Gå til innhold

TEST: Meizu 16


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tydelig bevis på at det nå er så lite forskjell mellom modellene, at selv Apple aksjen stuper - Det har nådd et punkt hvor telefonene oppleves som mer enn kjappe nok til alt annet enn tungkjørte spill. Nå skal det betales 6-7000kr ekstra for å få enda flere linser på kameraet og 0,5cm mer skjerm i samme innfatning. har på følelsen av at veldig mange telefonleverandører går dukken de neste par åra

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tydelig bevis på at det nå er så lite forskjell mellom modellene, at selv Apple aksjen stuper - Det har nådd et punkt hvor telefonene oppleves som mer enn kjappe nok til alt annet enn tungkjørte spill. Nå skal det betales 6-7000kr ekstra for å få enda flere linser på kameraet og 0,5cm mer skjerm i samme innfatning. har på følelsen av at veldig mange telefonleverandører går dukken de neste par åra

 

Enig i det, jeg prøvde en Xiaomi A2 denne uka, som koster enda mer, og ble helt "blown away" hvor god den var. Det begynner etter hvert å bli små ting du betaler veldig veldig veldig mange tusenlapper for
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Mobilprisene har blitt spinnville, uten at det har skjedd fælt mye med selve telefonene. Litt mindre rammer, raskere cpu og mer minne frister ikke meg til å legge 8000 pluss på bordet for en telefon. Fikk meg en S7 til 1400 kr denne uka, og jeg ser virkelig ikke hva som gjør at en nyere telefon skal koste 8-13.000 kr.

 

Har i det siste brukt en iPhone 7 som er 2 år gammel, og klarer heller ikke å forstå hvorfor en nyere iPhone skal koste 11.000 kr. For litt mer skjermareal og litt bedre prossessor? Nei takk.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Endelig en tråd jeg kan poste noe jeg har savnet her på TEK.no. Overskriften i VG sier "Rålekker og billig".

Når en pris på en telefon som denne starter på 3700,-, ja så er det visst billig. Hvor viktig er egentlig en telefon, JA! les telefon, for livet til folk, hvis en slik telefon er billig?

 

Selv kjøpte jeg en Galaxy J5 på Black Friday i fjor 2017 og ga kr. 800,-. Med denne kan jeg ringe, sende SMS, ta bilder (for dokumentasjon, ikke kunst), og bøttevis av apps som vater høydemåler, dB-meter, Lux-meter, lommelykt osv. til det uendelige.

 

Jeg får altså gjort alt jeg forventer av en smartphone til 800,-. Hva er det jeg har misset her? Eller er denne TEK.no reinspikka snobberi?

 

Etter min mening er 800,- for en telefon billig, men ikke 3700,-

Lenke til kommentar

Endelig en tråd jeg kan poste noe jeg har savnet her på TEK.no. Overskriften i VG sier "Rålekker og billig".

Når en pris på en telefon som denne starter på 3700,-, ja så er det visst billig. Hvor viktig er egentlig en telefon, JA! les telefon, for livet til folk, hvis en slik telefon er billig?

 

Selv kjøpte jeg en Galaxy J5 på Black Friday i fjor 2017 og ga kr. 800,-. Med denne kan jeg ringe, sende SMS, ta bilder (for dokumentasjon, ikke kunst), og bøttevis av apps som vater høydemåler, dB-meter, Lux-meter, lommelykt osv. til det uendelige.

 

Jeg får altså gjort alt jeg forventer av en smartphone til 800,-. Hva er det jeg har misset her? Eller er denne TEK.no reinspikka snobberi?

 

Etter min mening er 800,- for en telefon billig, men ikke 3700,-

 

PS. Jeg kjøper meg heller en bra el. gitar eller forsterker jeg, altså ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Endelig en tråd jeg kan poste noe jeg har savnet her på TEK.no. Overskriften i VG sier "Rålekker og billig".

Når en pris på en telefon som denne starter på 3700,-, ja så er det visst billig. Hvor viktig er egentlig en telefon, JA! les telefon, for livet til folk, hvis en slik telefon er billig?

Selv kjøpte jeg en Galaxy J5 på Black Friday i fjor 2017 og ga kr. 800,-. Med denne kan jeg ringe, sende SMS, ta bilder (for dokumentasjon, ikke kunst), og bøttevis av apps som vater høydemåler, dB-meter, Lux-meter, lommelykt osv. til det uendelige.

Jeg får altså gjort alt jeg forventer av en smartphone til 800,-. Hva er det jeg har misset her? Eller er denne TEK.no reinspikka snobberi?

Etter min mening er 800,- for en telefon billig, men ikke 3700,-

Det er nok det at du har et annet behov for kvalitet enn mange andre. Du er fornøyd med å kunne ta dårlige bilder. Ikke alle er det. For mange er mobilen det eneste kameraet de har. Selv bruker jeg telefon mye til foto og video opptak, samt å høre på musikk. Og der får man mer kvalitet i en dyrere telefon enn den du har. Folk er forskjellige. Så jeg mener det er ok å bruke nok penger på en telefon som er god på de tingene jeg synes er viktige. Men når man må opp i nesten tredobbel pris for noe som er marginalt bedre, da blir jeg litt uinteressert. Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

PS. Jeg kjøper meg heller en bra el. gitar eller forsterker jeg, altså ;-)

Jeg trenger ikke forsterker eller gitar, så da har jo jeg litt mer å bruke på en litt bedre telefon.

Lenke til kommentar

 

Endelig en tråd jeg kan poste noe jeg har savnet her på TEK.no. Overskriften i VG sier "Rålekker og billig".

Når en pris på en telefon som denne starter på 3700,-, ja så er det visst billig. Hvor viktig er egentlig en telefon, JA! les telefon, for livet til folk, hvis en slik telefon er billig?

Selv kjøpte jeg en Galaxy J5 på Black Friday i fjor 2017 og ga kr. 800,-. Med denne kan jeg ringe, sende SMS, ta bilder (for dokumentasjon, ikke kunst), og bøttevis av apps som vater høydemåler, dB-meter, Lux-meter, lommelykt osv. til det uendelige.

Jeg får altså gjort alt jeg forventer av en smartphone til 800,-. Hva er det jeg har misset her? Eller er denne TEK.no reinspikka snobberi?

Etter min mening er 800,- for en telefon billig, men ikke 3700,-

Det er nok det at du har et annet behov for kvalitet enn mange andre. Du er fornøyd med å kunne ta dårlige bilder. Ikke alle er det. For mange er mobilen det eneste kameraet de har. Selv bruker jeg telefon mye til foto og video opptak, samt å høre på musikk. Og der får man mer kvalitet i en dyrere telefon enn den du har. Folk er forskjellige. Så jeg mener det er ok å bruke nok penger på en telefon som er god på de tingene jeg synes er viktige. Men når man må opp i nesten tredobbel pris for noe som er marginalt bedre, da blir jeg litt uinteressert.

Takker for svar. Da var det nok litt av det jeg tenkte. Jeg bruker fotoapparat, HiFi i stua, har klokke på armen, men for de som vil ha alt på en plass så er kvaliteten på det meste bedre med en dyrere vare. Da er jeg med. Men jeg stiller meg fortsatt undrende til at TEK.no ikke kan nevne en telefon til under 2500,-, lissom? Jeg tror ikke jeg er alene om forholdet mitt til dette. Vi eksisterer lissom ikke. Men vi er jo faktisk der, allikevel. Ja, som jeg skrev tidligere, jeg legger heller penga i andre ting og da er jeg i kategorien" utenfor TEK.no". Og det er helt greit :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Endelig en tråd jeg kan poste noe jeg har savnet her på TEK.no. Overskriften i VG sier "Rålekker og billig".

Når en pris på en telefon som denne starter på 3700,-, ja så er det visst billig. Hvor viktig er egentlig en telefon, JA! les telefon, for livet til folk, hvis en slik telefon er billig?

 

Selv kjøpte jeg en Galaxy J5 på Black Friday i fjor 2017 og ga kr. 800,-. Med denne kan jeg ringe, sende SMS, ta bilder (for dokumentasjon, ikke kunst), og bøttevis av apps som vater høydemåler, dB-meter, Lux-meter, lommelykt osv. til det uendelige.

 

Jeg får altså gjort alt jeg forventer av en smartphone til 800,-. Hva er det jeg har misset her? Eller er denne TEK.no reinspikka snobberi?

 

Etter min mening er 800,- for en telefon billig, men ikke 3700,-

Fullstendig enig. Å kalle en telefon til 3700 kr billig, blir helt feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Fullstendig enig. Å kalle en telefon til 3700 kr billig, blir helt feil.

Alt er jo relativt. To millioner kr er mye penger. Men om du kjøper ei falleferdig hytte for de pengene så er det rådyrt. Men om du kjøper en stor enebolig i god stand, så er det vel litt annerledes?

Lenke til kommentar

 

Tydelig bevis på at det nå er så lite forskjell mellom modellene, at selv Apple aksjen stuper - Det har nådd et punkt hvor telefonene oppleves som mer enn kjappe nok til alt annet enn tungkjørte spill. Nå skal det betales 6-7000kr ekstra for å få enda flere linser på kameraet og 0,5cm mer skjerm i samme innfatning. har på følelsen av at veldig mange telefonleverandører går dukken de neste par åra

 

Enig i det, jeg prøvde en Xiaomi A2 denne uka, som koster enda mer, og ble helt "blown away" hvor god den var. Det begynner etter hvert å bli små ting du betaler veldig veldig veldig mange tusenlapper for

Har selv en OnePlus 6 som jeg ga 4500 kr for med binding til Telia og skjønner ikke hvorfor jeg skulle ha noe dyrere. Samsung S9 har bedre kamera og oppløsning på skjermen, men jeg savner ingen av disse tingene. Jeg kan ikke klage på bildene, oppløsningen er ikke lav, det er bare S9 som har ekstra høy oppløsning. I tillegg er hardwaren i OnePlus6 raskere enn Samsung S9.

 

Det som er humor er at mange av de som syntes det er status å ha dyre telefoner er dem som egentlig burde ha telefon til 4500 kr ettersom det er hva økonomien deres samsvarer med. Så velger dem heller Swap som egentlig er dyrere enn alt annet.

Lenke til kommentar

Har selv en OnePlus 6 som jeg ga 4500 kr for med binding til Telia og skjønner ikke hvorfor jeg skulle ha noe dyrere. Samsung S9 har bedre kamera og oppløsning på skjermen, men jeg savner ingen av disse tingene. Jeg kan ikke klage på bildene, oppløsningen er ikke lav, det er bare S9 som har ekstra høy oppløsning. I tillegg er hardwaren i OnePlus6 raskere enn Samsung S9.

 

Interessant at du savner hverken bedre skjerm eller kamera, men nevner minimale forskjeller i syntetiske tester mellom to av de raskeste chipsettene man får (forskjeller nesten ingen vil merke). S9 koster forøvrig *mindre* enn OnePlus per i dag i følge prisjakt.

 

Over til noe annet:

 

Det har virkelig gått inflasjon i karakterer som gis i mobiltelefonomtaler hos TEK / VG-Tek, 9 av 10 til en telefon som ikke kommer med norske menyer, hvor forventet lengde på sikkerhetsoppdateringer og mengde på operativsystemoppgraderinger ikke nevnes, heller ikke ett ord om hvilke teknologier i norske mobilnett som støttes (volte, vowifi, evs, native rcs osv), seriøst? Lang nedtur fra hardware.no tider.

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Har selv en OnePlus 6 som jeg ga 4500 kr for med binding til Telia og skjønner ikke hvorfor jeg skulle ha noe dyrere. Samsung S9 har bedre kamera og oppløsning på skjermen, men jeg savner ingen av disse tingene. Jeg kan ikke klage på bildene, oppløsningen er ikke lav, det er bare S9 som har ekstra høy oppløsning. I tillegg er hardwaren i OnePlus6 raskere enn Samsung S9.

Det som er humor er at mange av de som syntes det er status å ha dyre telefoner er dem som egentlig burde ha telefon til 4500 kr ettersom det er hva økonomien deres samsvarer med. Så velger dem heller Swap som egentlig er dyrere enn alt annet.

det er ikke rent lite forskjell på de to når det gjelder kamera. Forskjellen er ekstrem! Mulig at ikke det betyr noe for deg, men for andre er det kanskje viktigere enn å spare 1,2 millisekunder i uka pga raskere cpu. Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Endelig en tråd jeg kan poste noe jeg har savnet her på TEK.no. Overskriften i VG sier "Rålekker og billig".

Når en pris på en telefon som denne starter på 3700,-, ja så er det visst billig. Hvor viktig er egentlig en telefon, JA! les telefon, for livet til folk, hvis en slik telefon er billig?

 

Selv kjøpte jeg en Galaxy J5 på Black Friday i fjor 2017 og ga kr. 800,-. Med denne kan jeg ringe, sende SMS, ta bilder (for dokumentasjon, ikke kunst), og bøttevis av apps som vater høydemåler, dB-meter, Lux-meter, lommelykt osv. til det uendelige.

 

Jeg får altså gjort alt jeg forventer av en smartphone til 800,-. Hva er det jeg har misset her? Eller er denne TEK.no reinspikka snobberi?

 

Etter min mening er 800,- for en telefon billig, men ikke 3700,-

 

PS. Jeg kjøper meg heller en bra el. gitar eller forsterker jeg, altså ;-) 

 

 

Billig er jo relativt, og i denne saken er det relativt til dagens andre 845 telefoner. Dermed har TEK sitt på det tørre når de hevder telefonen er billig, og de snakker om modellen til 5200 kroner. Den med 845 CPU..

 

Du har funnet en telefon som fungerer for deg og ditt bruk, gratulerer med et godt kjøp som dekker behovet. Nå har jo ikke absolutt alle akkurat det samme behovet som deg, noen trenger bedre kamera, raskere cpu eller mer ram. Kanskje kjører de mange apper samtidig, kanskje i splitt-vindu. Andre liker kanskje det faktum at mye skjedde sist år mtp utseende, skjerm, og skjermkanter. Selv om du har dekt ditt behov så bør du ikke være blind for at andre har helt legale behov for andre, raskere, eller bedre telefoner enn det du har. Feks kamera, mobilkamera har for veldig mange blitt det eneste kameraet de bruker. Og da er det helt ok å legge ekstra penger i en mobil med godt kamera. Merk at det er milevis av forskjell på et ok mobilkamera og et svært godt godt ett. Og det samme gjelder software til kamera. 

 

Også når det kommer til apper er det mange som har helt andre behov enn deg, det virker som du kjører mest av statiske apper. Mange bruker tyngre dynamiske apper og har gjerne flere tunge apper kjørende samtidig. Da blir det sjeldent feil med med "best mulig mobil", som i mer minne og mer cpu. 

 

Ps, jeg har en mellom-dyr mobil og brukbare gitarer. Kjøper aldri gitar amper og bruker heller penger på digitale pedalbrett og kjører lyden ut i PA og monitor. Sparer endel penger på å unngå å kjøpe guitar amper. I det digitale pedalbrettet kan jeg emulere forskjellige gitar-amper, legge til effekter og egentlig skreddersy lyden. Koster mindre og er langt mer brukervennlig da jeg har mindre å drasse på til hver spilling. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

På black Friday hadde Power Samsung S7 til 1 kr mot å binde seg til et dyrt 3 GB abonnement hos ICE. Det var billig.

 

Elkjøp hadde Huawei Mate 10 Pro til 3.333 kr. Det var billig.

 

Billig er i forhold til hva du får.

 

Elkjøp hadde Sony Xperia XZ3 til 4 490,- det var også billig, 40% avslag, var vel et av beste tilbuda black friday.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...