Gå til innhold

Se forskjellen på gamle og nye MacBook Air


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De nermer seg de andre sakte men sikkert ?

 

Jaha, hvordan så de andre ut i 2010 da forgjengeren kom, fortell, for jeg byttet fra en Dell XPS M1330 til en MacBook Air, var som å gå fra en lastebil til en sportsbil.

Men fint at de "andre" er kommet med noe som ligner bærbar og ikke flyttbar etterhvert. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat nå sitter jeg å leser dette på en 2012 MacBook Pro som den gang kostet meg ca. 10500 kr. Over 6 år senere lanserer Apple en splitter ny maskin til 3000 kr mer, med 1/4 av lagringskapasiteten og som kun er latterlige 20 % kraftigere. Kun 20% raskere på seks år, og flere tusen kroner dyrere.

 

Ingen andre enn Apple er i stand til å slippe unna så åpenlys misbruk av kundene sine.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Akkurat nå sitter jeg å leser dette på en 2012 MacBook Pro som den gang kostet meg ca. 10500 kr. Over 6 år senere lanserer Apple en splitter ny maskin til 3000 kr mer, med 1/4 av lagringskapasiteten og som kun er latterlige 20 % kraftigere. Kun 20% raskere på seks år, og flere tusen kroner dyrere.

 

Ingen andre enn Apple er i stand til å slippe unna så åpenlys misbruk av kundene sine.

 

Sikker på at du betalte bare 10500 i 2012, her står det at den begynner på 13500,-.

 

https://www.tek.no/artikler/apple-macbook-pro-13-med-retina-skjerm/114457

 

Jeg kjøpte forøvrig min MacBook Air i 2010 og betalte over 12000,- den fungerer helt fint og er i daglig bruk nå åtte år etterpå, føler meg absolutt ikke misbrukt, og betaler gjerne det lille ekstra på disse 8 årene for en evt ny MBA, fantastisk byggekvalitet på de maskinene, kronekursen er jo skyld i mesteparten av den høye prisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sikker på at du betalte bare 10500 i 2012, her står det at den begynner på 13500,-.

 

https://www.tek.no/artikler/apple-macbook-pro-13-med-retina-skjerm/114457

 

Jeg kjøpte forøvrig min MacBook Air i 2010 og betalte over 12000,- den fungerer helt fint og er i daglig bruk nå åtte år etterpå, føler meg absolutt ikke misbrukt, og betaler gjerne det lille ekstra på disse 8 årene for en evt ny MBA, fantastisk byggekvalitet på de maskinene, kronekursen er jo skyld i mesteparten av den høye prisen.

 

Det er retina-modellen. Jeg har den uten. Den uten retina hadde forøvrig kraftigere prosessor enn den med :) Og bedre oppgraderingsmuligheter

Lenke til kommentar

Det er retina-modellen. Jeg har den uten. Den uten retina hadde forøvrig kraftigere prosessor enn den med :) Og bedre oppgraderingsmuligheter

 

 

Fant kvitteringene for alle mine kjøp av Macbook Air. 

 

25. juli 2011: MBA med 1.8GHz Core i7, 4GB RAM og 256GB SSD til kr. 13.410,- kjøpt hos Apple

 

26. juni 2013: MBA med 1.7GHz Core i7, 8GB RAM og 256GB SSD til kr. 12.290,- kjøpt hos Apple

 

17. desember 2014: MBA 1.4GHz Core i5, 4GB RRAM og 128GB SSD til kr. 7790,- kjøpt som "weekend tilbud" hos NetonNet. 

Lenke til kommentar

Ramma er fortsatt tykk, ingen touchskjerm, ikke Face ID men Finger ID.....til en horribel pris. Tja, det blir ikke noe bytte fra en PC med Windows enda.

 

 

Hva er egentlig fordelen med Face-ID fremfor Touch-ID?

 

Jeg har brukt Touch-ID siden 2013 og det siste året vekselvis Touch-ID og Face-ID. 

 

Hvis jeg måtte velge en av de hadde det uten betenkningstid blitt Touch-ID. Fullstendig overlegent Face-ID i praktisk bruk. 

Endret av Valotunk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ramma er fortsatt tykk, ingen touchskjerm, ikke Face ID men Finger ID.....til en horribel pris. Tja, det blir ikke noe bytte fra en PC med Windows enda.

Hva i alle dager skal du med touchskjerm i iOS for?

Du mener macOS? IOS har touchskjerm. Og det var derfor det ble ipad og ikke Mac på meg. Laptop uten touchskjerm i 2018 er jo bare fjollete.

Lenke til kommentar

Du mener macOS? IOS har touchskjerm. Og det var derfor det ble ipad og ikke Mac på meg. Laptop uten touchskjerm i 2018 er jo bare fjollete.

 

Det kommer vel også litt an på om man skal bruke maskinen til å fjolle med eller man skal bruke den til praktiske arbeidsoppgaver.

 

Kommer ikke på mange arbeidsoppgaver relatert til jobb, der det er en fordel eller nødvendig med touch skjerm. Da er det viktig at skjermen er matt og uten gjenskinn og med andre ord at det ikke er en Mac eller en touch screen.

 

For mediakonsum på fritiden så kan man vel saktens bruke et nettbrett som både har touch screen og også en blank overflate med gjenskinn i.

Endret av arne22
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ramma er fortsatt tykk, ingen touchskjerm, ikke Face ID men Finger ID.....til en horribel pris. Tja, det blir ikke noe bytte fra en PC med Windows enda.

Hva i alle dager skal du med touchskjerm i iOS for?

iOS uten touchskjerm? Det blir jo som en bil uten hjul, les deg opp litt du :)

 

Det mest imponerende er jo at 3 Apple fan har trykket liker på innlegget, hahaha det bekrefter jo bare hvor lite tek Apple folk er.

Endret av Piggen555
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...