Gå til innhold

Apple fikk kritikk for å fjerne «Skjermtid»-apper fra App Store. Nå forsvarer de seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk bør lese før de kommenterer.

De som ble fjernet installerte MDM sertifikat på enhetene, noe som gjør at utvikler fikk full kontroll over enhetene.

 

Som en som styrer noen tusen enheter i jobb så skal jeg si at det er ikke noe jeg ville hatt på min private duppeditt styrt av en vilkårlig apputvikler.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Folk bør lese før de kommenterer.

De som ble fjernet installerte MDM sertifikat på enhetene, noe som gjør at utvikler fikk full kontroll over enhetene.

 

Som en som styrer noen tusen enheter i jobb så skal jeg si at det er ikke noe jeg ville hatt på min private duppeditt styrt av en vilkårlig apputvikler.

 

Tror ikke på det apple sier, de vil tjene mer på egne apper ved at brukerne må abbonere. De vil også ha full kontroll på både telefon og app bruken. Stoler overhodet ikke på apple.

Lenke til kommentar

Tror ikke på det apple sier, de vil tjene mer på egne apper ved at brukerne må abbonere. De vil også ha full kontroll på både telefon og app bruken. Stoler overhodet ikke på apple.

 

Jeg tok nylig en runde i forhold til datainnsamling og sikkerhet. Dette var i hovedsak relatert til bruk av Google og jeg vurderte Apple sitt mailsystem. Jeg snublet over dette:

https://en.wikipedia.org/wiki/FBI%E2%80%93Apple_encryption_dispute

 

Helt greit at du ikke stoler på Apple og det er ikke viktig for meg å overbevise deg om det motsatte.

I motsetning til Google, så har Apple strengere regler i forhold til bruk og salg av data som samles inn i forbindelse med bruk av tjenestene deres. Jeg kan si meg enig i at de er overpriset, men de hverken selger eller gir bort informasjon om deg som kan bidra til å identifisere deg i forhold til hva du gjør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du stoler ikke på et selskap som har sloss mot amerikanske myndigheter når de har spurt om tilgang til Apple enheter, men du stoler på at en som sitter i kjelleren sin og har full kontroll på enheten din via MDM?

 

Rart hvordan "han i kjelleren" kunne ha full tilgang mens myndighetene må "sloss". Man kan jo se gang på gang at apple ikke tar sikkerhet på alvor.

Lenke til kommentar

Du stoler ikke på et selskap som har sloss mot amerikanske myndigheter når de har spurt om tilgang til Apple enheter, men du stoler på at en som sitter i kjelleren sin og har full kontroll på enheten din via MDM?

Apple er villige til å lyve sine kunder rett opp i ansiktet, dette rer ikke noe nytt. Gå på Apple support forum og spør om det er mulig å hente ut data fra vannskadd iPhone, da får du som svar at det er umulig og folk som hevder de kan gjøre dette bare er ute eter pengene dine. Skriver du på dette forumet at det er mulig å hente data ut fra vannskadet telefon, blir du slettet. Det finnes flere verksteder som gjør dette med høy prosent av suksess. 

 

Inlegget ditt gir inntrykk av at du stoler på Apple, stemmer dette?

Lenke til kommentar

Rart hvordan "han i kjelleren" kunne ha full tilgang mens myndighetene må "sloss". Man kan jo se gang på gang at apple ikke tar sikkerhet på alvor.

Vet du hva MDM er for noe?

Det er som du har gitt adresse, husnøkler og passord til safe til noen. Tror du android er forskjellig?

Endret av AllFather
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rar artikkel dette. New York Times unnlot å gi heile svaret Apple kom med rundt desse appene som misbrukte MDM i strid med retningslinjene. At man her prøver å gjere Apple om til den store stygge ulven når det egentlig er NYT som unnlot å komme med heile forklaringa til Apple i førstninga og såleis laga storm i vannglasset, synast smått utrulig. At app-utviklerene som misbrukte MDM i strid med retningslinjene meiner seg urettmessig behandla er i seg sjølv direkte ufint da di har eit regelverk å forholde seg til for å få lov å utvikle apper til Apple si platform. Her er det bare ein ting å seie, NYT er søppel og Apple handla heilt riktig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke på det apple sier, de vil tjene mer på egne apper ved at brukerne må abbonere. De vil også ha full kontroll på både telefon og app bruken. Stoler overhodet ikke på apple.

 

 

Å herre. Skjermtid er jo ikke en app apple tjener penger på - det er en funksjon i iOS.

 

MDM gir tilgang til ALT og det er ikke meningen at utviklerne skal ha denne tilgangen til barn.

 

MDM er for bedrifter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å hevde at apple har gjort dette for å fjerne en konkurrent. Skjermtid er en del av IOS og bruk av denne tjenesten koster ikke noe mere enn om du ikke bruker den. De taper heller penger på å blokkere disse applikasjonene da de ikke lenger får 30% av salgsprisen for disse applikasjonene....

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Du stoler ikke på et selskap som har sloss mot amerikanske myndigheter når de har spurt om tilgang til Apple enheter, men du stoler på at en som sitter i kjelleren sin og har full kontroll på enheten din via MDM?

Apple er villige til å lyve sine kunder rett opp i ansiktet, dette rer ikke noe nytt. Gå på Apple support forum og spør om det er mulig å hente ut data fra vannskadd iPhone, da får du som svar at det er umulig og folk som hevder de kan gjøre dette bare er ute eter pengene dine. Skriver du på dette forumet at det er mulig å hente data ut fra vannskadet telefon, blir du slettet. Det finnes flere verksteder som gjør dette med høy prosent av suksess. 

 

Inlegget ditt gir inntrykk av at du stoler på Apple, stemmer dette?

Det er da bare å ta ut SD kortet å sette i en annen enhet. Du kan gjøre det selv :)
Lenke til kommentar

Du stoler ikke på et selskap som har sloss mot amerikanske myndigheter når de har spurt om tilgang til Apple enheter, men du stoler på at en som sitter i kjelleren sin og har full kontroll på enheten din via MDM?

 

Stoler du på ett firma som hardnakket sier at det er umulig å hente ut data fra en vannskadet telefon og som driver å sletter innlegg fra personer som har fått hjelp til akkurat slikt?

 

Nei, Apple er ett mafia basert firma. De vil lyve og stjele for å beskytte sine interesser. Får du feil med med enheten din er det kun en ting som gjelder for Apple, og få deg til å kjøpe en ny.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...