Gå til innhold

Elon Musk: – Snart bikker vi 650 kilometer rekkevidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vår i3 bruker langt mindre strøm/km enn vår Tesla, men det passet vel Tesla best å sammenlikne med kun dem som bruker mer... Ioniq bruker vel enda mindre enn i3.

 

De sammenligner med andre biler i samme størrelse og med store batteri. I3 er jo i en vesentlig mindre klasse både på størrelse og rekkevidde. Nye Hyundai Ioniq er ikke så mye mindre enn Model 3, men har vesentlig mindre batteri.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

 

 

- Merkelig avrunding på gang her...

Først er 370 miles rundet ned med 0,457280000 km til 595 km, ikke så galt.

Men så blir 400 miles rundet opp med 6,262400000 km til 650 km, den var litt drøy.

 

Det blir dog ikke særlig bedre andre veien, ikke det at det blir nevnt i artikkelen...

Først er 595 km rundet opp med 0,28414061878628807762666030382566 miles til 370 miles, ikke så galt.

Men så blir 650 km rundet ned med 3,8912749542670802513322198361568 miles til 400 miles, den var litt drøy.

 

Appellerer virkelig tall som ender på 5 og/eller 0 så passe mye at det er verdt å se slikt mellom fingrene?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vår i3 bruker langt mindre strøm/km enn vår Tesla, men det passet vel Tesla best å sammenlikne med kun dem som bruker mer... Ioniq bruker vel enda mindre enn i3.

Her sammenligner du en Model (BMW i3) med en produsent (Tesla). Hvilken Tesla-modell sammenligner du egentlig med?

 

Det ser ut som BMW i3 bruker omtrent like mye strøm per km som Tesla Model 3 i visse hastigheter. Ettersom hastigheten øker har Model 3 et lavere forbruk enn i3 virker det som. Tesla Model S og Model X bruker vesentlig mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingenting fra Musk hvordan rekkevidde blir på vinteren? Musk er som Apple sier det blir revolusjon nu på produktene de kommer med.

 

Det er jo skrevet artikler opp og ned ang. elbil på vinterstid og svaret vil alltid være: it depends. Da er det ikke vits å dikte opp tall. Søk opp og ta et ca snitt, så er du ikke så langt fra virkeligheten. De verste sier at man man forvente rundt 40 prosent tap mens andre er nede på 2x prosent tallet, påvirket av en rekke forhold. Endret av The Very End
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ingenting fra Musk hvordan rekkevidde blir på vinteren? Musk er som Apple sier det blir revolusjon nu på produktene de kommer med.

 

Poenget er? At rekkevidden er lavere på vinteren, eller under diverse andre forhold? Prøver du, i 2019, å legge fram dette som et stikk mot Tesla som liksom skulle komme som lyn fra klar himmel?

 

Til forskjell fra Apple deler Tesla alle sine patenter med andre gratis, og ønsker at alle andre produsenter gjør mye av det samme som dem selv, mye godt det motsatte av Apple vil nå jeg si.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Vår i3 bruker langt mindre strøm/km enn vår Tesla, men det passet vel Tesla best å sammenlikne med kun dem som bruker mer... Ioniq bruker vel enda mindre enn i3.

 

Du kan jo ikke sammenligne en bitteliten småbil med sykkelhjul mot en storbil med skikkelige dekk.

 

i3 er en fin lokalbil, men mangler jo både rekkevidde og plass for å være veldig relevant.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ingenting fra Musk hvordan rekkevidde blir på vinteren? Musk er som Apple sier det blir revolusjon nu på produktene de kommer med.

Som med alle andre biler, kortere. Heldigvis er vanligvis ikke reduksjonen like ille på Tesla som enkelte andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Snart" sier Elon Fusk.

 

Snart i hans vokabular er 3 - 5 år.

 

Dette er 124 gang han kommer med lignende løgner.

Han er værre er Trump.

Snart er vel et relativt begrep, og tidsoptimisme er ikke helt det samma som hva han andre lystløgneren driver med.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Du kan jo ikke sammenligne en bitteliten småbil med sykkelhjul mot en storbil med skikkelige dekk.

 

i3 er en fin lokalbil, men mangler jo både rekkevidde og plass for å være veldig relevant.

 

Hver til sin bruk, og hvor lurt er det å drasse på et halvt tonn tjafs hver dag fremfor å leie en annen bil til langkjøring med familien, en man hverken må lade eller kjøre med boblejakke?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

- Merkelig avrunding på gang her...

Først er 370 miles rundet ned med 0,457280000 km til 595 km, ikke så galt.

Men så blir 400 miles rundet opp med 6,262400000 km til 650 km, den var litt drøy.

 

Det blir dog ikke særlig bedre andre veien, ikke det at det blir nevnt i artikkelen...

Først er 595 km rundet opp med 0,28414061878628807762666030382566 miles til 370 miles, ikke så galt.

Men så blir 650 km rundet ned med 3,8912749542670802513322198361568 miles til 400 miles, den var litt drøy.

 

Appellerer virkelig tall som ender på 5 og/eller 0 så passe mye at det er verdt å se slikt mellom fingrene?

Ellers går det bra?? Forresten så tror jeg du glemte nken nuller og desimaler.

Lenke til kommentar



 


 



- Merkelig avrunding på gang her...
Først er 370 miles rundet ned med 0,457280000 km til 595 km, ikke så galt.
Men så blir 400 miles rundet opp med 6,262400000 km til 650 km, den var litt drøy.

Det blir dog ikke særlig bedre andre veien, ikke det at det blir nevnt i artikkelen...
Først er 595 km rundet opp med 0,28414061878628807762666030382566 miles til 370 miles, ikke så galt.
Men så blir 650 km rundet ned med 3,8912749542670802513322198361568 miles til 400 miles, den var litt drøy.

Appellerer virkelig tall som ender på 5 og/eller 0 så passe mye at det er verdt å se slikt mellom fingrene?


 




Ellers går det bra???
Forresten så tror jeg du glemte noen nuller og desimaler.


 

 

- Sarcasm noted...
Det var "klipp og lim" for enkelhets skyld.

Om du ikke tok poenget så var det at ved avrunding så skjer det ved å enten korte ned mengden desimaler til ønsket mengde ved å høyne nærmeste desimaltall til venstre med 1 om geldende desimaltall er et tall fra 5 til 9.
Som følger...
138,3458 --> 138,346
Om det geldende desimaltallet er et tall fra 0 til 4 så faller alle de resterende desimalene til høyre for tallet man ønsker avrundet bort uten å høyne.
Som følger...
138,3453 --> 138,345

Ønsker man heller å runde av til nærmeste heltall så gjelder samme regler.
Som følger...
138.346 --> 138
Eller...
138.643 --> 139

-----

As for the zeros...
Grunnen der er ganske enkel.

1 Inch = 25400 mikrometer
1 Foot = 304800 mikrometer
1 Yard = 914400 mikrometer
1 Land-Mile = 1609344000 mikrometer
1 Nautical-Mile = 1852000000 mikrometer

Dog Nautical-Mile er ikke delelig på de andre mindre lengde enhetene i motsettning til Land-Mile, uten et hav av desimaler.
Ved Land-Mile blir det som følger...:
-----------------------------------------------
1 Land-Mile = 63360 Inches
1 Land-Mile = 5280 Feet
1 Land-Mile = 1760 Yards
1 Land-Mile = 1 Land-Mile
-----------------------------------------------

-----

Uansett...
Å runde av til nærmeste 10, 100, og/eller 1000 for den sakens skyld blir et overslag.
Som oftest gjort for å gjøre det lettere å kalkulere ved hoderegning.

Svaret man da sitter igjen med er en tilnærming, der så godt som all nøyaktighet flyr ut av vinduet desto grovere overslaget man velger er.
For å si det på den måten.

Roten til all forvirring når man konvertere fra en enhet til en annen.

Har gjentatte ganger sett at folk f.eks. konverterer Inch basert på verdien 25000 mikrometer(2,5000 cm).
Ved første øyekast så kan det virke ubetydelig, det er jo bare snakk om 400 mikrometer(0.400 mm) per Inch, men samlet sett så utgjør det at 1 Land-Mile blir 1584000000 mikrometer(1,584000000 km).
Et avvik på 25344000 mikromter(25,344000 m) sammenlignet med en standard Land-Mile som tilsvarer 1609344000 mikrometer(1,609344000 km), og det er et ganske så drøyt avvik.

Som Robin Williams sa...
Paraphrasing...: "Tenk om noen ved NASA gjorde "Mars-Lander"-kalkuleringene i Feet, men kalibrerte den i Meter. Istedet for å lande så ble den begravet."

Det var morsomt når han sa det på måten han sa det, men skummel tanke når alt kommer til alt.

Det mest kritiske går heldigvis i det Metriske systemet i dag...
Det har gått tregt, men håper at alt snart går over til Metrisk.
Mye mindre forvirring på den måten.


 

Endret av BizzyX78
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...