Gå til innhold

ANMELDELSE: Assassin's Creed Odyssey


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er likt det forrige med at de tvinger oss til å gjøre de latterlig kjedelige og like sideoppdragene hele tiden så står jeg over en stund. Blir fort lei denne type spill. Det første gav noen timer med underholdning men ble fort lei. Kjøper det nok når det kommer til halv pris

 

Det er jo nettopp hvordan alle Assassin's Creed spill er bygd opp.Haugevis av meningsløse og kjedelige "grind" sideoppdrag med et utrolig repeteredene og kjedelig gameplay. Alle Assassin's Creed spill struktur ser helt lik ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ac serien utviklet seg ganske bra fra 1 til 4.

Men så ble det liksom stopp. De gikk tilbake til de gamle med unity og syndicate.

Origins var igjen en videre utvikling.

 

Om de kunne blande Origins med black flag (stort rpg basert spill på land, og et like stort spill på havet) så tror jeg de hadde skapt det perfekte ac...

Spørsmålet blir vel hvilket land og tidspunkt som hadde passet.

Lenke til kommentar

Om de kunne blande Origins med black flag (stort rpg basert spill på land, og et like stort spill på havet) så tror jeg de hadde skapt det perfekte ac...

Spørsmålet blir vel hvilket land og tidspunkt som hadde passet.

 

Som Schreiber sier:

 

Siden det er de greske øyer det er snakk om her, er det en god del båtinnhold spredt rundt omkring: Man er pent nødt til å seile fra øy til øy for å ta seg videre i historien. Det er kanskje ikke et like stort hovedfokus på seiling og sjøslag som det det var i Black Flag, men det er der, og har du lyst, er det masse å ta seg til ute på havet.

Lenke til kommentar

Ønsker absolutt å spille dette, men frykter at jeg kommer til å ikke gidde mer når Tomb Raider kommer og sannsynligvis er bedre. 

 

Tror du har sovet et par uker. Jeg sitter og spiller Shadow of the Tomb Raider akkurat nå :) PS! Jeg liker Tomb Raider bedre enn Origins. Origings var bra en god stundmen ble fort dørgende kjedelig. Og alt landskapet ser jo helt likt ut

Tror nok Odyssey er noe av det samme. Stoler ikke på Gamer.no side reviews siden de ofte er stikk motsatt av alle andre. ;)

Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke et like stort hovedfokus på seiling og sjøslag som det det var i Black Flag, men det er der, og har du lyst, er det masse å ta seg til ute på havet.

 

Takk og lov for det i så fall, frykter nesten alltid at det skal bli like mye som i Black Flag igjen og da er jeg ute av AC igjen tror jeg. Seilingen i seg selv var god nok i BF, men oppdragene var elendige varianter av oppdrag som folk klaga seg grønn over når de var på land i de tidligere spillene.

Lenke til kommentar

Har brukt 100 timer på å fullføre hovedhistorien, alle sideoppdrag og samle alle ting i standard versjonen av Assassin's Creed: Origins. Har nå enda rundt 20 timer igjen av season pass innhold.

 

Spillet ble veldig repetitivt etter hvert, men jeg syns likevel at det var kjekt å snike inn i baser å skyte fiender i hodet med pil å bue.

 

Grafikken i Assassin's Creed: Odyssey ser finere ut på grunn av mer fargerike omgivelser. Eneste jeg ikke liker av det jeg har sedd er en evne hvor man kan spurte figuren sin framover som the flash for å ta livet av fiender. Lurer på om dette er en evne som man kan hoppe over å kjøpe?

Lenke til kommentar
Først takk for en dybdeomtale! Men jeg får litt typisk avisoverskriftfølelse av overskriften. Ofte glemmer nesten journalister hva som var overskriften. Så også her. Man må lete etter hva som faller inn under "tullete". Er det aksenten, er det tullete stort, er det krigsdelen, nivåkranvene eller hva?

 

Siden dette er så basert på Origins savner jeg litt mer om hva som er forskjellig fra Origins også. Ja, utforsksystemet, krigsdelen og mer sjøcombat (som forøvrig er litt uteglemt i omtale), men er det noe mer?

Origins hadde veldig mye som gikk igjen. Spørsmålstegn som ble til skatt i vann eller villa, okkupasjons og bandittleir, finn scroll i tempel, finn "Rosettastein" i pyramide, eller grotte og tårn som i "alle" openworldspill nå tildags. Så var det noen mer spennende ting som tøffe leiesoldater som plutselig dukket opp, gjerne på upassende tidspunkt. Det var irirterende at man ble "oneshottet" av disse i begynnelse av spillet, men ble en kul utfordring utover i spillet.

 

Jeg savnet i Origins (på tross av første ordet i spillserien) noe mer alternative måter å løse quest på og å sette fienden ut av spill (mer av type "sleep dart"). Har de utviklet dette noe videre?

 

Noe som gjorde at jeg ikke har spilt denne serien så mye er at så mye foregikk i moderne tid. Noe jeg likte med Origins er at dette kan minimeres veldig. Leser jeg det riktig hvis moderne tid har fått en større rolle i Odyssey? Kan man ikke minimere denne i samme grad i Origins?

 

Videre hadde det vært fint om ikke anmelder går ut ifra at alle vet hva nemesis-systemet er. ;) Selvom en enkelt googlesøk kan hjelpe noe på dette.

 

At førsteinntrykket er labert pga opplæringsdel dukker først opp i konklusjonen...

 

Det ble litt pirking. Ikke meningen å være alt for klagete. ;)

Endret av maanemann
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...