Gå til innhold

Nvidia gir opp 3D-satsingen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjør meg ingenting om 3d fasen forsvinner. Personlig kan jeg ikke fordra film eller spill i "3d". (Når man er avhenging av briller med styrke, er det ekstra ubehagelig med andre briller over).
3d er ikke skikkelig 3d, før vi har hologram teknologi ala Star Trek.

Endret av per parker
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Gjør meg ingenting om 3d fasen forsvinner. Personlig kan jeg ikke fordra film eller spill i "3d". (Når man er avhenging av briller med styrke, er det ekstra ubehagelig med andre briller over).

3d er ikke skikkelig 3d, før vi har hologram teknologi ala Star Trek.

 

Synes virkelig ikke 3D-film er sammenlignbart med 3D-spill. Det er et helt annet nivå på 3D i spill

 

Er dog enig i at det ikke er så behagelig. Har prøvd det på en del spill selv og synes det har fungert best i bilspill med ratt og pedaler. Dirt-spillene føles mye mer realistisk med 3D-vision på.

Lenke til kommentar

"Det er omtrent ett tiår siden 3D på film virkelig begynte å bli populært"

Beklager, men 3D-film var aldri populært, og var aldri på vei til å bli det.

 

Word!

 

3D var intet mindre enn marketingavdelingen sitt forsøk på å få solgt TVer uten at det var noen egentlige oppgraderinger. Det folk ville ha var 4k, og "alle" hadde FullHD. Det ble jo og gjennomskuet til de grader av forbrukerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eh...da er det jo merkelig at filmselskapene fremdeles lager og selger filmer i 3D, hvis ingen vil ha det. Selvsgt er det forskjell på kvaliteten på 3D-utgavne. Prøv å se for eksempel Ant-Man i 2D og 3D. Forskjellen er enorm, det tilfører filmen voldsomt mye. Eller Pacific Rim (originalen). Det eneste som har irritert meg, er at 3D-versjonene ofte er uten Atmos, mens 2D-utgavene har Atmos. Men da vet jeg at jeg må holde meg til denne generasjonen med skjermkort i de neste 40 årene for å få utbytte av 3D-filmer ffra HTPC-en til JVC-prosjektøren... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

3D er rått, selv fikk jeg først sansen for det, bare for noen uker siden, typisk når det er på vei ut. I usa har de sluttet å utgi filmer i 3D.

 

Men jeg har et slikt Nvidia 3D Vision 2 sett og et GTX 780 liggende, kan man bruke dette til projektor? Krever det ikke 120Hz og greier?

 

Spiller vanligvis 3D discer fra PS4 pro og Xbox X, har så jeg klarer meg, men vært moro å teste.

 

Er det noen forskjell i 3D ytelse mellom dette Nvidia opplegget og for eksempel slikt aktivt brille system som Samsung har?

 

Edit: Fant ut hvordan det funker :)

 

Har sett 3D på små skjermer tidligere (tv fra 65-75") men det ga ikke noe, så testet jeg Gravity i 3D på 106" og ble bare sittende å glise gjennom hele filmen, helt sykt!!

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For ordens skyld, hvis andre lurer, bruker man bare skjermkortet fra nVidia, og så bruker man brillene fra prosjektøren/tv-en. Min JVC kjører 3D-filmer i 1080p/24, og det funker helt ypperlig. Men jeg tror ikke det går så bra å spille med 24 fps... ;)

Endret av Mastiff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

er jeg eneste som syns dette er leit? Hva med 3d brillene? Kastes?

Syns nvidia burde skrykes fra handlelisten fremover nå, gå heller for amd siden de har vel ikke planer å fjerne 3d?

 

Enig, dette er ikke gøy.

Jeg har et "gammelt" 3D TV jeg drøyer lengst mulig å bytte ut pga null 3D-støtte på nye TVer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...