Gå til innhold

ANMELDELSE: Wolfenstein: Youngblood


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må man kjøpe mikrotransaksjoner i dette spillet? Blir man tvunget?

Man får mer enn nok penger in-game til å kjøpe det man vil ha, og kan ikke kjøpe annet enn kosmetikk for ekte penger.

Hva gjør det?

Hvordan skader det spillet?

Det gjør ikke det.

Hadde de tidligere wolfenstein spillene det?

Jeg har sagt hvordan det skader spillet de gikk fra å være gode singelplayere fps til å bli en bulletsponge looter shooter coop spill.

Noe veldig få liker, så det er opplagt at der har skadet spillet.

 

User score 2.5 på meta critic, vs 8.2 på new order.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Må man kjøpe mikrotransaksjoner i dette spillet? Blir man tvunget?

Man får mer enn nok penger in-game til å kjøpe det man vil ha, og kan ikke kjøpe annet enn kosmetikk for ekte penger.

Hva gjør det?

Hvordan skader det spillet?

Det gjør ikke det.

Hadde de tidligere wolfenstein spillene det?

Jeg har sagt hvordan det skader spillet de gikk fra å være gode singelplayere fps til å bli en bulletsponge looter shooter coop spill.

Noe veldig få liker, så det er opplagt at der har skadet spillet.

 

User score 2.5 på meta critic, vs 8.2 på new order.

"Noe veldig få liker"

Selv om looter shooter sjangeren er en av de mer populære sjangerne for tiden...

 

Hva så om tidligere spill hadde det?

Får man ikke lov til å gjøre nyvinninger?

 

Du kan godt klage på selve spillet, men mikrotransaksjoner har ikke påvirket det negativt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Noe veldig få liker"

Selv om looter shooter sjangeren er en av de mer populære sjangerne for tiden...

Hva så om tidligere spill hadde det?

Får man ikke lov til å gjøre nyvinninger?

Du kan godt klage på selve spillet, men mikrotransaksjoner har ikke påvirket det negativt.

Hvor naiv går det ann å være, det er ikke nyvinnger det er et spill laget ene og alene for å selge mikrotransaksjoner.

Er du virkelig så naiv at du tror de lagde en looter shooter fordi de ville det så la de til mikrotransaksjoner etterpå?

Nei de ville ha et spill med mikrotransaksjoner så da måtte de lage eb looter shooter, da et singleplayer fps ikke ville selge nok microtransaksjoner.

 

Det er opplagt at looter shooters ikke er så populært som du vil ha det til.

 

Igjen 2.5 på user score på metacritic.

De klager nettopp på at de har laget en looter shooter av en serie ingen ville skulle bli en looter shooter.

Nå frykter folk naturlig nok for både Doom serien og det neste TES spillet.

Endret av Gunfreak
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

"Noe veldig få liker"

Selv om looter shooter sjangeren er en av de mer populære sjangerne for tiden...

Hva så om tidligere spill hadde det?

Får man ikke lov til å gjøre nyvinninger?

Du kan godt klage på selve spillet, men mikrotransaksjoner har ikke påvirket det negativt.

Hvor naiv går det ann å være, det er ikke nyvinnger det er et spill laget ene og alene for å selge mikrotransaksjoner.

Er du virkelig så naiv at du tror de lagde en looter shooter fordi de ville det så la de til mikrotransaksjoner etterpå?

Nei de ville ha et spill med mikrotransaksjoner så da måtte de lage eb looter shooter, da et singleplayer fps ikke ville selge nok microtransaksjoner.

 

Det er opplagt at looter shooters ikke er så populært som du vil ha det til.

 

Igjen 2.5 på user score på metacritic.

De klager nettopp på at de har laget en looter shooter av en serie ingen ville skulle bli en looter shooter.

Nå frykter folk naturlig nok for både Doom serien og det neste TES spillet.

Så du mener altså at mikrotransaksjoner er negativt, helt uten begrunnelse. Kun fordi du ikke liker det altså...

 

Hva gjelder looter shooter sjangeren.

Du har hørt om destiny? The division? Anthem?

 

Igjen. Du kan godt klage på at spillet er dårlig, men det er ikke dårlig på grunn av mikrotransaksjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spilt noen timer med en kompis. Spillet er jo helt latterlig vanskelig ?

 

Tipper det har noe med at man kan hoppe rett inn i de vanskeligste brettene uten å være utstyrt nok for dem, og det gir nok grunnlag for den dårlige scoren.

 

Ganske morro spill om man er 2stykker da, men langt ifra så bra som de forrige singleplayerspillene.

Lenke til kommentar

Det er veldig suspekt at det lander på samme karakter som tidligere "sidespill" i serien. Siden dette er uten noen form for tvil, veldig mye dårligere. Det er som mange sier, de har tatt alt man IKKE vil se i spillserien, og lagt det inn.

Og konvertere det over til en looter shooter har bare skadet spillet. Og at de har presset inn microtransactions er bare helt utrolig. Ja, det er bare kosmetisk og riktignok ikke noe man trenger. Men bare det å vite at de faktisk har det med, gir en litt sur bismak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er veldig suspekt at det lander på samme karakter som tidligere "sidespill" i serien. Siden dette er uten noen form for tvil, veldig mye dårligere. Det er som mange sier, de har tatt alt man IKKE vil se i spillserien, og lagt det inn.

Og konvertere det over til en looter shooter har bare skadet spillet. Og at de har presset inn microtransactions er bare helt utrolig. Ja, det er bare kosmetisk og riktignok ikke noe man trenger. Men bare det å vite at de faktisk har det med, gir en litt sur bismak.

 

Skal man vurdere et spill utifra hvor nært det ligner tidligere spill?

Er det en god ting om alle spill i serien er akkurat samme spillene bare med litt andre farger?

 

Om et spill er bra eller ikke burde handle om selve spillet, ikke navnet på spillet.

 

Det blir som klagene på god of war ps4.

Det at spillet ikke er som de eldre i serien gjør det ikke dårligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal man vurdere et spill utifra hvor nært det ligner tidligere spill?

 

Ja er det ikke naturlig å sammenligne et spill mot tidligere spill i "serien"?

 

Og når det gjelder mikrotransaksjoner, du synes ikke det er LITT grådig engang å implementere det i et spill til full pris som atpåtil bare er single-player/coop?

Du spør hvorfor det er negativt for spillet, det påvirker jo ikke spillet i seg selv, men det påvirker folks oppfatning av spillet og utviklerne. Det handler enkelt og greit om prinsipper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Skal man vurdere et spill utifra hvor nært det ligner tidligere spill?

 

Ja er det ikke naturlig å sammenligne et spill mot tidligere spill i "serien"?

 

Og når det gjelder mikrotransaksjoner, du synes ikke det er LITT grådig engang å implementere det i et spill til full pris som atpåtil bare er single-player/coop?

Du spør hvorfor det er negativt for spillet, det påvirker jo ikke spillet i seg selv, men det påvirker folks oppfatning av spillet og utviklerne. Det handler enkelt og greit om prinsipper.

Nei?

Hva har det å si om spillet følger historien til en karakter fra et tidligere spill?

Så lenge spillet er bra i seg selv, så er spillet bra, uansett hvilket navn noen setter på det.

 

Greit, angående mikrotransaksjoner.

La oss si dette spillet hadde kommet uten dem.

Alt man kan få gjennom mikrotransaksjoner finnes ikke.

 

Alt annet er akkurat det samme som nå.

Eneste forskjellen er at man ikke har kosmetiske forandringer i spillet.

 

Hadde spillet vært bedre da?

Lenke til kommentar

Nei?

Hva har det å si om spillet følger historien til en karakter fra et tidligere spill?

Så lenge spillet er bra i seg selv, så er spillet bra, uansett hvilket navn noen setter på det.

Jeg snakket ikke om å sammenligne historien spesifikt, men den generelle kvaliteten på spillet. Siden det er et Wolfenstein spill er det naturlig å sammenligne kvaliteten med tidligere spill i serien. Det er mange som synes at det er en rekke elementer i W: YB som er dårligere enn i tidligere spill, og derfor synes det er rart/feil at det får samme karakter som forrige spill i serien.

 

Greit, angående mikrotransaksjoner.

La oss si dette spillet hadde kommet uten dem.

Alt man kan få gjennom mikrotransaksjoner finnes ikke.

 

Alt annet er akkurat det samme som nå.

Eneste forskjellen er at man ikke har kosmetiske forandringer i spillet.

 

Hadde spillet vært bedre da?

 

Forsvarer du MTX med at "spillet hadde ikke vært bedre uten MTX"? Det er jo et rimelig tynt argument, for ikke å snakke om at du misser poenget helt. Poenget er ikke (først og fremst) om et spill blir "bedre" uten MTX, poenget er at utviklere framstår som grådige når de skal putte MTX i alle spill, som igjen setter spillene i et dårlig lys. Spillet blir ikke nødvendigvis dårligere med MTX, men det gir avsmak. Det er som sagt en prinsippsak.

 

Kan du ikke bare svare på spørmålet mitt: Synes du det er grådig å ha MTX i et spill man betaler full pris for?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei?

Hva har det å si om spillet følger historien til en karakter fra et tidligere spill?

Så lenge spillet er bra i seg selv, så er spillet bra, uansett hvilket navn noen setter på det.

Jeg snakket ikke om å sammenligne historien spesifikt, men den generelle kvaliteten på spillet. Siden det er et Wolfenstein spill er det naturlig å sammenligne kvaliteten med tidligere spill i serien. Det er mange som synes at det er en rekke elementer i W: YB som er dårligere enn i tidligere spill, og derfor synes det er rart/feil at det får samme karakter som forrige spill i serien.

 

Greit, angående mikrotransaksjoner.

La oss si dette spillet hadde kommet uten dem.

Alt man kan få gjennom mikrotransaksjoner finnes ikke.

 

Alt annet er akkurat det samme som nå.

Eneste forskjellen er at man ikke har kosmetiske forandringer i spillet.

 

Hadde spillet vært bedre da?

 

Forsvarer du MTX med at "spillet hadde ikke vært bedre uten MTX"? Det er jo et rimelig tynt argument, for ikke å snakke om at du misser poenget helt. Poenget er ikke (først og fremst) om et spill blir "bedre" uten MTX, poenget er at utviklere framstår som grådige når de skal putte MTX i alle spill, som igjen setter spillene i et dårlig lys. Spillet blir ikke nødvendigvis dårligere med MTX, men det gir avsmak. Det er som sagt en prinsippsak.

 

Kan du ikke bare svare på spørmålet mitt: Synes du det er grådig å ha MTX i et spill man betaler full pris for?

Så problemet er altså ikke at det ikke føles som et Wolfenstein spill, men at det ikke er et bra spill i det heletatt?

Da trenger man jo ikke sammenligne dem.

 

Om man vet at spillet er dårlig, så er det dårlig, uansett om det finnes andre gode eller dårlige spill der ute.

 

Hva gjelder mikrotransaksjoner.

Med mindre de gjør spillet dårligere (altså at de er pay to win)

Så har jeg ingen problemer med dem.

 

Jeg ser mikrotransaksjoner som en måte å donere penger til utvikling av nye spill.

 

Jeg MÅ ikke kjøpe noe.

Det er ingen som tvinger meg til å betale.

Det eneste jeg får ut av det er en annen farge på hjelmen min.

 

Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være noe problem.

Lenke til kommentar

Syns spillet er helt ok, men ikke noe mer spesielt enn det.

Ville personlig gitt det, 5-6/10.

Storyen er noe kort selv om man bruker lang tid på looting/collecting etc.

Meg og en kompis var ferdig etter 6 spillkvelder sammen fordelt over 3 helger.

 

Det er også noen rare bugs til tider som respawning av enemy's (mener ikke når du returnerer tilbake),

men at de faktisk har droppet rett foran trynet på meg.

Det er også ganske bad at et lvl der vi måtte helt opp i et tårn, flere checkpoints, døde i en boss fight,

starter helt på bånn uten å få igjen noe som helst ammo replenishment.

 

Annen bug som at enkelte dører er låst i lvl design og kan kun åpnes med enkelte "kraftwerk" våpen,

kunne ikke kameraten min gå igjennom en usynlig dør som han nettopp hadde sprengt åpen..

 

Verste var vel et main mission der vi hadde kommet langt, skulle nettopp ha en boss fight,

men siden vi begge var i heisen og begge litt vel ivrige til å være førstemann for å hjelpe å tvinge opp døra og vi trykte vel kanskje E samtidig..

så ble kameraten min stuck i animasjonen og kunne ikke røre seg.

Det resulterte i at han måtte leave og jeg måtte fullføre banen på Easy selvom vi foretrakk å gå igjennom hele på Hard.

 

Blir også en del repetetivt med flere missions og sidequests på de samme banene.

Man har vært der før men neste gang skal man gjøre noe annet.

 

Ellers er selve gunplay gøy, men har sett langt bedre.

Blir mest bare for å skyte ting i filler, while not giving a damn, og bare ha det gøy.

Folk er forskjellige og liker forskjellige ting, syns det var gøy, men også passe frustrerende til tider.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...