Gå til innhold

TEST: Meizu 16


Anbefalte innlegg

Mobilprisene har blitt spinnville, uten at det har skjedd fælt mye med selve telefonene. Litt mindre rammer, raskere cpu og mer minne frister ikke meg til å legge 8000 pluss på bordet for en telefon. Fikk meg en S7 til 1400 kr denne uka, og jeg ser virkelig ikke hva som gjør at en nyere telefon skal koste 8-13.000 kr.

 

Har i det siste brukt en iPhone 7 som er 2 år gammel, og klarer heller ikke å forstå hvorfor en nyere iPhone skal koste 11.000 kr. For litt mer skjermareal og litt bedre prossessor? Nei takk.

 

Når man ikke vet bedre, så har man ikke vondt av det. Tror ikke du skal ta deg et stup-dukk inn i mobilteknologiene. Tror heller ikke du har så stor forståelse for at mange jobber på mobilen, eller har et inntrykk av hvor mange timer på mobilen en gjennomsnittlig nordmann bruker på mobilen.

 

Å bruke 5 timer på mobilen hver dag er ikke overdrevent mye. Kanskje greit å ha litt mindre rammer, litt raskere cpu og mer minne da? Kanskje?

 

At du ikke i det hele tatt vet hva Face ID er for noe, sier jo ganske tydelig at du har en iPhone 7.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Når man ikke vet bedre, så har man ikke vondt av det. Tror ikke du skal ta deg et stup-dukk inn i mobilteknologiene. Tror heller ikke du har så stor forståelse for at mange jobber på mobilen, eller har et inntrykk av hvor mange timer på mobilen en gjennomsnittlig nordmann bruker på mobilen.

Å bruke 5 timer på mobilen hver dag er ikke overdrevent mye. Kanskje greit å ha litt mindre rammer, litt raskere cpu og mer minne da? Kanskje?

At du ikke i det hele tatt vet hva Face ID er for noe, sier jo ganske tydelig at du har en iPhone 7.

Du klarte å ta feil i alt du skrev. Men du var vel mer opptatt av å være nedlatende og ufyselig enn å komme med saklige argumenter, så da går det sånn. Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Endelig en tråd jeg kan poste noe jeg har savnet her på TEK.no. Overskriften i VG sier "Rålekker og billig".

Når en pris på en telefon som denne starter på 3700,-, ja så er det visst billig. Hvor viktig er egentlig en telefon, JA! les telefon, for livet til folk, hvis en slik telefon er billig?

 

Selv kjøpte jeg en Galaxy J5 på Black Friday i fjor 2017 og ga kr. 800,-. Med denne kan jeg ringe, sende SMS, ta bilder (for dokumentasjon, ikke kunst), og bøttevis av apps som vater høydemåler, dB-meter, Lux-meter, lommelykt osv. til det uendelige.

 

Jeg får altså gjort alt jeg forventer av en smartphone til 800,-. Hva er det jeg har misset her? Eller er denne TEK.no reinspikka snobberi?

 

Etter min mening er 800,- for en telefon billig, men ikke 3700,-

 

 

Billig i forhold til hva du får tenker jeg. En telefon som koster 3700, men som tilsvarer en telefon til 7000 er billig relativt sett. Ytelsesmessig ligger denne telefonen på nivå med iPhone 8, som har en startpris på 6790 kr.

Men jeg er enig, ordleggingen er feil. Billig toppmodell kanskje, men ikke billig telefon generelt. Selv satt det veldig langt inne å kjøpe en telefon til over 3500 (sist jeg kjøpte telefon). Jeg synes det er for dyrt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Selv ville jeg heller gått for Huawei Mate 10 Pro til 3.333 kr. Og brukt resten av pengene på noe annet. Men jeg liker ikke Sony.

 

Nå er vel også det tilbudet over da...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...