernekrig med AMD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg leser det AMD skriver korrekt så er i AMD64 en stor del av dette. Ikke så rart ettersom 64-bit, i følge AMD, skal gi bedre billedkvalitet (spesielt på skyggelegging grunnet høyere presisjon). I tillegg kan hver maskin/klynge få langt mer minne enn med en XEON/Athlon MP-løsning. Mer minne = bra for denne typen oppgaver.

Endret av pgressum
Lenke til kommentar
La oss håpe at AMD får betalt før filmen har premiere :)

 

Hei,

 

Hvis jeg kender AMD og deres PR-stunts rett - da tror jeg ikke ILM har betalt en eneste krone (dollar) for den enorme serverpark (renderfarm), der må til for at lage en slik film :)

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Dette er vel eneste slag i prosessorkrigen hvor det uansett hadde blitt lik framerate, ca.25 fps..... ;)

ere ikke 29,* i usa a :p

For film, eller det vil si, ting skutt på film er det 23.976 fps. Dere to tenker på videostandardene PAL og NTSC.

 

Og HDTV-visningen av ATOC er noe av det feteste jeg har sett noensinne. Jeg krysser fingrene for at jeg får med meg ROTS på en kino med digital framviser.

Lenke til kommentar

Dette må være det verste makverket av en reklame for AMD, eller så er det noen som ikke akkurat kan kalle seg for objektive saklige folk som jobber på denne siden, selfølgelig er det untak. Men dette er jo forkastelig. Skulle jo nesten tro at flere på hw.no tilguder en CPU produsent som har ca 30% av markedet som heter AMD. Det verste er at dere prøver å være alvorlige, siden dere bare har nevnt AMD i filmer, og dere sier jo selv at det ikke er en nyhet, siden AMD baserte maskiner lagde den første filmen. Hvorfor hadde dere ikke nyheten da?

 

Greit nok at dere har laget en notis om slike ting, men hvorfor i helvete tok dere akkurat og lagde en ELENDIG artikkel som skriver slike ting

"gjennoppfinnelse" av digital filmproduksjon vi her står overfor.
Selv om det er fra AMD sin pressemelding så får det være grenser for idioti.

 

Gjennoppfinnelse? Hva gjennoppfinner de? INGEN ting, så mye gjennoppfinner de, det hadde til og med jeg klart.

 

Dere sluker jo alt AMD slenger til dere.

 

Finner det rart at dere ikke nevner en av de største markedslederen aktørene i video programmer, og datamaskiner. Kanskje dere har glemt det.

 

Finner det rart at dere bare tar opp de posetive nyhetene fra en produsent og alle de negative fra en annen produsent.

Lenke til kommentar
Skulle jo nesten tro at flere på hw.no tilguder en CPU produsent som har ca 30% av markedet som heter AMD. Det verste er at dere prøver å være alvorlige, siden dere bare har nevnt AMD i filmer, og dere sier jo selv at det ikke er en nyhet

Poenget er et AMD kanskje er i ferd med å få fotfeste i et marked som har vært forbeholdt andre. Hadde forresten aldri trodd at jeg skulle bli beskyldt for å "tilgude" AMD (sjekk profilen min) :!:

 

siden AMD baserte maskiner lagde den første filmen. Hvorfor hadde dere ikke nyheten da?

I følge AMD er dette den andre Star Wars filmen deres cpuer brukes. At ikke dette ble tatt opp første gang overlater jeg til redaksjonen i hardware å svare på, men en kan jo si at det er bedre sent enn aldri.

 

Greit nok at dere har laget en notis om slike ting, men hvorfor i helvete tok dere akkurat og lagde en ELENDIG artikkel som skriver slike ting

"gjennoppfinnelse" av digital filmproduksjon vi her står overfor.
Selv om det er fra AMD sin pressemelding så får det være grenser for idioti.

 

Gjennoppfinnelse? Hva gjennoppfinner de? INGEN ting, så mye gjennoppfinner de, det hadde til og med jeg klart.

Les hele setningen

men ifølge den til tider ganske svulstige ordlyden i pressemeldingen AMD har sendt ut, er det denne gang snakk om en "gjennoppfinnelse" av digital filmproduksjon vi her står overfor.

Jeg tror faktisk de fleste leserne av artikkelen klarer å tolke dette for det det er.

 

Finner det rart at dere ikke nevner en av de største markedslederen aktørene i video programmer, og datamaskiner. Kanskje dere har glemt det.

Det er ingen grunn til det i en artikkel om at ILM bruker AMD maskiner.

 

Finner det rart at dere bare tar opp de posetive nyhetene fra en produsent og alle de negative fra en annen produsent.

 

Nå er ikke jeg medarbeider i hardware så jeg svarer for min egen del:

Det må kunne gå an å skrive en artikkel uten at man veier sine ord på gullvekt for ikke å støte tilhengerne av den ene eller andre cpu produsenten.

At enkelte hårsåre lesere leter med mikroskop etter ting som er negative for "deres" cpu og tar alt som skrives opp i verste mening kan en ikke gjøre mye med.

Det hadde i så fall blitt få artikler på hw.no.

 

Lasse

Lenke til kommentar

"Finner det rart at dere bare tar opp de posetive nyhetene fra en produsent og alle de negative fra en annen produsent."

 

tja, kanskje fordi det er mer interessant å høre når "the little guy" gjør det bra, og mer interessant å lese når de store faller...?

 

og jeg tviler på at ILM fikk serverparken gratis( med store rabatter kanskje, men ikke gratis :) )

Lenke til kommentar
Dette må være det verste makverket av en reklame for AMD, eller så er det noen som ikke akkurat kan kalle seg for objektive saklige folk som jobber på denne siden, selfølgelig er det untak. Men dette er jo forkastelig. Skulle jo nesten tro at flere på hw.no tilguder en CPU produsent som har ca 30% av markedet som heter AMD. Det verste er at dere prøver å være alvorlige, siden dere bare har nevnt AMD i filmer, og dere sier jo selv at det ikke er en nyhet, siden AMD baserte maskiner lagde den første filmen. Hvorfor hadde dere ikke nyheten da?

 

Greit nok at dere har laget en notis om slike ting, men hvorfor i helvete tok dere akkurat og lagde en ELENDIG artikkel som skriver slike ting

"gjennoppfinnelse" av digital filmproduksjon vi her står overfor.
Selv om det er fra AMD sin pressemelding så får det være grenser for idioti.

 

Gjennoppfinnelse? Hva gjennoppfinner de? INGEN ting, så mye gjennoppfinner de, det hadde til og med jeg klart.

 

Dere sluker jo alt AMD slenger til dere.

 

Finner det rart at dere ikke nevner en av de største markedslederen aktørene i video programmer, og datamaskiner. Kanskje dere har glemt det.

 

Finner det rart at dere bare tar opp de posetive nyhetene fra en produsent og alle de negative fra en annen produsent.

Er til dels enig ja :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...