Gå til innhold

Også Sony vil ha en bit av retro-kaka: Lanserer PlayStation Classic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Alle knappene på konsollen har for øvrig en funksjon. Reset-knappen brukes til å hoppe ut av spillet du er inne i, mens Open-knappen brukes til å bytte mellom virtuelle spillplater. 

Et «virtuelt minnekort» skal stå for lagringen av spillene dine. Det følger ellers med en HDMI-kabel og en USB-til-microUSB-kabel som skal forsyne konsollen med strøm

Hvorfor bruke reset knapp til å hoppe ut av spillet? Er reset slik pc er pcen starter på nytt?

Open brukes å bytte virtuelle spillplater kan være cd?

 

Virtuelt minekort har jo gamle ps1 som bruker lagring av spilldata.

Ergo er det ikke forklart godt nok for folk som ikke har prøvd dette.

Lenke til kommentar

Hvorfor bruke reset knapp til å hoppe ut av spillet? Er reset slik pc er pcen starter på nytt?

Open brukes å bytte virtuelle spillplater kan være cd?

 

Virtuelt minekort har jo gamle ps1 som bruker lagring av spilldata.

Ergo er det ikke forklart godt nok for folk som ikke har prøvd dette.

Det er knapper som var på originale PS1. CDer er ikke virtuelle.

 

Forøvrig tror jeg ikke det er mulig å forklare det på et vis som ikke vil føre til at du kverulerer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke med dere. Men dette var meget få spill. Både nes, snes, commadore, og evt en Amiga retro konsoll er hjertelig velkommen. Men å betale masse penger for en konsoll Kun for final fantasy vii, virker bortkastede penger. Final Fantasy vii får snart en remake, lansert til de nyeste systemene. Venter heller på denne

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke med dere. Men dette var meget få spill. Både nes, snes, commadore, og evt en Amiga retro konsoll er hjertelig velkommen. Men å betale masse penger for en konsoll Kun for final fantasy vii, virker bortkastede penger. Final Fantasy vii får snart en remake, lansert til de nyeste systemene. Venter heller på denne

 

 

..forhåndslastet utvalg spill, nærmere bestemt 20 av dem. Sony kaller utvalget «sjangerdefinerende», men har kun offentliggjort fem av spillene så langt.

Står tydelig i artikkelen at det vil være 20 spill. Ca like mange som til NES og SNES mini.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjekt med alle disse hjemmekonsollene, men hadde vært interessant å se noen prøvd seg på en arkademaskin. Det kom ut en hel drøss med spill på nittitallet (spesielt fra Sega og Namco) som aldri fikk perfekte ports for hjemmebruk. Skulle gjerne sett en miniversjon av Namco System 11/12 eller Sega Model/Naomi.

Lenke til kommentar

Hvorfor bruke reset knapp til å hoppe ut av spillet? Er reset slik pc er pcen starter på nytt?

Open brukes å bytte virtuelle spillplater kan være cd?

 

Virtuelt minekort har jo gamle ps1 som bruker lagring av spilldata.

Ergo er det ikke forklart godt nok for folk som ikke har prøvd dette.

De bruker nok reset-knappen for å gi den knappen en funksjon, slik at det ikke blir en falsk knapp på enheten. PS1 hadde ikke et virtuelt minnekort. PS1 brukte fysiske minnekort. PS1 brukte også fysiske plater til spill, ikke virtuelle. Alt er veldig godt forklart i artikkelen, jeg tror bare du trenger å slå opp ordet "virtuell" i en ordbok, så skjønner nok du også greia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjekt med alle disse hjemmekonsollene, men hadde vært interessant å se noen prøvd seg på en arkademaskin. Det kom ut en hel drøss med spill på nittitallet (spesielt fra Sega og Namco) som aldri fikk perfekte ports for hjemmebruk. Skulle gjerne sett en miniversjon av Namco System 11/12 eller Sega Model/Naomi.

Jeg har bygget en basert på raspberry pi. Bruker retropie, har arkadekontroller i kabinettet og mulighet for å bruke Xbox kontrollere :) på bildet kjører den croc, men er kun en rpi 2,så den sliter litt med enkelte titler til n64, ellers klarer den alt jeg har kastet på den av eldre systemer. Holder på å prøve å få xash3d til å fungere på den (open source port av goldsrc motoren),så jeg kan spille hl1:)

Edit: ser nå at du kanskje tenkte på ferdigbygde arkader, men rpi er overraskende enkel å få til med retropie. Det som er vanskeligst er hvis du skal bruke arkadeknapper som meg gjennom gpio. Det meste du plugger i USB fungerer helt perfekt:)

post-370958-0-85497000-1537429204_thumb.jpg

Endret av johan.a.s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...